Skip to main content

thuisnetwerk wifi probleem

  • 7 September 2024
  • 10 reacties
  • 64 Bekeken

Ik kan geen afbeeldingen/video's verzenden via wifi thuisnetwerk ook inloggen op pagina's bvb odido via thuis wifi lukt niet.

Tv kijken,youtube, gamen etc geen probleem.

Als ik hem van het thuis netwerk afhaal en inlog met mobiel internet geen problemen.

Hallo @MaikelDutch 

Ervaar je de problemen alleen via de WiFi of ook bekabeld?

Maak je alleen gebruik van de Zyxel router of heb je hier nog eigen randapparatuur achter zoals een router, switch of versterker?

Een herstart van de mediaconverter en/of router maakt geen verschil?


Nee alleen met thuis wifi en ik gebruik deco's.

Als ik wifi gebruik van de standaard odido zyxel router heb ik dit probleem ook dus aan de deco's ligt het niet.

 

Herstarten geeft geen verschil.

 

Grt


@MaikelDutch

Bekabeld internet gaat zonder problemen? Kan je eens alle bekabelde aangesloten apparatuur op de Zyxel verwijderen en dan kijken of de WiFi stabiel is?

Indien je geen vaste telefonie hebt dan is Mediaconverter > Deco ook een optie, dan heb je de Zyxel niet nodig.


Hallo,

 

Ik heb alles verwijderd dus en nog steeds het zelfde probleem.  

En nee heb geen vaste telefonie in huis neem alleen glasvezel internet af van odido.

Video bvb verzenden via whatsapp stop half weg.

 

Grt


@MaikelDutch

En als je de router eens voorziet van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken, gaat het dan beter?

Een andere mogelijkheid is de Deco in router modus op de mediaconverter aansluiten, in de Deco app ga naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, klik op toepassen en herstart de mediaconverter.


Nee allebij opties hier boven werken niet.

 

2de optie moest ik mijn deco's resetten kreeg geen verbinding meer.

 

Grt


@MaikelDutch 

Hmm het 2de hoort te werken, waarschijnlijk doe je iets verkeerd.


Het is mij gelukt alleen het probleem blijft het zelfde.

Nou hopelijk vind odido snel een oplossing.

 

Grt


@MaikelDutch 

Als je aangeeft dat bekabeld internet probleemloos werkt en met de Deco router is het hetzelfde dan moet het wel iets in het thuisnetwerk zijn..


Ja moet, monteur is donderdag hier geweest aansluiten bij de vorge provider niks geen problemen gehad met de deco ook..


Reageer