Skip to main content

Ik heb een Zyxel t-54 model met glasvezel internet. Daar heb ik drie Fritz! 2400 repeaters aan gekoppeld (via WPS).

De up- en download snelheid direct in de buurt van het modem zijn heel hoog, maar als ik iets verder weg ga (en er een repeater tussen zit), dan wordt de snelheid echt een stuk lager (200 vs 10 zeg maar). En helemaal als ik op zolder ben. 

Werken deze apparaten niet goed samen of wat kan er anders aan de hand zijn? 

Dank voor het meedenken!

Hallo @GIceman 

De Zyxel en Fritz repeaters creëren geen mesh netwerk dus je hebt een netwerk van de Zyxel en een netwerk van de Fritz repeaters, je zult handmatig moeten overschakelen.

hi @Waqqas 

Dank je wel voor je reactie!
Hoe bedoel je dat ik handmatig moet overschakelen? Moet ik de Fritz! Repeaters handmatig installeren en op een of andere manier aan het Zyxel netwerk verbonden krijgen? 

@GIceman 

Ik bedoel dat je in de netwerklijst van je mobiel het WiFi netwerk van de Zyxel ziet en die van de versterkers.

Indien je verbonden bent met de Zyxel en je wilt verbinding hebben met een versterker dan moet je hiermee handmatig verbinden.

Indien je wel 1 groot mesh netwerk dan neem je WiFi plus punten van Odido of je schakelt de WiFi van de Zyxel uit en gebruik enkel de WiFi van de versterkers.

Dankjewel voor de uitleg. Ik ga er eens mee experimenteren!

Reageer