Skip to main content

Hallo

Wij hebben anderhalf jaar geleden de overstap gemaakt naar glasvezel. 

We hebben hier nog de T50 modem in huis, maar die is al van ruim in de T-Mobile tijd, en we zijn inmiddels 5 jaar klant.

De laatste tijd valt de Wifi op 2,4 GHz regelmatig even of helemaal weg. Controle wijst uit dat ik alleen matige of slechte kanalen heb vanuit de router voor Wifi.

Kan de T50 aub vervangen worden voor een nieuwe T56, zodat ik weer een frisse en stabiele wifi installatie thuis heb?

We hebben Wifi 6 hubs in het hele huis. Ik heb gisteren avond 3 keer (!) de router en de wifi punten opnieuw opgestart, naar het meest optimale wifi netwerk gezocht en ingesteld, maar daarin was het de keus tussen matig of slecht. Heb de wifi routers ook nog geoptimaliseert. Uiteindelijk kreeg ik gisteren het netwerk weer aan de gang, om er vanmorgen achter te komen dat het netwerk er wederom uit lag. Wifi punten waren online, maar hadden geen verbinding met internet (waarbij het eerste hoofd wifipunt bekabeld is aangesloten op de router). Mijn vermoeden is dan ook dat de verbinding wegvalt over de bekabelde aansluiting in de router.

Ik heb in de router zelf ook nog gecontroleerd of ik de instellingen kon optimaliseren, maar daar kwam ik na de eerste keer gisteren avond, er vanmorgen NIET in, totdat ik wederom de Zyxel T50 en de glas omvormer van spanning had gehaald.

Elke keer als dit gebeurt, ben ik minimaal 30-60 minuten bezig om de boel weer aan de gang te krijgen.

Graag zie ik dan zoals reeds verzocht, heel graag de T50 router vervangen voor een T56 router, zodat ik optimaal gebruik kan maken van de huisinstallatie inclusef functionaliteit van Wifi 6.

Hi @MuppetNico, welkom op onze Community!

Dat kan ik zeker voor je regelen. In fact, ik heb het al voor je in gang gezet. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun jij de zending volgen in Mijn Odido. De T-50 hoeven we ook niet meer retour, die mag je inleveren bij een recyclepunt. Ik wens je alvast veel plezier met de T-56!

Ook hier al geruime tijd aan het ergeren aan de steeds minder stabiel wordende internetverbinding, m.n. de wifi. Nu al twee wifi versterkers / mesh units geprobeerd, maar krijg toch sterk het vermoeden dat het aan de verouderde modem Zyxel T-50 ligt, die we inmiddels al vanaf het begin hebben hangen. Ik zie dus ook graag het modem worden vervangen door een nieuw en stabiel internet leverend exemplaar (de T-56?).

Alvast dank.

Hi @MeneerPilko, welkom op onze Community!

Op dit moment hebben we te maken met een tekort aan voorraad voor de T-56. Ik kan het modem vervangen voor de T-54 of je moet wachten tot de voorraad weer in orde is en dan kan ik je de T-56 opsturen. 

Goedemorgen Tommie, 
Dit geldt dus ook voor mijn verzoek? Heb je een inschatting van moment wanneer de T-56 weer op voorraad komt?

Ah sorry @MeneerPilko, ik taggde de verkeerde. Dat breicht was inderdaad voor jou bedoeld. Op dit moment durf ik niet te zeggen wanneer de voorraad weer goed is. Ik hoop snel! 

@Tommie van Odido Als ik het zo lees, duurt dat voorraadprobleem al maanden. Ik wil graag snel verbetering hier in huis, dus probeer het met de T-54. Hopelijk biedt dat soelaas.

@MeneerPilko Ik had het ook graag anders gezien, maar voor nu lijkt dit mij een goede oplossing voor nu. Ik stuur het T-54 modem graag jouw kant op! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om dit voor je te doen, maar krijg een foutmelding, omdat wij niet alle gegevens in ons systeem hebben. Wil je mij in een privébericht jouw 06-nummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag!  

Reageer