Skip to main content

De WiFi is al een paar dagen dikke drama.

Een abonnement voor 400 mbps 

En nu net een paar speedtests gedaan. 

Kom ik uit op 3 mbps, 4 mbps en 6 mbps uit. Met een ping van 215 ms of langzamer.

Dit lijkt mij niet de bedoeling. 

Iedere dag een powerflip moeten doen lijkt mij ook niet de bedoeling. 

Ik betaal genoeg, dus ik verwacht wel een beetje fatsoenlijke verbinding.

Ik kan niet eens tv kijken via WiFi. Nu moet ik een kabel door de woonkamer naar de meterkast leggen  om bekabeld tv te kunnen kijken. 

Wat gaat er verkeerd? 

Hi ​@n.schaart, ik wil graag met je meekijken om ervoor te zorgen dat de snelheid van de wifi omhoog gaat. Als eerste ben ik vooral benieuwd wat de bekabelde verbinding doet. Mocht de snelheid hiervan ook niet in orde zijn, weten we namelijk waar we de oorzaak van het probleem moeten gaan zoeken. Ben je in de mogelijkheid om de snelheid bekabeld te testen en wil je me hiervan het resultaat laten weten? Dan kan ik hier gelijk mee aan de slag gaan! 

Hallo Nora,

Bekabeld is de snelheid zoals het hoort. zie screenshot.

Ik kan helaas niet alles met kabel aansluiten. vandaar dat ik wel goede WiFi wil hebben. 

Laatste paar dagen is de basis snelheid van de WiFi wel redelijk.

Echter is de verbinding niet stabiel. Valt af en toe weg, zo lijkt het. als we dan iets via Chromecast bijvoorbeeld aan het kijken zijn, of online gamen op de Switch, valt het allenmaal weg. dit is niet fijn. 

graag verneem wat hieraan gedaan kan worden.

Hi ​@n.schaart, het is super om te zien dat de bekabelde verbinding naar behoren werkt. Dan weten we zeker we de oplossing in de wifi moeten zoeken. Zou je de stappen in het volgende topic willen volgen? Dan weten we zeker dat alles zo optimaal mogelijk ingesteld staat. Verder zie ik dat het modem en de ONT een tijdje niet opnieuw zijn opgestart. Door dit te doen kan de stabiliteit verbeterd worden. Laat je het me weten of de stappen uit het topic hebben geholpen? 

Ik heb opnieuw een powerflip gedaan van zowel de ONT als van het modem.

tevens heb ik een 2e WiFi Plus besteld, en geinstalleerd.

ik wacht dit even af of dit positieve invloed heeft op mijn WiFi verbinding.

Ik heb bij de levering van de WiFi plus nu ook een Zyxel WX5600 ontvangen, maar geen gebruiksaanwijzing of uitleg erbij. waar is deze exact voor?

Hey ​@n.schaart, dat is inderdaad gek omdat je een T-50 hebt. De WX5600 werkt specifiek voor de T-54/56/75. Ik heb het oude wifipunt en modem opgezegd en je een T-56 opgestuurd. Het modem hoeven we niet meer retour maar de WAP6807 nog wel. Hier ontvang je nog een e-mail over. Hopelijk zijn de wifi problemen hierna ook meteen opgelost! 

Hey ​@Tommie van Odido, ik heb op dit moment 2x een oude wifi plus in huis. 

Ik had er al eerder 1 besteld. En nu net nog een nieuwe ontvangen.

Krijg ik nu enkel een nieuw modem? Of ook een tweede wifi punt?

Ik heb het oude wifipunt en modem opgezegd ​@n.schaart, er komt nu alleen een nieuw modem naar je toe. 

En mijn 2e wifi punt? Die kan ik gewoon op de t56 aansluiten? 

Dan heb ik dus 1 oude wifi punt en 1 nieuwe wifi punt?

Reageer