Skip to main content
Beantwoord

onterecht boete voor opzeggen abonnement

  • 30 May 2024
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

Abonnement opgezegd en krijg een onterechte boete en aanmelding bij preventel terwijl abonnement automatisch betaald werd klachtbrief in februari gestuurd maar tot op heden geen antwoord 

Graag de onrecht recht trekken 

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @gedoe2009, dat is natuurlijk niet de bedoeling, excuses hiervoor! Ik wil dit graag tot de bodem voor je uitzoeken en bij je terugkomen met meer duidelijkheid! Echter, als ik op je e-mailadres zoek, kom ik alleen het nummer tegen dat eindigt op ***4385 en deze is momenteel nog actief. Kun je anders het 06-nummer waar het om gaat, in je profiel zetten? Dan kan ik met je meekijken! 😄

Reputatie 2

Beste Pharwin,

Hartelijk dank dat u wilt helpen het is een abonnement die ik voor mijn zoon Dante heb aangesloten bij tele2 die maandelijks opzegbaar was toen werd het odido en mijn zoons abonnement van twee jaar omgezet wat niet de bedoeling was daarom opgezegd en odido heeft daarom boete gegeven en ik weet niet wie gedoe2009 is ik heb dit nooit gebruikt ik ben Ayesha 

Kunt u misschien mij bellen dan geef ik u de gegevens van mijn zoon want we hebben de abonnement opgezegd van mijn zoon 

Omdat hij geen klant bij odido wilde zijn 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @gedoe2009 ,

Het is belangrijk te begrijpen dat een abonnement wat op jouw naam is afgesloten niets met jouw zoon te maken heeft. Dat je een abonnement/sim uitleend aan iemand mag natuurlijk altijd, maar het blijft jouw verantwoordelijkheid wat ermee gebeurd. Daarom is het voldoende jouw gegevens in je forumprofiel te zetten. 

Bij de overgang van Tele2 naar Odido zouden prijs en voorwaarden hetzelfde blijven. Dus als daar iets niet goed is gegaan kan de klantenservice dat opzoeken.  Heb je al telefonisch contact opgenomen en is er wellicht al een ticket geopend. 

Reputatie 6
Badge +7

@gedoe2009 Ah, helder! Staat het abonnement op jouw naam? Dan kan ik je met meekijken. Zet dan gerust het telefoonnummer in je profiel, zodat ik mee kan kijken. We communiceren alleen via dit platform. Mocht je liever telefonisch contact willen, kun je mijn collega's bereiken op 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 20:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Zij staan je graag telefonisch te woord en kijken ook met alle liefde met je mee! Als het abonnement op zijn naam staat, zou ik je willen vragen om aan hem door te geven om zelf contact met ons op te nemen. Wegens privacyredenen kunnen en mogen we alleen de contractant verder helpen! Hij kan met ons bellen, chatten, contact opnemen via Facebook (Odido Nederland), X/Twitter (@odidonederland) of via onze Community door een topic aan te maken. We helpen hem graag verder hiermee! 

Voor je account zie ik dat je deze zelf hebt aangemaakt met deze naam gedoe2009 en dat het al was aangemaakt op 2 augustus 2009. Wellicht dat het niet meer weet, maar dat is het account waar je gebruik van maakt! Ik kan eventueel de naam voor je wijzigen, laat maar weten wat je zou willen! 

Reputatie 2

Ik telefoon nummer gezet in de profiel boete is onterecht omdat wij onze abonnement willen opzeggen en bij preventel aanmelden odido belazerd klanten die netjes elke maand de rekening hebben betaald 

Reputatie 6
Badge +7

@gedoe2009 dank voor het delen van zijn telefoonnummer.  Ik heb gelijk meegekeken en ik zie inderdaad dat er een afkoopsom van € 183,35 in rekening is gebracht. Echter, is dit wel volkomen terecht. Ik zie dat je zoon meerdere malen contact met ons heeft gehad en dat hij had aangegeven zijn nummer mee te willen nemen naar een nieuwe provider. Echter, omdat hij nog in contract zat tot en met 1-1-2025, diende hij deze wel af te kopen. Hier heeft hij zelf toestemming voor gegeven, omdat een nieuw abonnement heeft aangevraagd bij een nieuwe provider en hij wou zijn nummer meenemen. Het nummer is bij ons '’vrijgegeven'’, zodat hij deze kon meenemen. Eigenlijk kan dit pas altijd vanaf de einddatum van zijn contract, maar omdat hij aangaf het nu al mee te willen nemen, is er een afkoopsom voor zijn abonnement in rekening gebracht. Bij een vroegtijdige opzegging/afkoop betaal je altijd 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden, vandaar dat er een '’schadevergoeding abonnement'’ van € 183,35 in rekening is gebracht. 

Verder zie ik dat hij dit bedrag zelf heeft teruggeboekt, waardoor deze weer open is komen te staan. Dit was op de factuur van december 2023. Omdat er nu te lang niet is betaald, is hij nu geregistreerd bij Preventel en is er ook nog eens € 40,00 administratiekosten in rekening gebracht. Er staat nu een totaalbedrag van € 232,27 open in zijn account. Dit dient uiteraard wel zo snel mogelijk betaald te worden. Ik raad hem aan dit bedrag zo snel mogelijk handmatig naar ons rekeningnummer: NL03 COBA 0733 959 717 over te maken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd het klantnummer (deze kan hij vinden op zijn factuur), zodat wij de betaling aan zijn account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in zijn account. 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Reageer