Ik heb een T56 (firmware b10_0130) met twee WX5600 wifi punten. Eén bedraad aangesloten, de ander draadloos. Succesvol geïnstalleerd volgens de aanwijzingen. Ik heb de wifi punten statische IP adressen toegekend in Home Networking > Static DHCP.
Het mesh netwerk met deze wifi punten lijkt echter niet goed te werken, niet iedereen in huis heeft goede wifi en verbinding met deze wifi punten ook al “wonen” ze dichtbij. Op de configuratie pagina zie ik in de Topology plaat beide wifi punten (als gewone verbonden apparaten), in de List slechts één. In de List ontbreekt sowieso een groot deel van mijn verbonden apparaten. Ik kan niet ziet welke apparaten met mijn wifi punt zijn verbonden, het lijkt er dus op dat er geen mesh netwerk actief is. Wanneer ik inlog op de wifi punten en de Connectivity wil zien dan wordt ik doorgeleid naar de pagina van de T56.
In de Mpro Mesh app zie ik alle apparaten maar deze geeft aan dat mesh niet actief is, en ik kan mijn wifi punten via deze app niet herstarten. Nog een aanwijzing dat mesh niet goed werkt.
Voorheen had ik een T54 met dezelfde wifi punten (op dezelfde manier aangesloten, met statische IP adressen). Iedereen in huis had daarmee goede wifi. Ook was in de configuratie pagina wel te zien welke apparaten met een wifi punt waren verbonden. En gaf de Mpro Mesh app aan dat er een mesh netwerk actief was, en kon ik via die app mijn wifi punten herstarten.
De configuratie pagina van de T56 heeft helaas zeer weinig mogelijkheden tot diagnose of gedetailleerde instellingen, dus heeft iemand een idee hoe dit verder te analyseren en te fixen?