Skip to main content

Hallo,

 

Sinds 23 september heb ik werkend glasvezel via Odido (1e monteur kwam op 29 mei). Ik verwachte een snelle stabiele verbinding, maar het is echt een drama, de wifi valt continue uit. Muziek streamen via wifi is niet te doen de muziek stopt telkens. Ik zit nu op de community te lezen en lees hier precies dezelfde problemen. Ik heb dus ook de Zyxel T56 en ik lees dat hier veel problemen mee zijn. Na 4 maanden wachten op de aansluiting waar ik 5 ochtend vrij voor heb moeten nemen is het nu dramatisch hoe de wifi werkt. ik heb inmiddels al 2 wifi punten (onbedraad) en uit nood maar een lossen kabel door het trapgat van de meterkast naar de playstation van mijn zoon anders was gamen niet mogelijk.

Ik lees dat het is verbeterd als het modem is vervangen door bijv. de T54

Graag hoor ik hoe dit z.s.m. opgelost kan worden.

 

Alvast bedankt!

 

Sjaak

Hi @SjaakSt, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel wifinetwerk. Nu zie ik dat je veel slimme apparaten in huis hebt en die lijken zo te zien de 2,4 GHz frequentie te overbelasten. Dit heeft ook effect op de 5 GHz frequentie waardoor je internet niet stabiel kan zijn. Nu zie ik dat beide wifipunten niet bedraad zijn aangesloten waardoor de wifipunten ook veel gaan vragen van de verschillende banden. Mijn advies is om beide wifipunten bekabeld te verbinden met het modem, als het goed is moet de verbinding dan een stuk stabieler zijn. Ook wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren:

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Werkt het hierna nog niet stabiel, dan ontvang ik graag een lijst van alle slimme apparaten op het je wifinetwerk.


Hoi Tommie,

Ik heb inderdaad een stuk of 13 slimme lampen, een deurbel en slimme rookmelders. Echter kom ik van Ziggo en de wifi was perfect en alle apparaten werkten goed. voor de boeven verdiepingen had ik ook 2 wifi versterkers, maar ook onbedraad.

 

Dus het lijkt er toch op dat de daar jullie geleverde apparatuur van mindere kwaliteit is. Jullie beloven snel en stabiel internet, maar dan zou ik nu door mijn hele huis draden moeten gaan trekken?


@Tommie van Odido kunnen jullie goede apparatuur leveren?

Jullie vermelden op jullie site namelijk “Glasvezel van Odido is altijd snel en stabiel” dit klopt dus niet.

Als dat bekabeld dient te worden leveren jullie dan de geschikte kabels?

Als er extra wifi punten op de 1e verd. en zolder staan kan er dan 1 kabel omhoog naar het 1e wifi punt en uit dat wifipunt een kabel naar het wifipunt op zolder? of dienen er dan 2 kabels naar boven te worden getrokken?


Dit is nu eenmaal het apparatuur wat we hebben @SjaakSt, van welk merk zijn de lampen? De goedkopere merken kunnen je netwerk namelijk erg verstoppen en zorgen voor congestie.

Je kunt het 2e punt op de eerste aansluiten inderdaad. 


Reageer