Skip to main content

Donderdag klik en klaar besteld, vrijdag binnengekomen, zaterdag getest. Valt niet mee te werken. Onder druk van de gezinsleden de KPN spullen (ADSL + 4G) maar weer teruggezet, dat werkt namelijk wel prima. Ik test nu verder met Klik en klaar in een afgesloten kamertje met zicht op de Odido zendmast.

Verschijnsel achter de PC is dat websites vrijwel altijd traag laden en streams regelmatig stoppen. Apps op mobiel zijn traag of reageren vaak niet. Scrollen door sites of Netflix app is niet te doen omdat het laden van plaatjes te traag gaat (regelmatig laden ze ook helemaal niet).

Valt hier iets aan te doen? Ik zie dat 5G voortdurend uit- en weer inschakelt. Op de momenten dat er 5G is, dan zijn er 3 streepjes bereik zichtbaar. Access Technology onder Cellular Status wisselt voortdurend tussen LTE-A en NR5G-NSA.

Hi @Wakika, welkom op onze Community!

Je moet inderdaad wel rekening houden met dat je op het mobiele netwerk zit. LTE is 4g, dus je verbinding schommelt tussen 4 en 5g, dit is normaal als je wat verder van een mast af zit of als de cellen in de mast druk zijn. Daarnaast is de plaatsing echt van belang, heb je de kompas gebruikt in de app en staat hij naast een raam? Ook kan isolatie en HR++ glas voor slechte verbinding zorgen. Wat is de snelheid die je haalt op het modem? 


Hi @Tommie van Odido 
Ik heb het kompas in de Odido app gebruikt en de kaart geraadpleegd. Zo is het modem goed uitgericht, ook nog m.b.v. de Zyxel Air app. Afstand tot de mast schat ik op zo’n 1400 meter.
Mijn huis is voorzien van isolatie en het raam waar het modem achter staat is voorzien van dubbel glas (geen idee of dat HR is en hoeveel +jes van toepassing zijn).

Ik vind het niet normaal dat de verbinding zoveel schommelt tussen 4g en 5g. Dan zou ik liever op een stabiele 4g verbinding zitten. Is dat in te stellen?

Een speedtest levert over het algemeen up tussen 20-30 Mbps en down tussen100-200 Mbps. Het duurt wel altijd lang voordat de test begint. En dat geldt dus voor vrijwel alle verbindingen. Het lijkt wel of het modem voor elke connectie die opgebouwd moet worden eerst even wakker geschud moet worden. Met enige regelmaat komt de UP niet boven de 2 Mbps.

Ik heb weleens 4g voor thuis gehad van T-Mobile. Dat was wel heel stabiel en snel, maar ik werd gek van de extra data-bundels activeren. Dat spul stond toen gewoon in de meterkast net als mijn huidige KPN spullen (ADSL + 4G), maar die KPN 4g is gelimiteerd op 50 Mbps. Daarom leek me het Klik en Klaar product wel een goede deal.

Het lijkt er sterk op dat iets in het Zyxel modem niet optimaal werkt. Zo lees ik op dit forum en op Tweakers ook dat ik niet de enige ben met dit soort problemen. Worden die onderkend en wordt er gewerkt aan een oplossing?


De upload zal altijd een stuk minder zijn, dit komt omdat je nu eenmaal met het mobiele netwerk verbonden bent en de lage banden zijn uitgeschakeld. Je download is wel prima als ik dit zo bekijk @Wakika


Ik heb dezelfde problemen. Pagina's laden traag, streaming kijken zorg ervoor dat het regelmatig vast loopt of dat er een slechte verbinding is. (F1 stream kijken in ouderwetse blokjes)
Ik gebruik al een aantal jaar 4G voor thuis en die verbinding was een stuk stabieler dan wat ik nu heb terwijl de snelheid verdubbeld is.

Ik denk gezien de reacties op het internet dat er nog wat kinderziektes te verwerken zijn dus mij vraag is wanneer gaan jullie erkennen dat er opstartproblemen zijn en wanneer gaan jullie het oplossen?


Het product is wat het is, een mobiel product is lastig te garanderen op elke plek in Nederland. Daarom komt het met 15 dagen bedenktijd en 1 maand opzegtermijn. Dus als het op jouw locatie onvoldoende werkt voor jou dan kun je het gewoon annuleren of opzeggen.


Het product is wat het is, een mobiel product is lastig te garanderen op elke plek in Nederland. Daarom komt het met 15 dagen bedenktijd en 1 maand opzegtermijn. Dus als het op jouw locatie onvoldoende werkt voor jou dan kun je het gewoon annuleren of opzeggen.

Wat is dit nu voor ongeïnteresseerd antwoord? Hoe kan het zijn dat een enkele 4G verbinding beter en stabieler werkt dan een 4G / 5G verbinding met hogere snelheid? Je lost niets op met het terugsturen van een product, sterker nog als iedereen dat zou doen is er geen klik en klaar product meer terwijl er wel behoefde is aan dit soort alternatieven. 

Een product is nooit wat het is en zal constant doorontwikkeld worden anders eindigen de meeste bedrijven als Nokia. De boot gemist en afgeschreven. Misschien is het handiger als je dit soort onzinnige opmerkingen voor je houd en het aan de mensen van Odido overlaat.

 


Reageer