Beantwoord

Abonnement opzeggen

  • 29 March 2024
  • 8 reacties
  • 161 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Hallo,

 

Ik wil overstappen naar KPN, Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice en, krijg van KPN deze melding: 

Uw huidige aanbieder geeft aan dat u nog een lopend (jaar)contract hebt. Als u eerder overstapt, moet u de kosten voor de overgebleven contractperiode betalen.

Als ik in mijn odido account kijk staat er overstap niet geacepteerd maar, er staat wel dat tv en internet uit gaat op 29-04-2024.

Het lijkt er op dat bij odido pas maandelijks opgezegd kan worden nadat de contractdatum is verlopen, in mijn geval is dit: 04-08-2023 ?

waarom staat er dan dat mijn internet en tv uit gaat op 29-04-2024 ?

 

Klantnummer:6820656971

 

Gr Richard

icon

Beste antwoord door eric 29 March 2024, 20:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt altijd te maken met 1 maand opzegtermijn waarna een nieuwe provider de lijn kan overnemen. Blijkbaar is vandaag de aanvraag gedaan, 29 maart, zodat 29 april het abonnement door KPN kan worden overgenomen en Odido stopt.

Een maand opzegtermijn dat snap ik maar, dat is de vraag niet .

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @b07 

Odido biedt alleen een 1 jaar contract aan en daarna kan je op ieder moment opzeggen met een maand opzegtermijn.

Waarom staat er dan in mijn account dat mijn internet en, tv uit gaat op 29-04-2024, terwijl mijn contract pas eindigd

Op 4-8-2024 ?

Reputatie 7
Badge +15

@b07 

Zie antwoord van @eric , je zou eventueel telefonisch kunnen bellen naar KPN of Odido om er zeker van te zijn of KPN de lijn overneemt of niet.

Indien niet dan lijkt er iets fout gegaan te zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Tja, het lijkt er toch op dat KPN vandaag de lijn overname heeft aangevraagd met 1 maand opzegtermijn.  Ze waarschuwen je voor de afkoopsom.  Die gaat er inderdaad komen als KPN op 29 maart daadwerkelijk de lijn overneemt. Odido mag deze overname niet weigeren maar jou wel de resterende maand termijnen in rekening brengen.  KPN gaat hier dus iets te enthousiast jouw abonnement activeren. Voor hen geen probleem,  voor jou paar maanden extra kosten. Ik zou de bestelling bij KPN annuleren en later opnieuw beginnen.

De bestelling bij kpn is al geannuleerd, kunnen jullie dat dan even goed zetten zodat ik met frisse tegenzin de contracttermijn kan uitzitten en, ik niet voortijdig zonder internet zit ?

Reputatie 7
Badge +14

Kpn zal de overstapservice moeten annuleren.  Odido mag namelijk niet een aanvraag voor overname van de lijn weigeren.

Reageer