Skip to main content

Goedemorgen. 

Sinds een dag of 5 erg traag internet. Lijkt zowel bekabeld als wifi te zijn maar wifi is sowieso traag. Bekabeld lastig te checken maar de 2 apparaten die bekabeld zijn aangesloten verliezen vaak hun verbinding.

Ik heb alle stappenplannen uitgevoerd die op de website te vinden zijn. Dus opnieuw opstarten modern alsook de media converter. Iets uitgezet in 'mijn odido'. Weet even niet meer hoe het heet. Andere wifi kanalen gekozen. Maar niks helpt. Ik kom altijd ongeveer dezelfde snelheid met de speedtest. Zie screenshot.

 

Iemand nog ideeën?

 

 

Hallo @jeffrey0102 

Wat is de maximale snelheid van je abonnement?

Kan je de mediaconverter eens herstarten door de stroom er even af te halen, een laptop bekabeld op de router aansluiten met minimaal een CAT5e internetkabel zonder switch oid, een speedtest doen met de Ookla speedtest app en het resultaat hier delen?

Je kan de router ook voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, misschien gaat het daarna beter.


Welkom op onze Community! @jeffrey0102 

Goed dat je dit aan ons laat weten en fijn dat je zelf al het één en ander hebt geprobeerd. Ik help je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om het modem uit te lezen en zie inderdaad dat het niet helemaal goed gaat. Geen zorgen, ik heb meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen? 


Goedenavond,

Monteur is geweest. Kon het niet oplossen. Heeft alleen uitgesloten dat het binnenshuis is. 

Nu zou er iemand anders aangestuurd worden echter heb ik een mail gekregen van odido dat alles is opgelost. 

Ik heb daarop gereageerd maar nog geen reactie gehad. 

 

Wanneer wordt het opgelost?

Gr jeffrey


Hey @jeffrey0102, zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Dan kan ik het voor je doorzetten!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Goedemiddag,

Ik heb geen computer om bekabeld aan te sluiten. 

Maar er is al een monteur geweest en die heeft alles binnenshuis al uitgesloten. Het moet dus buitenshuis liggen. Waar ik in het verleden al meerdere problemen mee hebt gehad. 

Volgens de monteur van vorige week zou er iemand aangestuurd worden om te kijken wat er mis is buiten. 

Echter kreeg ik een mail van jullie dat het opgelost is. Maar er is dus niks opgelost. 

 


Hey @jeffrey0102, oke thanks, duidelijk. Ik heb een nieuw ticket ingeschoten voor je met de informatie van de monteur en je speedtest op wifi. Die e-mail krijg je als het ticket wordt gesloten, dat is een standaard mail. Ik hoop dat ze het buitenhuis voor je kunnen oplossen, hier heb ik expliciet om gevraagd in het ticket! 


Goedenavond,

In de mail van zondag stond dat ik binnen 3 werkdagen reactie zou krijgen. 

Ondertussen is het donderdag (geweest) en nog steeds niks gehoord. 

Wanneer wordt het nou is opgelost? Is de 3de keer al in een halfjaar tijd dat ik langere tijd zonder internet en tv zit

 Nu weliswaar wel internet maar zo traag dat ik er niks mee kan. Ook geen tv kijken.

Op mailing wordt ook nog steeds niet gereageerd. Telefonisch kunnen ze niks en moet ik afwachten.


Hi @jeffrey0102, sorry voor de stilte! Het onderzoek loopt inderdaad nog, er zijn nog geen ontwikkelingen die ik met je kan delen. We zijn je niet vergeten, maar hebben meer tijd nodig. Weet dat je meteen iets hoort wanneer er ontwikkelingen zijn. Ontzettend bedankt voor je geduld!


Nog steeds niks…

Ondertussen al een maand traag internet. Hierdoor ook geen tv aangezien we via de odido app tv kijken. 

Wanneer wordt er een beetje vaart achter gezet? Kan toch niet dit?


Hi @jeffrey0102, het ticket staat op dit moment nog open. Een collega heeft hem op zijn naam gezet om opgepakt te worden. Hopelijk krijgen we nu snel antwoord!


Nog steeds niks…

Afgelopen zaterdag is er gebeld. De meneer heeft alles doorgenomen en zei dat hij er spoed bij heeft gezet en dat ik daardoor binnen 1 werkdag iets te horen zou krijgen. Maandag zou ik zeker iets horen zei de beste meneer. Inmiddels zijn er 2 werkdagen voorbij en nog steeds niks gehoord. 

Dus vertel.. gaat het nog opgelost worden of laten jullie het lekker zo?


Hey @jeffrey0102, het ticket staat nog open, als je vrijdag nog niks gehoord hebt zou je dan opnieuw aan de bel willen trekken? Hopelijk wordt er eerder dan vrijdag contact met je opgenomen! 


Ja en dan? Dan gaat er weer een weekend overheen. Zit al ruim een maand met dit probleem. Volgens die man van zaterdag staat er spoed bij en zou t binnen 1 werkdag geregeld zijn of in ieder geval iets horen. Nu weer niks...


We hebben zojuist Guidion aangestuurd @jeffrey0102. Als het goed is heb je een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen! 


Klopt ik heb de mail ontvangen.

Kan je me vertellen wat ze gaan doen? Aangezien er al een monteur van guidion is geweest het die heeft het binnenshuis uitgesloten en zegt dat het buitenhuis is. Waarschijnlijk de bekabeling. Oftewel ze moeten bij Open Dutch Fiber zijn.

Dus ik ben heel benieuwd wat de monteur nu gaat doen…

 

 


Omdat er geen bekabelde speedtest aanwezig is komt de monteur nog een keer langs om alles na te meten @jeffrey0102. Ik zie nu ook dat de vorige monteur aangeeft dat binnenshuis alles in orde is. Ik kan op dit moment niks meer wijzigen of aanpassen dus zou je mij alsjeblieft een terugkoppeling willen geven van de monteur die nu komt? Dan kan ik de informatie bundelen en het in de juiste banen leiden!


Goedenavond,

Vandaag is er een monteur geweest. Heeft goed geholpen en vanochtend was de normale snelheid die gehaald zou moeten worden weer goed. 

In de loop van de dag werd het steeds minder. In de ochtend was het ongeveer 100, later rond de 70 a 80. En vanavond liep de tv weer vast en was onderstaande screenshot de speedtest die ik heb gedaan. Gaat dus nog steeds niet goed. De melding zal wel gesloten zijn omdat hij het vanochtend wel deed. 

Wat gaan we nu doen?

 

Ik heb eventueel nog meer screenshot van de gehele dag.

 


Hoi @jeffrey0102, goed dat je dit aangeeft! Ik heb het ticket meteen heropend en het onderzoek zal door de technische dienst worden voortgezet. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana


Nog niks gehoord. 10 dagen geleden alweer...


Hi @jeffrey0102, ik ben voor je gaan kijken en zie dat de wifi via je Deco verloopt en niet via het modem. Dit kan voor problemen zorgen, zou je de Deco uit je netwerk willen halen en de wifi via het modem willen laten lopen? Kan je dan de app van speedtest.net downloaden en een aantal testen direct naast het modem uitvoeren? Ik gok dat je dan dicht bij de 100 Mbit/s zal komen. Mijn advies is om onze eigen wifipunt te bestellen als je niet overal een goede wifi verbinding hebt.


Goedemorgen,

Ik heb die deco juist net gekocht omdat dat van jullie niet werkt. Er is al 2x een monteur geweest en nog niks opgelost. Nu heb ik dus 300 euro moeten betalen omdat jullie apparatuur niet werkt. 

 


Hi Jeffrey + Tommie ,

I almost same problem , i had 5 mechanics already in my home .
I have internet 1GB/s fiberglass but i receiving by WIFI 5 ghz - 241 mbps/s , wifi 2,6 ghz - 100 mbps/s 
by cable i have 980 mbps/s .
Last mechanics he made all measurement and his opinion is the ZYXEL MC Modem . 
I already reyported to Odido like also mechanic did . 
But question to Odido : when the issue will be resolved ? 


Kan je een schets maken van hoe je thuissituatie eruit ziet en waar het modem staat @jeffrey0102? Ook ontvang ik nog drie speedtesten dichtbij het modem.

 

Hi @Arkadiusz_86, welcome to our Community!

If you are getting wired speed, then the wifi should be good. Are you testing this next to the modem, and with what device? It could also be that your network card is no longer good.   


Hartelijk dank voor uw bericht. Ik wil u informeren dat mijn netwerkkaart van de nieuwste generatie is en dat de snelheid ook door een monteur is gecontroleerd. We hebben de snelheid getest met mijn apparaten: Samsung S24 Ultra, iPhone 15 Pro, laptop Dell Precision, en PC Asus verbonden via kabel en WIFI Asus ROG Strix Z590-E.

De WIFI-afstand is getest bij de modem op 0,30 m, 1 m en 5 m, en de snelheid is nooit boven de 240 Mbps gestegen. Dit geldt ook voor de mesh modems van ZYXEL van ODIDO, waar dezelfde snelheid van maximaal 240 Mbps werd gemeten.

De monteur heeft duidelijk vastgesteld dat het probleem bij de mediaconverter (MC) ligt. Hij had twee nieuwe modellen van ZYXEL bij zich, maar de snelheid bleef hetzelfde.


We have tested the network speed within our internal network via WIFI. The signal strength was 61 dB and the speed was 750 Mbps for both download and upload. However, the internet speed was 240 Mbps for download and 680 Mbps for upload. This confirms that we can rule out the issue of a weak network card, especially considering that we used four latest-generation devices.

Additionally, I have changed the WIFI channels and limited the upload speed to 200 Mbps, but the situation remained the same with a download speed of 240 Mbps.


Reageer