Beantwoord

Twee unlimited plus abonnementen tegelijk activeren incl. nummerbehoud

  • 4 May 2024
  • 7 reacties
  • 66 Bekeken

Ik heb gisteren glasvezel, incl. TV en vast bellen besteld. Tevens sim-only (inclusief nummerbehoud)

Op dit moment heb ik bij mijn huidige provider twee abonnementen (nummer van mezelf en van mijn vrouw)

Echter blijkt er slechts 1 mobiel nummer ingevoerd te kunnen worden. Het tweede nummer kun je eenvoudig zelf toevoegen via de “mijn odido app” staat er,  en kost dan 20 euro.

Echter dat klopt niet want er blijkt nu nog niets in de “mijn odido app” te staan en kun je kennelijk pas een tweede mobiele abonnement aanvragen als het eerste mobiele abonnement actief is.

Ergo: eerst 1 maand wachten totdat mijn huidige provider het nummer vrijgeeft, en dan kun je kennelijk pas een aanvraag doen voor het tweede abonnement. Dan moet ik weer een maand wachten totdat mijn huidige provider ook dat nummer vrijgeeft.  Dat kan toch niet waar zijn?

Ik wil gewoon met al mijn afgenomen diensten en telefoon nummers in 1x over naar Odido en alles op dezelfde contractdatum.

Iemand die dit ook meegemaakt heeft en/of de oplossing weer?

Of moet ik gewoon alles annuleren en een andere provider zoeken?

Alvast dank

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 May 2024, 17:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BertSch 

Je zult dan eerst moeten wachten totdat jouw abonnement actief is, daarna kun je jouw abonnement koppelen in je Odido account en een samen unlimited abonnement afsluiten.

Hallo @BertSch 

Je zult dan eerst moeten wachten totdat jouw abonnement actief is, daarna kun je jouw abonnement koppelen in je Odido account en een samen unlimited abonnement afsluiten.

Je kan ook 2 sim only abonnementen nemen maar dan ben je duurder uit per maand.

Hallo, dank voor je reactie,

Dat is exact zoals het proces kennelijk is. Maar dat is toch raar? Als Odido nu allebei de abonnementen in het systeem accepteert, en voor allebei de nummers nummerbehoud aanvraagt bij mijn huidige provider dan kunnen ze toch allebei over een maand actief gemaakt worden en gekoppeld worden aan een samen unlimitid abonnement. Van mijn part het ene nummer een dag later dan het andere nummer, daar heb ik niet zoveel moeite mee.

Het zal toch wel vaker voorkomen dat klanten met alle producten (en alle mobiele nummers in dat huishouden) overgaan van de ene provider naar de andere?

Reputatie 7
Badge +15

@BertSch

Uiteraard zijn er meer mensen die met alle abonnementen samen verhuizen maar toen was er nog geen samen unlimited dus je sloot een nieuw abonnement af voor iedereen.

Nu is er samen unlimited, dit is een soort extra waarbij je een kopie van je eigen abonnement kan afsluiten voor 20 euro. Zoals eerder gezegd moet je hiervoor wel een actieve unlimited abonnement hebben.

@ Waqqas Het liet me toch niet los. Ik begrijp inmiddels heel goed hoe het proces van Odido in dit geval werkt, maar het is niet echt klantvriendelijk. Ze bieden een financieel voordeel aan door “samen unlimited” aan te bieden echter om dat voor elkaar te krijgen is het erg omslachtig en duurt het vele weken.

Ik kwam net een workaround tegen in deze community: het eerste unlimited abonnement per direct laten ingaan en dan kan het tweede abonnement (van 20 euro) wél gekoppeld worden. Vervolgens kan dan voor beide nummers nummerbehoud aangevraagd worden bij de huidige provider en is het over een maand geheel afgerond. De kosten voor de eerste maand van het eerste unlimited abonnement dienen dan gecrediteerd te worden (omdat je het  abonnement de eerste maand niet gebuikt omdat het nummer pas een maand later er op gezet wordt).

Reputatie 7
Badge +15

@BertSch 

Als je een abonnement per direct wilt laten ingaan dan krijg je daar ook een nieuw nummer bij dus de facturering start dan ook direct. Door achteraf nummerbehoud aan te vragen blijft dat nummer actief totdat je nummer overgezet kan worden.

Dat klopt. Maar voor zover ik weet heeft de (nieuwe) simkaart altijd een tijdelijk 06 nummer en wordt op de dag dat de portering plaats vindt je bestaande nummer aan die (nieuwe) simkaart gekoppeld. Dus als dit de truc is om een "samen unlimited” voor 2 mobiele nummers gelijktijdig over een maand te porteren dan heb ik er vrede mee. Ik vind wel dat ze dan eerste maand van dat eerste (tijdelijke) nummer moeten crediteren.

Reputatie 7
Badge +14

Nou dat gaat functioneel dus werken,  maar financieel gaan ze die eerste maand niet crediteren. Gewoon even geduld en in serie je abonnementen aanvragen,  dan breekt het lijntje niet. Dit is natuurlijk al een heel goed aanbod!

Reageer