Als je ze in bruikleen hebt middels Odido mag je verwachten dat er vanzelf de nieuwe firmware op word gezet. Sluit ze dan wel bekabeld aan op het modem en laat ze ongemoeid minimaal 24 uur aan staan.
Indien je ze los heb gekocht middels een 3e partij word er geen Odido firmware op gezet en zullen ze ook niet in Mesh gaan werken icm het Odido modem.
Ik heb ze inderdaad los gekocht via een externe partij. Ze staan te koop bij meerdere webshops en op marktplaats. Maar nu heb ik geen idee hoe er goed werkende firmware op te krijgen, weet iemand anders dit wel?
En kan iemand van Odido bevestigen dat dit niet gaat werken? Dan kunnen we ook andere mensen hiervoor waarschuwen.
Er zal geen firmware vanuit Odido hier op gezet worden.
Odido heeft voor de apparatuur met zyxel een unieke firmware ontwikkeld die uitsluitend door Odido zelf verleend word.
@FrankEhv Wat is de volledige firmwareversie die nu op de wifipunten staat? Als het iets is met ACDW is het Odido-firmware en zou het automatisch geüpdatet moeten worden. De nieuwste versie van de Odido-firmware is b8. Staat er nu een firmware met ACEB op, dan is dat de originele Zyxel-firmware. Dan kan het wifipunt niet geüpdatet worden naar Odido-firmware.
@TMTV Dag TMTV , ik heb twee WX5600 met verschillende firmware versies er in:
- V5.70(ACDW.0)b8_20231215 -> deze werkt niet volgens mij: wordt niet als repeater maar als client gezien door de T-56, volgt de wifi settings niet
- V5.70(ACDW.0)b11_20240715 -> deze lijkt wel te werken (bedraad)
Ik had beide gereset en 24 uur bedraad aangesloten, toen gebeurde er niets mee. Maar is dit nu toch al wel de firmware voor Odido?
PS in mijn T-56 router zit versie V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
@FrankEhv Ja, dit is Odido-firmware. In b8 zit een bug waardoor hij niet goed wordt weergegeven in het overzicht van apparaten, maar hij zou het wel gewoon goed moeten doen. Die bug is in b11 opgelost, vandaar dat die wel goed staat.
@FrankEhv Ja, dit is Odido-firmware. In b8 zit een bug waardoor hij niet goed wordt weergegeven in het overzicht van apparaten, maar hij zou het wel gewoon goed moeten doen. Die bug is in b11 opgelost, vandaar dat die wel goed staat.
Fijn, @TMTV bedankt! Na resetten heeft de b8 inderdaad de wifi settings overgenomen en fungeert wel als AP. Ik ga het dan verder nog een keer proberen, had net alweer mijn oude Netgear Orbi er achter gezet. Groeten Frank.
Goedemiddag, mijn WX5600 staat ook nog op de oude firmware V5.70(ACDW.0)b8. Hoe/ krijg ik de nieuwe firmware op deze WX5600?
@PTH64 b11 wordt nog niet uitgerold, maar staat blijkbaar al op nieuw uitgeleverde wifipunten. Door “nieuwe ontwikkelingen” is de update vertraagd. Het is nog niet bekend wanneer die gaat komen.