Skip to main content

Hallo,

 

Deze week overgestapt van Ziggo naar Odido. 

Naast het feit dat ik het netwerk nog niet stabiel krijg. (Draadloze Wifi versterker werkt niet goed.Bedraad wel), werkt mijn slimme verlichting buiten niet meer.

 

Situatie 7 smart lampen in overkapping merk Nince, werkt met Smart Life app.

Wat geprobeerd:

Enkel 2,4 Ghz ingeschakeld

Bandsteering aan/uit
Easy mesh aan/uit
Van Wpa 3 naar Wpa2  geschakeld
wifi 6 uitgezet (gekozen voor 802.11b/g/n Gemengd)

Smart life app gereset en lampen ontkoppeld

 

Kortom, volgens mij heb ik alle stappen doorlopen, maar nog steeds lukt het niet de lampen te koppelen. De app vindt de lampen overigens wel, maar blijft aangeven: “toevoegen va toestel niet gelukt”

 

Ik hoor graag wat ik nu verder nog kan doen…

 

Hallo @gj.huijser 

Kan je de lampen eens resetten?

Houd de knop op de dimmer of stopcontact voor 15 seconden ingedrukt. Wanneer het lampje snel begint te knipperen is de dimmer ge-reset en kun je 'm opnieuw koppelen aan een app of astandsbediening.


Tnx voor het meedenken, maar dat had ik ook al gedaan.


Hi @gj.huijser, welkom op onze Community!

Ik zie dat je 3 wifipunten van ons hebt, dit wordt niet door onze firmware ondersteund. Kan je het derde punt loskoppelen? Deze kun je het beste retourneren. Hoe ver is de overkapping verwijderd van het modem of 1 van de wifipunten? Ik heb wat instellingen aangepast, kan je het modem en 2 wifipunten rebooten en kijken of de verbinding nu wel lukt? 


Hallo Tommie,

 

Dank voor je reactie.

Mbt de wifi punten begrijp ik niet helemaal. De monteur heeft juist aangegeven dat ik een 3 wifi punt moest nemen, omdat de dekking niet voldoende in huis was.

Op jou advies heb nu het derde wifi punt uitgeschakeld.

Nu is de situatie als volgt.

Op de Begane grond  en de zolder heb ik goede ontvangst snelheid ligt tussen de500-700 mbps). De 1000 tik ik nog niet aan.

In de tuin/overkapping heb ik ook goede ontvangst en nog iets hogere snelheid.

Op de begane grond in de meterkast hangt de router, in de tuin/overkapping is bekabeld wifi punt en ook op zolder heb ik een bekabeld wifi punt.e

Op de eerste verdieping is de ontvangst echter minimaal.

Juist om die reden had ik een extra wifi punt gekregen. Betreft goed geïsoleerde nieuwbouwwoning...

Heb al gedacht om daar ook een kabel naartoe te trekken, maar als 3e wifi punt niet wordt ondersteund, dan is dat geen optie ..Hoor dan wel graag hoe ik op eerste verdieping ook goed bereik ga krijgen en ook aan de zijkant vd woning, ivm slimme verlichting.

 

Mbt de verlichting had je de instellingen gewijzigd, maar ipv te reboosten heb ik per ongeluk gereset...dus die instellingen zijn denk ik verloren gegaan....

Mogelijk kun je dat weer aanpassen, of mij de instellingen doorgeven, zodat ik ze zelf weer kan invoeren.

Nu lukt aansluiten vd  verlichting niet☺️

 

Vr gr Gert-Jan 


Nee 3 wifipunten werkt niet met onze firmware @gj.huijser, dan zou je of third party wifipunten kunnen aanschaffen of een andere oplossing moeten bedenken. Staat het modem in de meterkast? Die zou je bijvoorbeeld naar de woonkamer kunnen trekken met een kabel tussen het ONT en modem. Vervolgens 1 wifipunt naar boven en 1 naar de overkapping.

Instellingen zijn weer aangepast. Alleen stroomloos maken voor 30 seconden moet het doen! 


Ga ik met een 3rd party wifi punt niet hetzelfde probleem krijgen dan.

Kan firmware niet aangepast worden? Neem aan dat ik niet de enige ben met een goed geïsoleerde woning met dergelijke problemen

Erg vreemd in tijdperk waarin bijna alles draadloos wordt..


Zojuist contact gehad met klantenservice, omdat internet helemaal niet meer werkte..

Instellingen daarop in overleg met klantenservice gereset, zonder lampen te kunnen testen. 

Internet werkt nu wel met de eerdere beperkingen

Mogelijk dat jullie werkzaamheden gestroomlijnd kunnen worden met die van de technische afdeling, nu lijkt het dat er langs elkaar heengewerkt wordt .

 

Hoor graag hoe nu verder. Medewerker klantenservice stelde nog ander modem van Odido (T75) voor die wel met meerdere wifi punten zou werken. Die beslissing kon hij echter niet zelf nemen.

 

Hoor graag hoe nu verder.

Wellicht is het goed om een keer telefonisch alles door te nemen, want via forum gaat er wel veel tijd overheen.


De T-75 werkt ook niet meer meer dan 2 wifipunten @gj.huijser. Een 3e punt zorgt altijd voor verstoring op je netwerk. Met third party wifipunten geldt dit niet. Wij hebben namelijk eigen firmware op onze modems en wifipunten en die zijn simpelweg niet compatible met 3 punten. Is mijn voorstel dan geen optie in mijn vorige bericht? 

 

Staat het modem in de meterkast? Die zou je bijvoorbeeld naar de woonkamer kunnen trekken met een kabel tussen het ONT en modem. Vervolgens 1 wifipunt naar boven en 1 naar de overkapping.


Dank voor de reactie. Eerlijk gezegd zie ik meerwaarde niet van modem in woonkamer. Vanuit de hal, waar meterkast zit,is er open trap naar 1e verdieping. Daardoor heb ik nog meeste kans dat er een signaal naar boven gaat. Vanuit woonkamer zit er dikke betonnen vloer tussen.

 

Mogelijk kunt u morgen even tel. Contact opnemen, dat maakt communicatie wellicht wat sneller en efficiënter 

 

Vr gr Gert-Jan 


Hey @gj.huijser, kan je een schets maken van je huis en hier delen? Dan kan ik het beste met je meedenken. Als je telefonisch contact wil dan moet je de telefonische klantenservice opbellen. Onze communicatie verloopt volledig via de Community. 


Reageer