Beantwoord

Snelheid te laag en mesh offline

  • 8 May 2024
  • 7 reacties
  • 72 Bekeken

Beste odido,

Sinds vorige maand neem ik 1gb internet thuis af bij jullie.

Middels een wifi punt welke draadloos is verbonden met het modem en vanaf het wifi punt bekabeld met mijn Xbox haalde ik de eerste 2 weken op deze manier keurig 900mb/s fantastisch.

Helaas sinds 2 weken kom ik niet verder dan 100 mb/s als ik mazzel heb. 

Dit heeft er denk ik mee te maken dat het wifi punt niet goed werkt, als ik namelijk inlog op het modem zie ik dat hij met het modem verbind en eigenlijk het wifi punt niet ziet wat vreemd is aangezien er met een kabel verbonden word naar het wifi punt toe.

ik heb hier op het forum vernomen dat er sowieso momenteel een wifi punt bug aanwezig is welke nog niet is opgelost? (iets met een B10 update?)

of dit een verklaring is voor mijn ingezakte snelheid weet ik niet.

Echter via wifi op bijvoorbeeld mijn telefoon haal ik respectabele 400mb/s, maar ook hier zie ik in het modem dat er rechtstreeks met het modem wordt verbonden in de meterkast en mijn wifi punt in de woonkamer word overgeslagen terwijl deze  op 2 meter afstand van de bank staat waar ik snelheid heb getest. 

ik heb op de Xbox met de eigen speedtest gemeten, maar ook ookla laat soortgelijke snelheden zien.

op de telefoon heb ik de ookla app gebruikt.

overigens vind ik het ook vreemd dat ik het overzicht van verbonden devices alleen mijn Xbox wordt weergegeven terwijl mijn  telefoon ook verbonden was.

Bijgevoegd wat screenshots om mijn verhaal te verduidelijken.

 

 

 

  

 

icon

Beste antwoord door Nick_1989 10 May 2024, 12:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nick_1989, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Door de nieuwe B10 firmware op het modem, communiceert hij niet lekker met de WX5600. Hierdoor is de topologie niet correct en werkt de Mpro Mesh app niet zoals het moet. Geen zorgen, dit zal geen impact moeten hebben op de snelheid of Mesh. Ik heb je wifinetwerk bekeken en zie dat de WX5600 netjes zijn werk doet en de meeste apparaten voornamelijk met de WX5600 verbinden. 

Ervaar je dit ook met een bekabelde verbinding of als je direct naast het modem staat met een wifi verbinding? Wat is dan je snelheid?

 

Op mijn telefoon in de woonkamer meet ik bovenstaande, echter is dit dezelfde plek als waar ik met de xbox bekabeld problemen ervaar, terwijl deze bekabeld is aangesloten op het wifi punt.

Heb gister zowel modem als wifi punt gereset en glasvezel punt van de stroom af maar dit heeft niet geholpen.

Waar zou het probleem dan in zitten?

Reputatie 7
Badge +9

Een bekabelde verbinding met een wifipunt is ook niet de beste manier om verbinding te maken @Nick_1989. Al helemaal niet als het wifipunt draadloos is, dan is het net als een draadloze verbinding. De meting op je telefoon ziet er goed uit! Wat krijgt je xbox binnen op wifi? 

85 tot 100 mb/s nu maar in de eerste weken haalde  ik gemakkelijk 900mb/s en toen was het wifi punt ook draadloos verbonden 

Deze manier van verbinden heeft dus eerder super gewerkt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren @Nick_1989? Ben benieuwd of het daar wel goed zit of niet.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem zit in de LAN 1 poort van het wifi punt zodra ik de kabel verbind met LAN 2 heb ik mijn oude snelheden weer.

LAN 1 is dus ineens niet instaat meer om snelheden van 200+ te halen? 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Gelukkig werkt het weer @Nick_1989! Het kan ook zijn dat er een connector niet helemaal lekker zit in de kabel of in de ingang. Dan kun je snelheid verlies meemaken namelijk. 

Reageer