Beantwoord

Geen wifi signaal op 1 laptop

  • 3 January 2024
  • 6 reacties
  • 110 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik kan op 1 laptop het wifi signaal niet ontvangen en heb vandaag met een medewerkster gesproken. Zij heeft alles nagekeken, zo ook het internet in tweeën gesplitst en weer teruggezet. 

Zij raadde mij aan om via deze weg te vragen of er iemand een oplossing heeft.

 

Laptop: DELL F17N010340 (dit is trouwens niet onze oudste laptop) en we hebben het wifi-kastje T56.

 

Benieuwd of er een oplossing is.

 

Vriendelijke groet,

Brenda Looijenstein

icon

Beste antwoord door dlooye 4 January 2024, 12:49

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dlooye, welkom op onze Community!

Wat goed dat via deze weg contact met ons op te nemen. Ik heb namelijk direct een kijkje genomen en dit kan veroorzaakt worden doordat jouw laptop of apparaat geen Wifi 6 of WPA3 ondersteund. Ik heb de beveiliging op WPA2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en rustig laten opstarten? Ik denk dat je laptop nu wel verbinding kan maken met het modem. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of het gelukt is? Alvast bedankt. 

Hi @dlooye, welkom op onze Community!

Wat goed dat via deze weg contact met ons op te nemen. Ik heb namelijk direct een kijkje genomen en dit kan veroorzaakt worden doordat jouw laptop of apparaat geen Wifi 6 of WPA3 ondersteund. Ik heb de beveiliging op WPA2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en rustig laten opstarten? Ik denk dat je laptop nu wel verbinding kan maken met het modem. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of het gelukt is? Alvast bedankt. 

 

Het is gelukt!

Dank je wel Tommie, voor je hulp!

Fijn dat dit kanaal er is.

Groetjes Brenda (en Dennis)

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben blij om te horen dat het gelukt is @dlooye Brenda (en Dennis). Ik wens jullie nog een hele fijne avond!

Goedenavond!

Ik heb momenteel precies hetzelfde probleem en de klantenservice heeft mij ook geadviseerd het via deze weg proberen op te lossen.

 

Kunnen jullie mij ook verder helpen?

 

met vriendelijke groet,

Nadine van der Linden

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nadinevdvoorde 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit.

In het menu bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bij draadloos, andere, kies b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Hopelijk is 1 van bovenstaande de oplossing.

Reputatie 2
Badge +2

Houd bij de hierboven genoemde oplossingen wel in het achterhoofd dat het uitschakelen van de 5ghz of het uitschakelen van wifi 6 wel negatieve invloed kan hebben op de snelheid van je wifi netwerk. Voor sommigen geen probleem natuurlijk, maar wel goed om te weten waar het door komt als je daarna problemen krijgt met de snelheid van je netwerk. 

Reageer