Hallo @Spijky
Kan hij wel met een andere netwerk verbonden zoals een mobiele hotspot?
Wat je ook kan proberen is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.
Kan je de stofzuiger ook voorzien van een fabrieksreset?
@Waqqas
Ja via mijn iphone van het werk, Hotspot aan en dat werkt wel.
De robotzuiger zelf kan ik geen reset geven.
Had de fabrieksinstellingen nog eens gereset van de router maar dat helpt niet.
Dat Wpa2 moet ik nog ff proberen.
@Waqqas
Ook met WPA2 geen verbinding met het netwerk te krijgen.
@Spijky
WiFi 6 uitschakelen is dan nog mogelijk. Ga bij netwerkinstellingen naar draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.
@Waqqas
Ook dat laatste bied geen oplossing helaas.
Hallo @spyky en @Waqqas hoe is de stand van zaken met de robotstofzuiger. ik heb precies hetzelfde probleem.
Hebben jullie een oplossing gevonden.
Mijn acties tot nu toe:
- via hotspot verbindt de stofzuiger met gemak
- router is de wifi 2.4 en 5 losgekoppeld
- alle wifi uitgeschakeld ( incl wifi 5 op de router)
- wifi 2.4 staat op 2wpa
- wifi 2.4 staat de wifi 6 uit
- 2x uitgebreid gebeld met klantenservice
- router volledig gereset
- gecombineerde wifi ( doet het niet)
- getest bij winkel, expert, daar verbindt hij wel met wifi , ook met gemak
- wat kan je nog meer verzinnen…. allemaal geprobeerd
Is er nog een oplossing?
Hi @Kweettal, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat een aantal instellingen nog niet helemaal goed staan. Ik heb nu wifi 6 uitgezet op de 2.4 GHz verbinding en hier ook WPA3 op uitgezet. Wil je nakijken of het nu wel lukt om de stofzuiger te verbinden?
Hallo Nora
dit werkte ook niet. Ik heb het nog eens bij een ander thuis geprobeerd. die had 2,4 en 5 samen aan staan en dan lukte het wel. dat ga ik ook nog een keer proberen. maar kom nu niet in de router
@Kweettal Bij mij is niks meer gebeurd.
Heb geen opties meer gekregen om te proberen.
@Nora van Odido Kun je mij nog ergens mee helpen?
Rob
@Spijky ik heb bij anderen het geprobeert, en daar lukt de verbinding wel met de router. De router van Ziggo stond op 2,4 en 5 samen ingesteld. Ik probeer nu in mijn router te komen, maar dat lukt op het moment niet.
Morgen ga ik dat weer proberen, als ik dan niet in de router kom, bel ik weer met de klantenservice, zodat zij de 2,4 en 5 kunnen koppelen.
Ben bij de winkel geweest waar ik de robotstofzuiger heb gekocht en daar kwamen ze tot de zelfde conclusie: de router van Odido matcht niet met deze robotstofzuiger. Oplossing zou een andere router van bijv fritz.
Maar nu eerst maar eens de 2,4 en 5 mHz koppelen en dan kijken of het wel lukt. het resultaat geef ik het door op de community.
Hey @Spijky ik heb nu op beide banden Wifi 6 op 5 gezet en WPA-3 op WPA-2. Kan je het modem rebooten en kijken of er een verbinding mogelijk is? Zo niet, is het wel mogelijk om de stofzuiger met een mobiel hotspot te verbinden?
@Kweettal ik kan op dit moment niet in het modem komen, ik zie dat er een nieuw modem verstuurd is. Kan je het modem rebooten? Dan pas ik was instellingen aan om te kijken of het werkt!
@Tommie van Odido Ik wacht op het nieuwe modem voordat ik weer wat ga uitproberen. Deze huidige wil niks meer qua instelling. Gelukkig kunnen we nog wel tv kijken en internetten :-)
@Tommie van Odido @Spijky
Ik heb de nieuwe modem gekregen, geinstalleer, en toen geprobeerd verbinding te maken met Imou robotstofzuiger. Op de WPA 3 lukte dat niet. Daarna heb ik ODIDO gebeld en is de router op WPA 2 gezet. Ook toen lukte het niet om verbinding te maken. Daarna heeft de medewerker van Odido de modem gereboot. ook dit leverde geen resultaat.
conclusie, met deze modem is het niet mogelijk om verbinding te maken met de Imou robotstofzuiger. ( terwijl de app van Imou wel vind dat er een goede wifi verbinding is) Er is dus wat in de combi router- stofzuiger dat er voor zorgt dat de verbinding niet tot stand kan komen. Zoals hierboven vermeldt bij andere providers lukt dit wel zonder problemen. de stofzuiger werkt dus wel, qua wifi, naar behoren, De odido router mist iets waardoor het niet lukt.
We krijgen over een paar maanden glasvezel en dus weer een nieuwe router. Ik ga deze week naar de winkel van Odido ( in leeuwarden) en vraag of zij glasvezel hebben en de router van Odido. Als dat zo is, vraag ik of ik bij hen met mijn robotstofzuiger een keer langs kan komen om te testen of het straks wel wil. Wordt vervolgt.
Aan Odido is de grote vraag, hoe kan het dat het bij andere providers wel lukt? Hoe zijn die “diepe”instelingen van het modem? Kunnen jullie technische mensen misschien een oplossing vinden?