Skip to main content

Ik heb twee Naim streamer apparaten die apart prima werken met de T-56 maar in mutliroom modus valt het toegevoegde apparaat (slaaf) af en toe weg wat erg storend is. Bekabelt gaat prima maar met wifi gaat het helemaal mis

Ik heb de indruk dat er iets niet goed gaat in de T-56. Ben al twee weken aan hert sleutelen (2,4 en 5 scheiden, 10 duizend keer herstart, bekabeld on bekalebelt).

Ik zag dat er al eerder klachten waren over de integratie van wifi randapparatuur.

Is er een oplossing?

Hey ​@Bonno Lange, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad wel een vreemd geval. Dus als ik het goed begrijp werkt het apparatuur wel via wifi als ze niet in multiroom modus zitten? Ik ben zelf niet bekend met deze set, wat houdt multiroom modus precies in? Dat je ze allemaal aan elkaar koppelt? 

Heb je al eens geprobeerd om Wifi 6 op Wifi 5 te zetten? Wellicht hebben ze daar moeite mee. 

multiroom is dat je naar 1 apparaat luistert en dan de tweede daaraan koppelt. Doe wordt dan een slaaf van het eerste apparaat. Je streamt dan het geluid van apparaat precies sync met het tweede.

Dat van die wifi 5 e n 6 ga ik proberen, Dat doe ik zo toch?

‘WiFi 6 uitschakelen kan zeker, ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere en kies bij 802.11 modus voor WiFi b/g/n gemengd en klik op toepassen.’

En bedankt voor je reactie!

Hallo ​@Bonno Lange 

Klopt, dat doe je zo.

heb het geprobeerd. Alles opnieuw opgestart apparaten gereset en verbonden… Helaas, nog steeds valt er om de zoveel tijd (1m) een gat in de verbinding en hoor je geen geluid. Nog een andere tip?

Reageer