Skip to main content

Onze Daikin-airco's zijn middels het 2,4gHz netwerk aan de wifi verbonden. Onlangs kreeg ik storing aan 1 module waarbij de verbinding verloren was. Eerder (1,5 jaar geleden ofzo) was dit al het geval omdat het modem naar WPS3 was “geüpdate". Door WPS2 aan te zetten werkte het toen weer. 

Nu lijkt het erop dat het modem onlangs weer een update heeft gehad aangezien de wifi-verbinding nu niet te herstellen is; ik heb geen idee welke instellingen er veranderd zijn. 

Koppelen met de wifi-versterker (op zolder) werkt wel namelijk want daar zijn geen instellingen veranderd. Klopt het dat het modem "zomaar” een update kan krijgen en waar kan ik vinden wat er aangepast is? 

Hallo @BasjuhB82 

Welke modem heb je momenteel en wat is de firmware versie? Je bedoelt dat toen de beveiligingsmodus is teruggezet van WPA3 naar WPA2?

Instellingen worden niet zomaar gewijzigd. Is de WiFi verbinding ook weggevallen op alle andere apparaten zoals telefoons etc? Als het alleen om 1 airco gaat dan helpt het misschien op de WiFi module van de airco te resetten en dan opnieuw verbinden?


Hallo @BasjuhB82 

Welke modem heb je momenteel en wat is de firmware versie? Je bedoelt dat toen de beveiligingsmodus is teruggezet van WPA3 naar WPA2?

Instellingen worden niet zomaar gewijzigd. Is de WiFi verbinding ook weggevallen op alle andere apparaten zoals telefoons etc? Als het alleen om 1 airco gaat dan helpt het misschien op de WiFi module van de airco te resetten en dan opnieuw verbinden?

 

Modem moet ik thuis even opzoeken. Nee, alle andere apparaten werken gewoon foutloos. 1,5 jaar geleden had ik dit dus ook aan de hand en toen werkte de verbinding weer toen ik WPS2 aanzette (geldt ook voor de andere Daikin apparaten). Uiteraard al geprobeerd om de wifi-module van het apparaat te resetten en te reconecten; dat lukt niet op het modem, maar wél op de Wifi-plus module; maar die staat op zolder dus langzaam… 

 


@BasjuhB82 

Ik denk niet dat Odido iets veranderd heeft dus dan moet er iets door jou gewijzigd zijn.

Had je het WiFi plus punt al eerder of heb je die nu pas?


@BasjuhB82

Ik denk niet dat Odido iets veranderd heeft dus dan moet er iets door jou gewijzigd zijn.

Had je het WiFi plus punt al eerder of heb je die nu pas?

Het Wifi Plus zit er al twee jaar. En ik heb zelf niks gewijzigd, anders wist ik wel wat er gewijzigd was wat mogelijk een verklaring was voor dit euvel. Ik log nooit in in het modem mits noodzakelijk. Ik lees op dit forum dat er wel degelijk overnacht firmware updates gedaan kunnen worden in het modem, dus ik denk toch dat het zoiets moet zijn.

Dank in ieder geval voor het meedenken.


@BasjuhB82 

Als je in je browser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en het Login Password dat achter de router staat, kijk onder systeeminformatie welke firmware versie je hebt dan weten we direct of er een update is geweest.

Ik denk van niet want anders zou dit wel bekend worden gemaakt.


Reageer