Beantwoord

Can’t activate multisim on apple watch

  • 22 April 2024
  • 19 reacties
  • 143 Bekeken

Hello,

I have a physical sim in my IPhone, I would like to add eSIM on my Apple Watch. I already visited Odido store 2 times, tried to call and chat the support, but nobody could help me. 
Now I have a QR code in the Odido app, but I have a message in the Watch app.

Could you please help me to resolve the problem?

 

Thank you in advance!

 

icon

Beste antwoord door yurii_nl 25 April 2024, 11:25

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hello @yurii_nl, welcome to our Community, I am happy to help you with this! What a shame to read that it didn't work out in our store or over the phone, apologies for this.  I'm going to do my best to solve it for you from this side! 

I did a quick search on your email address and I came across the number ending in ***832. I also see that you currently do not have an active Multisim. You need this to keep your Apple Watch connected to our mobile network. 

First, it is important that you have a Watch with which this is possible. Do you have a Cellular version? Then you can purchase a Multisim through your My Odido account. Now I see that one is already waiting for you: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim under the heading ''My Smartwatch''. There you can complete the activation yourself! 

If it doesn't work in the app, just log in via a browser. It should work there! You can follow these steps: 

- Open the Watch app on your iPhone. Make sure your Apple Watch (GPS + Cellular) is unlocked and updated to watchOS 8.1.

- Go to Mobile Network.

- Check if you see the notification about a provider update. Then click Update.

- Click the Configure mobile network button.

- Log in to the Multisim order page in My Odido. Now you can buy Multisim.

- Check that you get a confirmation of your order. Your Apple Watch will now be set up.

You have already purchased it I see, it just needs to be paired and activated. For this you can go to your My Odido account > Sim, device & Smartwatch and then under the heading ''Multisim'' you can click on ''My Smartwatch'', there you can do the pairing/activation yourself. 

Just let me know if it worked out! 😄

 

Hi @Pharwin van Odido, yes, I have a cellular version of my Apple Watch, model is a2724.

On this step:

Check if you see the notification about a provider update. Then click Update.
 

I don’t see the Update button, but I see the message “Your Odido NL account is not eligible to enable mobile service on your Apple Watch. Contact Odido NL for more information.” instead.

 

In the Odido app on the ''My Smartwatch'' page there is a QR code I can’t use.

 

Reputatie 6
Badge +6

@yurii_nl Thanks for the clarification! It looks like there is something wrong with the clutch. I wanted to check in with the existing Multisim, but when I click on it, it sends verification to your number, which is not too long valid. 

I suggest trying it with a new Multisim. Would you be willing to try that for me? You can order it through your My Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim under the heading ''sim cards'' and then order a Multisim. You can just follow the steps after that. 

I would love to hear from you if it works then! 

@Pharwin van Odido I just tried to use link you sent, but after submitting the login form I have the error:

 

Seems like I still can buy it via the odido app. Should I do so?

 

Reputatie 6
Badge +6

@yurii_nl You don't have to order an eSIM, indeed you can do so in one of our stores. However, you will need a Multisim. That is also an eSIM/QR code but still different from a normal eSIM. Could you order a new Multisim for me? If it fails, could you please indicate what you encounter and where it fails? 

If it fails, just try via a browser. Then it should work! You can also visit one of our stores, where my colleagues can check with you if everything is going well! 
 

@yurii_nl You don't have to order an eSIM, indeed you can do so in one of our stores. However, you will need a Multisim. That is also an eSIM/QR code but still different from a normal eSIM. Could you order a new Multisim for me? If it fails, could you please indicate what you encounter and where it fails? 

If it fails, just try via a browser. Then it should work! You can also visit one of our stores, where my colleagues can check with you if everything is going well! 
 

Hi @Pharwin van Odido,

I was not able to login into my Odido account, so I decided to change my password, it helped! I activated the multisim! Thank you

Reputatie 6
Badge +6

@yurii_nl  Nice that it worked out, I'm very happy about that! If there's anything else I can do for you, feel free to let me know. Otherwise, for now, I wish you a very nice day! 😄

@Pharwin van Odido Goeiemorgen, ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe iPhone, maar nu werkt de multisim op de Apple Watch niet meer. 

In de watch app op de iPhone staat de melding uit onderstaande screenshot. In mijn Odido account staat een multisim klaar om te activeren, maar dat lukt dus niet.

Ik ben al in een odido store geweest, maar daar konden ze me niet helpen. En de klantenservice vanmorgen kon me ook niet helpen (en gaf aan dat ik terug moest naar de odido store). 

Kunnen jullie eens meedenken? Waarom blijft de optie om te configureren grijs en kan ik de multisim niet activeren? Ik heb de mobiele netwerken al eens verwijderd van de Apple Watch, maar ook is geen oplossing.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @V1nc5nt, ik help je hier graag bij verder! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik zie dat er een Multisim gekoppeld staat en ook is geactiveerd. Wel zie ik dat er een wijziging heeft plaatsgevonden in het simkaarnummer bij je Multisim. Zou je voor me kunnen checken op je Watch app of de juiste Multisim gekoppeld staat? Het gaat om een ICIDD nummer en deze zou moeten eindigen op ***4371. Zou je zowel je Watch als je toestel opnieuw kunnen opstarten? Beschikken deze beiden over de laatste softwareversie? 

Ik verneem het graag! 

Hallo @Pharwin van Odido,

De watch en telefoon zijn beiden opnieuw opgestart en ik heb de watch ook al eens opnieuw gekoppeld met de iPhone. Allebei zijn voorzien van de laatste software update. 

Op de watch staat bij ICCID: geen simkaart. En in de watch app op de telefoon staat dat het ODIDO NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch.

In mijn ODIDO account staat inderdaad een multisim klaar die eindigt op ***4371. Maar ik heb deze multisim pas vrijdag gekregen (via de mail) terwijl ik al bijna een jaar een multisim abonnement heb. Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat ik eerder een ander ICCID nummer had (op mijn oude iPhone). 

Kan het zijn dat dit oude ICCID nummer nog ergens gekoppeld is en ik daarom het nieuwe niet kan configureren? Daarom heb ik de watch al eens helemaal gereset (terug naar fabrieksinstellingen) en opnieuw gekoppeld, maar dat was helaas geen oplossing.

Ik heb precies hetzelfde probleem en bovenstaand allemaal gedaan. Gebeld met Odido, multisim geactiveerd en alle apparaten opnieuw opgestart. Er staat een multisim geregstrigeerd (zie ik op mijn iPhone) maar ik kan deze niet activeren via de Watch app.  

Reputatie 6
Badge +6

@V1nc5nt dank voor de toelichting, ik vermoed niet dat dat de oorzaak is. Ik vermoed dat er technisch iets niet goed gaat vanuit onze kant, wat ik momenteel ook niet kan oplossen, sorry! Ik zie namelijk dat meerdere klanten hier last van hebben. Daarom ga ik het doorzetten naar ons IT-team, zodat zij het kunnen uitzoeken. Om ze alvast een goed beeld van de situatie te geven, heb ik nog wat aanvullende informatie van je nodig. Zou je antwoord kunnen geven op de onderstaande vragen: 

  • Over welke Watch (merk + type) beschik je en gaat het om de Cellular versie? 
  • Is Apple Watch via Odido gekocht of los?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

@jildoustel Voor jou geldt hetzelfde verhaal. Als je ook deze informatie met mij kan delen, ga ik het gelijk voor je doorzetten naar ons IT-team. Nog even een dubbelcheck: als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***8410. Gaat het om dat nummer? 

Ik verneem het graag van jullie! 

@jildoustel Hier precies het zelfde. Sinds donderdag een nwe Iphone 15pro sindsdien geen van mijn watches (3x) nog verbinding. Inmiddels is er een ‘case’ aangemaakt. Laatste contact was dat ik voorlopig 14 dagen moet wachten. Medewerker wist te vertellen dat er erg veel soortelijke meldingen zijn. Ik ben erg verrast en geschrokken, omdat hij liet vallen dat Apple watch S7 niet ondersteund zou worden. Deze hebben tot afgelopen donderdag bijna 3 jaar perfect gewerkt. Allemaal erg onduidelijk en super frustrerend. Kan niets anders doen dan afwachten. Iedereen veel succes en een snelle oplossing

@V1nc5nt dank voor de toelichting, ik vermoed niet dat dat de oorzaak is. Ik vermoed dat er technisch iets niet goed gaat vanuit onze kant, wat ik momenteel ook niet kan oplossen, sorry! Ik zie namelijk dat meerdere klanten hier last van hebben. Daarom ga ik het doorzetten naar ons IT-team, zodat zij het kunnen uitzoeken. Om ze alvast een goed beeld van de situatie te geven, heb ik nog wat aanvullende informatie van je nodig. Zou je antwoord kunnen geven op de onderstaande vragen: 

  • Over welke Watch (merk + type) beschik je en gaat het om de Cellular versie? 
  • Is Apple Watch via Odido gekocht of los?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

@jildoustel Voor jou geldt hetzelfde verhaal. Als je ook deze informatie met mij kan delen, ga ik het gelijk voor je doorzetten naar ons IT-team. Nog even een dubbelcheck: als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***8410. Gaat het om dat nummer? 

Ik verneem het graag van jullie! 

Hallo Pharwin,

Bijgaand de info:

Apple watch Ultra 1 (die zijn altijd cellular),

Hij is los gekocht via Apple

iPhone 15 pro heeft iOS versie 17.4.1 en Watch OS heeft versie 10.4 (dat zijn beiden de laatste versies)

Bij mobiel netwerk op de Apple Watch zelf staat: Geen simkaart en bij status: geen verbinding.

In de iPhone zit een fysieke simkaart: Aanbieder: ODIDO NL 58.1 en het ICCID nummer van de simkaart eindigt op ***6115.

De simkaart zat in een iPhone 13 Pro met eveneens iOS 17.4.1 en die was gekoppeld aan dezelfde Apple Watch (ik heb dus alleen een nieuwe telefoon, waarvan ik de fysieke simkaart hebt om geprikt naar de nieuwe iPhone en vervolgens deze nieuwe iPhone gefigureerd vanaf den oude iPhone (overzetten).

Reputatie 6
Badge +6

@V1nc5nt Dank voor de toelichting en het delen van deze informatie! Ik heb het zojuist voor je doorgezet naar ons IT-team en zij zullen dit voor je onderzoeken. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen, wegens drukte bij deze afdeling. Het zou heel goed kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Wanneer er meer duidelijk is, zullen zij je telefonisch of per mail informeren. Het is voor nu geduldig afwachten, nogmaals excuses voor het ongemak! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Hallo @Pharwin van Odido,

 

Goed nieuws, Ik ben vanmiddag gebeld door je collega Jeroen. Ze hebben gisteravond een fix gedaan in een IT systeem (je ziet het: ik ben geen expert). Daarmee is het probleem opgelost en heb ik vanmiddag met Jeroen de multisim gewoon kunnen activeren. Dus alles werkt nu prima. Jeroen had blijkbaar al meer mensen gebeld met hetzelfde issue en ook daar was het voor opgelost.

Dank je wel voor jullie moeite om dit zo vlot op te lossen, daar mogen jullie bij ODIDO best trots op zijn.

Reputatie 6
Badge +6

@V1nc5nt fijn dat je mijn collega hebt gesproken en dat het inmiddels is opgelost, daar ben ik erg blij mee! Ik zie inderdaad dat het issue ook is opgelost. Dank voor je mooie woorden, we proberen altijd zo snel mogelijk mee te kijken naar een oplossing (indien mogelijk). Het is juist goed dat jullie deze input aan ons doorgeven, zodat ik het intern kan aankaarten en ze het nog sneller kunnen oplossen, dank hiervoor! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

Reageer