Skip to main content
Beantwoord

Met Unlimited Plus bellen in VS blijkt geld te kosten


Ik heb een Unlimited Plus abonnement afgesloten om te kunnen internetten en bellen in de VS. Bellen zou gratis zijn, maar zie na twee gesprekken al 3 euro aan extra kosten en niet in het overzicht dat bellen onbeperkt is.

Hieronder staat duidelijk dat je onbeperkt kan bellen. 

 

In de app staat geen informatie bij bellen.

De 50GB Internet lijkt wel juist in de app te staan. 

Bij aankomst in de VS kreeg ik vreemd genoeg ook een SMS met informatie over Internet bundels en de tarieven daarvoor en voor bellen.  Die is ook niet van toepassing. 

Kunnen jullie zorgen dat ik krijg wat ik heb aangeschaft?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Di_lange 

Heb je je bundel aangepast via je Odido account? Misschien heb je nog een oude T-Mobile GO abonnement, alleen bij de nieuwe Odido abonnementen heb je bovenstaande met unlimited Plus.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Di_lange ,

Heb je dit abonnement nieuw of verlengt NA 5 september 2023? Dat is i.v.m. wat @Waqqas bedoelde met oude T-Mobile of nieuwe Odido abonnementen.

Maar als je wel 50Gb data krijgt, dan lijkt het de nieuwe Odido propositie. Dan is de volgende vraag, wat voor nummer belde je. Belde je binnen de VS? En was dat niet naar een premium nummer?

Goedemiddag, 

Ik heb februari 2024 mijn abonnement verlenhd en heb via de Odido App mijn abonnement gewijzigd naar Unlimited Plus. Ik zou dus moeten krijgen wat er is aangeboden. 

Ik heb een normaal nummer gebeld, geen premium. 

De klantenservice is onbereikbaar via chat en bellen wordt nu belast met 1,50 per minuut. 

In de app staat niet hoeveel belminuten je hebt, dat zou onbeperkt moeten zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat ziet er inderdaad goed uit. Wellicht dat een moderator al kan zien wat voor nummers je gebelt hebt en blijkbaar niet binnen de standaard bundel vallen.

Ik hoop dat er snel een moderator reageert. 

Zoals gezegd verwacht ik bij het blok bellen ook een oneindig teken.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Di_lange, ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat je geen standaard nummer hebt gebeld. Het is namelijk een 120 nummer, welke eindigt op 911. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik overal heb gezocht, maar niet zo snel kan vinden waar dit nummer vandaan komt. Kun je me iets meer duidelijkheid daarover geven? Omdat het geen standaardnummer is, valt dit niet binnen de bundel. Maar ik ben zeker bereid deze kosten voor je te vergoeden. 

Voor je account: als ik inlog via een browser zie ik wel het oneindigheidsteken met Onbeperkt bellen/sms in NL + in EU, Zwitserland, VS en Turkije & 120 min + onbeperkt sms, geldig vanuit NL naar EU, Zwitserland, VS en Turkije. 

Ik hoor graag van je! 

Uiteraard weet ik niet als Nederlander wat in de VS speciale nummers zijn. Het nummer was van security van een garage waar onze auto in stond waarvan de deuren dicht waren. Dit leek mij geen speciaal iets. 

Ik heb dit abonnement genomen zodat ik zonder verrassingen kon bellen. 

Ik heb geen disclaimer gezien over uitgesloten nummers. Kloot dit dan wel?

Hoe weet ik wat speciale nummers zijn?

Waarom zie ik inderdaad online wel een oneindig teken en in de app niet?

Groeten

Edo

 

Reputatie 6
Badge +7

@Di_lange in dat geval, vermoed ik dat het een servicenummer van deze garage is geweest en servicenummers vallen niet binnen je bundel, dit zijn vaak betaalde nummers. Meer informatie hierover kan je terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/servicenummers. Geen zorgen, ik heb zojuist deze extra kosten voor je vergoedt middels een creditnota en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Het bedrag zal dan in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. 

De reden waarom je online wel een oneindig teken te zien krijgt en in de app niet, durf ik niet te zeggen. Zou je voor mij de app willen verwijderen en dan opnieuw willen downloaden? Deze beschikt dan gelijk over de nieuwste software. Zou je ook voor mij willen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Dat is van belang, zodat de app ook optimaal kan werken. 

 

Beide geüpdatet, maar issue blijft ongewijzigd. Bel informatie blijft ongewijzigd en licht grijs.

Reputatie 6
Badge +7

@Di_lange Had je alleen geüpdatet of ook echt de app helemaal verwijderd? Wil je anders dat ik je account verwijder, zodat je daarna alles opnieuw kunt instellen? Laat het maar gerust weten! 

Ik had de app verwijderd. Graag niet mijn account verwijderen, het heeft me al teveel moeite gekost tijdens de vakantie. Als het onbeperkt is, behalve service nummer (moet ik nog nalezen hoe ik dan weet wat daar onder valt) dan lijkt het een niet volledig lekker te werken bij Odido.

Reputatie 6
Badge +7

@Di_lange Helemaal goed! Als er nog onduidelijkheden zijn of als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne vakantie gewenst in de VS! 

Ik heb de link nog eens bekeken die ik kreeg, maar die is totaal niet van toepassing.  Ik bel vanuit de VS en niet NL, dus zou willen weten wat de servicenummers in de VS zijn zodat ik kosten kan voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Di lange, voor sommige landen staat er op deze pagina Tarieven en dekking in het buitenland | Odido al een lijst met alle servicenummers. Voor de VS bestaat deze nog niet, maar ik hoop dat deze binnenkort wordt toegevoegd. Voor nu raad ik aan om nummers toch even op te zoeken voordat je ze belt om extra kosten te voorkomen. Als je het servicenummer dat je hebt gebeld aan me doorgeeft, zorg ik ervoor dat deze bij de juiste afdeling terechtkomt, zodat we die aan de lijst toe kunnen voegen! 😄

Reageer