Recentelijk heb ik eindelijk mijn Draytek Vigor2132F router vervangen voor de Zyxel T-54 router die ik opgestuurd heb gekregen van Odido. Die had ik rap aan de praat en daarmee ook toegang tot Internet.
Totdat ik merkte dat mijn 4 tp-link (HS110) smart plugs stonden te knipperen.
Aan de voorzijde zit een wifi ledje dat groen hoort te branden maar sinds de overgang naar de Zyxel allemaal staan te knipperen. Dit duidt erop dat de smart plugs geen verbinding over Wifi met de router kunnen krijgen.
In de documentatie van de smart plugs staat dat ze 2.4Ghz ondersteunen met protocol 802.11 b/g/n. Omdat de Zyxel T-54 2.4Ghz en 5Ghz ondersteunt heb ik de 5Ghz tijdelijk uitgezet om te zien of dat hielp. Nee dus.
De documentatie zei verder dat je channel 1, 6 of 11 met een channelwidth van 20Mhz kunt proberen. Hielp ook niet.
Ik heb vervolgens een hele waslijst aan instellingen en combinaties geprobeerd, allen zonder succes. De smart plugs blijven met hun WiFi ledje maar oranje/groen knipperen ten teken dat ze geen verbinding over Wifi met de nieuwe router kunnen maken.
Ook als ik probeer een smart plug nieuw op te geven in de Kasa app (Android) dan verloopt de procedure normaal tot het moment dat de app contact zoekt met de smart plug. Hierop stokt de installatie met foutmelding “Er kan geen verbinding worden gemaakt met de wifi van uw Smart-plug”.
Ik begrijp niet waarom het probleemloos werkte op de vorige Vigor2132F router en nu weigert op de Zyxel T-54.
Heeft iemand enig idee?