Ik heb een issue met mijn router.
het lijkt erop dat de router maar 32 IP adressen uitgeeft.
heel erg vervelend , duurde een hele tijd voordat ik daarachter kwam.
inmiddels 5 acces points van Unifi gekocht , verschillende hardware ter reparatie aangeboden omdat ik dacht de het een hardware matige issue was

met 3 kanttekeningen
1.de WiFi van de Huawei uit heb gezet , die gebruik ik niet(wifi gaat via Unifi AP’s)
- Ik inlog met admin en ww CPE@huawei
- het 4g gedeelte van de router werkt prima, haal geregeld 70 a 80 mbs (gemeten met Speedtest.net)
volgens mij is mijn probleem op te lossen met 3 opties;
1. een nieuwere firmware (helaas niks gevonden bij huawei- maar heb ook geen idee of het ondersteund wordt door Tmobile)
- Router in bridge modus zetten (heb alleen deze functie niet kunnen vinden in de instelling)
- Omruilen voor nieuwe router. Ik heb tmobile al meerdere malen gebeld met verzoek tot omruilen met nieuwe WNC AF55 Buitenrouter, die volgens specificaties wel gewoon 255 ip adressen kan uitgeven.
volgens Tmobile is het geen probleem om een router om te ruilen als je Tmobile voor thuis hebt, maar omdat 4g voor thuis onder de mobiele afdeling zit is dat niet mogelijk. En moet je weer 24x10 euro betalen.
er wordt gesteld dat ik het modem had moeten terug sturen in de 14 dagen periode na aanschaf.
helaas is er op het moment van aanschaf niet duidelijk met mij gecommuniceerd dat het apparaat maar 32 IP adressen kan uitgeven. Dat verwacht je natuurlijk ook niet, mijn oude linksys router van 20 jaar oud geeft probleemloos 255 ip adressen uit.
Ik hoop van harte dat dit probleem op te lossen is of dat ik andere opties overzicht het hoofd heb gezien.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat in geval er geen oplossing wordt gevonden ik niet zal schromen om Tmobile in gebreke te stellen, aangezien het modem vanaf dag 1 gebreken heeft vertoond.