Beantwoord

HET INTERNET WERKT NOG STEEDS NIET!!!

  • 3 April 2024
  • 18 reacties
  • 264 Bekeken

HET INTERNET WERKT NOG STEEDS NIET!!!
 

Sinds goede vrijdag geen internet meer en na een telefonisch contact kwam vandaag op 3 april  een monteur (met GTI 🏁) om een patchkabel te vervangen.

Hij is in totaal 2 minuten binnen geweest en heeft dus de patchkabel vervangen (voor een rode..) en de router gereset. 

Ik wilde graag het internet testen maar daar was geen tijd voor. Hij had toch geen andere router/modem bij zich dus als het internet het niet deed moest ik maar een nieuwe afspraak inplannen terwijl op zaterdag werd gezegd dat de monteur een nieuwe router zou meenemen.

Niet dus en de monteur(🤣) had haast en was binnen 2 minuten weg..

Nog steeds een rood internet lampje en volgens de mail als terugkoppeling was alles getest en zou het werken.

Ik heb Odido weer gebeld en werd doorverbonden naar Guidon waar mij werd verteld dat de monteur alles werkend had getest en opgeleverd..

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cristien 4 April 2024, 09:33

Bekijk origineel

18 reacties

Kan de service nog slechter?

Reputatie 7
Badge +14

@wimenyvette  Heb je een mobiel abonnement van Odido of Ben? Stuur mij dan een DM. Ik mag je dan even aan data helpen zodat je een tijdelijke hotspot kan maken.

Verder is het aan de moderators om je te helpen sorry.

Reputatie 7
Badge +14

@wimenyvette Zie DM voucher gegeven. 
Hopelijk kunnen de moderators iets in gang zetten zodat je weer normaal internet kan ontvangen.

Groetjes

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @wimenyvette, slim dat je alle terugkoppeling met ons deelt, dank daarvoor! Ik heb het interne ticket vanuit Guidion bekeken en zie inderdaad staan dat het om een lokaal hardware probleem ging. De UTP-kabel zou vervangen zijn voor een CAT6-kabel en daarmee werkte de verbinding weer. Dat zie ik ook terug in de lijnmeting van 3 april. Wat ik echter nu zie, is dat het modem wederom offline gegaan is. Kun jij een foto van de voor- en achterkant maken van het modem zodat alle lampjes + kabels zichtbaar zijn, alsjeblieft? Dan probeer ik te achterhalen waar de stoorzender zit zodat we meteen kunnen schakelen. Sorry voor de wachttijd en het extra opgelopen ongemak!

Hallo Jason,

Bedankt voor je reactie.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb in de 2 minuten dat de monteur binnen was geen internet gehad, daarna ook niet en het is zeer zeker niet getest.

Hij heeft de patch kabel vervangen, de router gereset en niet gewacht tot dat deze online was en wilde snel weg. Hetgene wat op de bon staat dat deze is getest en dat ik een modemswap wenste is dus een leugen.

Uiteraard wil ik wel meewerken om de storing zsm te verhelpen en hierbij dus de foto's van de modem/router.

 

De router heeft overigens gewoon in deze configuratie gewerkt tot afgelopen vrijdag. Toen viel spontaan het internet weg.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wimenyvette, ik zie dat er op 03-04 een monteur geweest is en die heeft geconstateerd dat je weer diensten hebt. Ook heb ik zojuist een lijnmeting uitgevoerd en hier komt het ONT ook online met werkende diensten. Ik krijg echter geen contact met het modem, heb je een eigen modem aangesloten op dit moment?

Nee, geen eigen modem. Ik gebruik de configuratie zoals op de foto's hierboven. 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een powerflip willen uitvoeren @wimenyvette? Hopelijk krijg ik dan verbinding met het modem!

        Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Zojuist een powerflip uitgevoerd maar helaas geen verbinding..

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @wimenyvette, bedankt voor je moeite! Dan hoor ik graag welke lampjes er branden of knipperen op je modem en ONT. Groetjes, Ishana

Zie foto's hierbiven..

Reputatie 6
Badge +2

@wimenyvette Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben direct aan de slag gegaan met het uitlezen van het modem en het lijkt er op dat deze defect is. Ik heb de technische dienst hiervan op de hoogte gebracht en zij zullen er voor zorgen dat er een nieuw modem jouw kant op komt. 

Misschien val ik in de herhaling, maar ben je al voorzien van een Unlimited Voucher code? Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik deze gelijk naar je sturen. Laat je mij weten of je hier baat bij hebt? 

Hallo @Teresa van Odido,

Fijn dat er een nieuwe router mijn kant op komt en kan jij me misschien vertellen wanneer deze wordt bezorgd?

Ik ben inmiddels door @Cris-de-beste2024 voorzien van vouchers zodat we deze week nog kunnen doorkomen. Hopelijk wordt het probleem deze week opgelost en heb ik komende week geen vouchers meer nodig.

 


 

Reputatie 7
Badge +14

@wimenyvette  Hopelijk geen vouchers meer nodig en anders weet je mij te vinden.

Fijne dag verder! 

Reputatie 6
Badge +2

@wimenyvette Het pakket is vandaag verstuurd. Afhankelijk van de levertijd van de pakketdienst, verwacht ik dat je het nieuwe modem binnen twee tot vijf werkdagen zult ontvangen. 

Ik heb eergisteren de router ontvangen en alles werkt weer! @Teresa van Odido bedankt voor het opsturen van de router.
Gelukkig was er geen monteur nodig zodat er ditmaal niets verkeerd kon gaan.

Totaal toch zo’n anderhalve week zonder (vast) internet wat naar mijn menig niet zolang had hoeven duren. Hopelijk was dit eenmalig.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @wimenyvette. Superfijn om te horen dat het weer werkt. Alvast een heerlijk weekend! 😎 

Reageer