De binnen router van mijn Huawei B2368-66 is defect.
Van het een op het andere moment was verbinding weg en was router ook niet meer benaderbaar via configuratie (192.168.1.1). Reset naar fabrieksinstellingen loste probleem niet op. Op advies tmobile klantenservice, na eerst de standaard support oplossingen te hebben doorlopen, ter reparatie aangeboden.
Reparatie was niet mogelijk, conclusie reparatie dienst Dynafix: “Onze gecertificeerde technici hebben jouw toestel grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw toestel te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw toestel.
Ik ben het totaal oneens met de conclusie; router is gedurende 10 maanden niet van zijn plaats geweest en staat gewoon binnen en heeft goed gefunctioneerd. Na 10 maanden defect zou binnen garantie moeten vallen, maar dat terzijde.
Tmobile klantenservice kan/ wil mij niet verder helpen, anders dan het advies: ga zelf maar op zoek naar een nieuwe mifi router, wij kunnen binnendeel niet los leveren en ook de complete set niet als er geen nieuw abonnement wordt afgesloten. Geen enkele vorm van medewerking of coulance mogelijk, helaas.
Mijn vragen aan dit forum:
- weet iemand een alternatief voor de “binnen router” om toch gebruik te blijven maken van de externe antenne (CPE)?
- Wat is een goed alternatief voor de B2368-66?
- Wellicht nog een ander tip?
Mijn idee is om tijdelijk de SIM in een oude mobiel te stoppen en de hotspot aan te zetten, kan ik gelijk kijken hoe ontvangst zonder externe antenne is. Als ontvangst voldoende is dan moet ik mijn verlies nemen en zelf een mifi router kopen. Blijft zonde om een aanschaf van € 240,- binnen 10 maanden af te schrijven.
Beste antwoord door Hajar van Odido
Bekijk origineel