Skip to main content

Goedendag ! Is het al iemand gelukt om een poort open te zetten met het nieuwe 5G voor thuis ? Heb inmiddels (denk ik) alles geprobeerd. Wil graag mijn plex server optimaal gebruiken als ik niet thuis ben.

Met 4G voor thuis was dit goed te doen met een port forward regel. Ook als ik de server met plex direct aan het nieuwe modem hang krijg ik geen open poort geconfigureerd.

Klop het dat dit nog niet mogelijk is daar je ook geen ip passthrough kunt inschakelen ?

Ben benieuwd, iemand ?

Mvg Alex

Ik ervaar hetzelfde probleem, zelfs geprobeerd om in DMZ te zetten maar allemaal geen baat..


Ik ervaar hetzelfde probleem, zelfs geprobeerd om in DMZ te zetten maar allemaal geen baat..

Vanuit Odido hoor je helaas ook nog niets….! Voor de rest is het kwa snelheid en stabiliteit boven mijn verwachting !!!

 


Hi @Lilouvida, dit moet inderdaad gewoon werken. 

Over welke poorten gaat het precies?

 


Hey Tommie ! Bedankt voor je reactie.

Nou poort 32400 bijvoorbeeld ! De enige poort die nu openstaat is 443 voor SSL.  Zelf een poort open zetten is mij nog niet gelukt.

Wel goed om te lezen dat het mogelijk zou moeten zijn !

Mvg Alex


Check even wat je WAN IP is … ik voel hem al aankomen .. begint het met een 10.x.x.x?


Check even wat je WAN IP is … ik voel hem al aankomen .. begint het met een 10.x.x.x?

nee, er wordt geen gebruik gemaakt van GNAT. Er is een public IP adres, maar wel is dat elke dag of na restarten router anders.

Heb zelf K&K geprobeerd.


Check even wat je WAN IP is … ik voel hem al aankomen .. begint het met een 10.x.x.x?

nee, er wordt geen gebruik gemaakt van GNAT. Er is een public IP adres, maar wel is dat elke dag of na restarten router anders.

Duidelijk @eric , je voelde hem perfect aan trouwens.


Heb Idd een “gewoon” wan ip adres net als met 4G voor thuis dat regelmatig verandert.


De enige poort die nu openstaat is 443 voor SSL.

Wat bedoel je hiermee? Zie jij via een online poortscan dat 443 open staat? Terwijl je die zelf niet open gezet hebt?


Ja dat klop… Bij jou niet ? @Nick40 


 

 


Ja dat klop… Bij jou niet ? @Nick40 

Ik heb geen K&K. Dat 443 open staat hoort niet. 


Het word gebruikt voor https sites.

In het router staat het standaard aan. Kan het wel handmatig uitzetten.


Het word gebruikt voor https sites.

In het router staat het standaard aan. Kan het wel handmatig uitzetten.

Als jij een https site bezoekt, dan is dat verkeer binnen vandaan naar buiten. Binnen vandaan naar buiten staan in principe alle poorten open.

En bovendien word daar dan op jou router niet eens poort 443 voor gebruikt. Er word een willekeurige hogere poort voor gebruikt. Dat verkeer gaat dan naar een server elders op internet, naar poort 443 van die server.

Alleen als jijzelf een server hebt staan waarop je bezoekers wilt ontvangen, dan moet je poort 443 open hebben staan. En dan gaat het om verkeer buiten vandaan naar binnen toe.

Het kan zijn dat Odido via poort 443 op de router inlogt voor beheertaken. Dat daarom poort 443 open staat. Dat zou kunnen, maar dat zou raar zijn.


Bedankt voor je uitleg @Nick40 !

Feit blijft dat andere poorten niet uit open zijn te krijgen…..

Weet jij misschien al meer ? @Tommie van Odido 


Hi @Lilouvida, ik zie inderdaad dat niet alle poorten open gezet kunnen worden. Poort 22 en 80 bijvoorbeeld wel maar 32400 dan weer niet. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij dit verder onderzoeken.


Hi @Lilouvida, ik zie inderdaad dat niet alle poorten open gezet kunnen worden. Poort 22 en 80 bijvoorbeeld wel maar 32400 dan weer niet. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij dit verder onderzoeken.

Thanks hier precies hetzelfde probleem, ben benieuwd.


Ter toevoeging: Ik ervaar hetzelfde probleem maar dan met poort UDP 51820 voor wireguard vpn


Je bent niet de enige: Ik kan ook de poorten niet open zetten op de NR5307. 


Je bent niet alleen  ik krijg het ook niet open


Reageer