Gisteren kwam ik thuis en had ik wel verbinding met de WiFi maar geen internet. De modem gereset en alles werkte weer. Maar tegen de avond werd de internet snelheid steeds lager tot 1 Mbit/s. Ik vermoedde dat dit kwam door het aantal smarthome apparaten waardoor er op een bepaald moment rond de 43 apparaten waren verbonden. Dus besloot ik maar mijn eigen Nest Wifi Pro te koppelen aan de Lan Poort. Daarmee had ik direct weer een redelijke snelheid. Zie dit filmpje Vergelijking Snelheid via Odido modem wifi en met Nest Wifi Pro Doordat ik en de klantenservice niet wisten hoe ik de WiFi van het klik en klaar modem uit moest zetten heb ik de SSID van het modem een andere naam gegeven. Hierdoor werd er alleen gebruik gemaakt van mijn Nest WiFi Pro door al mijn devices. Het gekke was dat bij verbinden met de K&K modem de snelheid nog steeds laag was. Dus het lag kennelijk niet aan het aantal verbinding wat deze had.
Inmiddels haal ik prima snelheden. Sinds vanochtend is ook de snelheid via het Odido modem op orde. Geen idee of er wellicht een firmware update heeft plaats gevonden. Mijn Ping zit steeds rond de 20ms.
Ook ik heb net als andere bijzondere gesprekken gehad met de klantenservice. Het is wel duidelijk dat daar de kennis nog niet aanwezig is. Ik kreeg zelfs vragen van de klantenservice. Verder wordt je van internet thuis naar mobiel en weer terugverwezen. Ook schijnt er een speciale klik en klaar afdeling te zijn. Deze kun je niet apart kiezen maar alleen naar worden doorverbonden. Dat is bij mij inmiddels 4x gedaan maar naar 20 minuten wachten heb ik steeds opgehangen.