Skip to main content

Beste Odido, We ervaren problemen met de wifi. het wifi signaal is perfect alleen verliest de wifi de verbinding met het internet op een draadloos device. dit gebeurd meerdere keren op een dag en is ook niet echt een patroon in te zien wanneer het zich voordoet. vaak naar een aantal secondes wachten laad de pagina dan weer verder. zouden jullie het modem is uit kunnen lezen en kijken of daar iets vreemds in te zien is?

Met vriendelijke groet, Erik

Hi @Tommie van Odido

Het internet is heel onstabiel. Dan valt de verbinding voor een aantal seconden weg. Ook de tv bevriest dan. Zoals ook hierboven al beschreven. Hoop dat hier toch een oplossing voor is. 


Ik heb besloten om toch een monteur te laten komen kijken @Erik35. Hopelijk kan hij wat vinden wat ik niet kan zien! Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. 


Hoi @Tommie van Odido, afgelopen woensdag is er een giudeon monteur geweest die binnenhuis alles heeft vervangen wat voor hem mogelijk was. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Nog steeds wegval van het internet en het bevriezen van het tv beeld. Wellicht dat er het e.e.a. in de wijkcentrale nagekeken dient te worden. Graag hoor ik wat jou expertise hierin in @Tommie van Odido.

 

Mvg Erik 


Hey @Erik35, bedankt voor de terugkoppeling. Is dit alleen met wifi of ook bekabeld dat je de uitval ervaart?  


@Tommie van Odido beide. Tv mediabox is verbonden met een cat 6 ethernet kabel. 


Los van de Mediaboxen, heb je iets anders bekabeld aangesloten waar je dit op merkt @Erik35? Ik gok namelijk dat het echt om je wifi verbinding gaat. Je eigen wifipunten hebben een niet geldige DHCP-lease. Ook verloopt je wifi volledig via je wifipunten. Zou je al je wifipunten en je eigen router of switch willen loskoppelen en het modem willen resetten? Koppel deze niet meer aan en test je verbinding voor een week. Ik ga er vanuit dat je dan verschil zult merken en je internet niet meer wegvalt.


@Tommie van Odido, zou je toch is voor mij willen kijken of je nog ergens een T-50 modem hebt liggen? En dat je mij deze kan toesturen? Wil daar zeker de verzendkosten voor betalen.


Dat had ik graag voor je willen doen maar dat kunnen we niet meer @Erik35


@Tommie van Odido kan ik op de t-56 wel de eigen firmware van Zyxel zetten? Die via hun site te downloaden is.


Ook dat is niet mogelijk @Erik35. Wij hebben een custom firmware op onze Zyxels zitten speciaal voor Odido. 


Oké @Tommie van Odido , dan heb ik geen verdere opties meer over. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het aan de firmware ligt. Ook omdat we hier tot begin dit jaar helemaal geen last van hebben gehad.


@Tommie van Odido het is niet alleen via wifi maar ook laptops en pc's die bedraad zijn aangesloten op het modem waar dan de verbinding van wegvalt. Ik heb al zoveel geprobeerd wat betreft instellingen en andere hardware dat ik het niet meer weet.


Kan je mijn advies eens opvolgen om je eigen wifipunten en als je die hebt je router/switch loskoppelen @Erik35. Ik ga er vanuit dat je verbinding dan niet meer wegvalt.  


@Tommie van Odido, dat is erg lastig omdat we best een groot huis hebben en niet genoeg hebben aan de wifi dekking van het modem zelf. Ook de 4 ethernet aansluitingen op het modem zijn niet voldoende om alles te kunnen voorzien van internet. Iets hebben jullie veranderd in de firmware waardoor deze problemen zich nu voordoen. Kun je de firmware van het modem voor mij terug zetten naar de oude t-mobile versie van vorig jaar.


@Tommie van Odido, net 18-04 om 21.10 viel het internet weg en bleef het tv beeld hangen. Misschien dat je dit terug kan kijken?


Hey @Erik35, ik ben voor je gaan kijken maar het internet is niet weggevallen. Zoals je hier kunt zien komt er gewoon data door: 

 

Data Usage

 

Ik kan de firmware jammer genoeg niet terugzetten. Ik denk toch echt dat het aan je eigen wifisysteem ligt. Ik kan ook verder niks onderzoeken omdat je wifi op het modem hebt uitgeschakeld.


Hi @Tommie van Odido, ik ben even een tijdje stil geweest om het een en ander uit te zoeken en te testen. Wat jij in je laaste bericht aangeeft dat internet gewoon doorkomt kan ik nu beamen dit het ik namelijk zelf ook uitgesloten. Via marktplaats heb ik namelijk een t-50 modem (oude t-mobile firmware) weten te bemachtigen en deze aangesloten op het ONT kastje. Modem opnieuw ingesteld met de aangepaste instellingen zoals die ook op de T-56 stonden. Het wifi signaal helemaal uitgezet op de T-50 wat ook het geval was op de T-56. Nu ruim 2 weken verder en helemaal geen probleemen meer gehad van uitval wat betreft internet. De wifi loopt via 3 acces points van TP-LINK deze krijgen netjes ip adressen uitgedeeld vanuit het T-50 modem. Mijn conclusie is dat het dus wel degelijk aan de firmware ligt die op het T-56 modem staat. Ook de laaste update hiervan zit dus een bug in de Dhcp uitgeven. Hopelijk kan de technische afdeling hier verder mee om dit op te lossen? Mocht je hiervoor nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag. Na echt maanden zoeken ben ik er uiteindelijk toch achtergekomen waar het dus in zit. Tot december werkte het T-56 modem prima daarna is er dus wel degelijk iets veranderd in de firmware.


Hi @Erik35, ik heb dit nogmaals gevraagd aan het CPE-team maar alle issues zijn in de vorige update opgelost als het om DHCP gaat. Het gekke is wel dat de T-50 het dan wel doet. Heb je al eens geprobeerd om Wifi 6 uit te schakelen op de T-56? Geen idee of dit iets zal doen hoor maar is het checken waard. 


@Erik35 sinds 8 mei hebben wij nu glasvezel. Daarvoor had ik de T50 en nu de T56. Met de T50 geen problemen en met de T56 wel. Gelukkig de T50 niet weggegooid. Dus, met jouw ervaring, zeg je gewoon de T50 weer aansluiten?


@GoofyBaars ik heb ook veel problemen met de t-56 en zo te zien op de Community zijn er dat nog veel meer. Zelf heb ik ook een t 50 gekocht via marktplaats en daar werkt het prima mee. Op advies van @Tommie van Odido toch de t 56 weer aangesloten en WiFi 6 (ax) uitgezet maar ook dit geeft geen verbetering. Met het t 50 modem geen problemen. Mijn indruk is nog steeds dat er iets in de firmware van het t56 modem niet goed is, tot eind 2023 heeft het modem altijd perfect gewerkt. In huis zijn er geen aan passingen geweest in het netwerk. Het modem de t56 heeft in tussen tijd wel firmware updates gehad. @Tommie van Odido zou je hier toch nog is wat dieper in kunnen duiken voor ons? En dat er een oplossing komt voor het probleem. 


Tot de overgang naar glasvezel (+T56) nooit problemen gehad met de wifi (T50). En nu wel. Dus dan moet het wel aan het modem liggen lijkt mij. Vooral omdat wij niet de enige zijn met problemen. En de problemen zijn identiek.


@GoofyBaars idd ik hoop dat @Tommie van Odido  dit voor ons verder kan onderzoeken.


Hi @Tommie van Odido,

Zou je een reactie kunnen geven op mijnbericht van 8 dagen geleden?

Ben wel benieuwd of er bij het CPE-team hiervan iets bekend is?


Het DHCP issue zou opgelost moeten zijn @Erik35. Waarmee ervaar je dit precies? Zijn het alleen je TP-Links? 


Nee het is ook met de wifi op de T-56 met de Wifi 6 (AX) functie uitgezet @Tommie van Odido.

Daarom nu weer de T-50 aangesloten.

Is het niet mogelijk voor het CPE team om te kijken wat er veranderd is aan de firmware van de T-56 ten opzichte van eind 2023 met nu? Daarvoor speelde dit probleem namelijk niet op de T-56


Reageer