fairland inverter warmtepomp koppelt niet met wifi

  • 7 May 2024
  • 9 reacties
  • 59 Bekeken

Mijn Fairland inverter warmtepomp maakt geen verbinding met wifi. Als ik het apparaat opnieuw probeer te koppelen aan wifi lukt dat niet

Pieter_B 11 dagen geleden

Zou, zoals @Waqqas ook al aangeeft, eens beginnen met elk device een factory reset te geven. Heb het vermoeden dat er ‘data’ is blijven hangen van de voorgaande ISP, waardoor zaken in een ander ‘netwerk’ hangen.

Heb je zelf al gekeken, of je kan connecten op de Wifi die ook door de pomp gebruikt zou moeten worden.

Als je dan connect op dat punt, ga dan eens kijken onder de connectie of hij wel een IP heeft of uitgeeft in de range 192.168.1.xx. De Zyxel router werkt namelijk in de range 192.168.1.2 - 192.168.1.254, dus alles buiten of anders dan die range … herkent de Zyxel router dus niet.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Misschien is er onvoldoende dekking ter plaatse? Of dien je in de router 5ghz signaal uit te zetten omdat de warmtepomp alleen 2.4 ghz ondersteund. 

Hoi Eric, bedankt voor je bericht. De dekking ter plaatse is via een tp-link powerline adapter ruim voldoende. Heeft het bij mijn vorige provider ziggo altijd gedaan. 5 GHz uitzetten op de modem heb ik ook al geprobeerd, helaas werkt dat ook niet

Reputatie 7
Badge +14

Dan misschien een kabel van de warmtepomp naar de TP link.

De warmtepomp heeft helaas geen LAN aansluit mogelijkheid. Ik heb ook iets gelezen over een firmware update bij een andere Odido klant waarbij ook problemen waren met de wifi connectie van een warmtepomp.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maurice van tiggelen 

Omdat je nu bij Odido zit moet je misschien de WiFi module op de warmtepomp resetten?

Reputatie 7
Badge +14

De warmtepomp heeft helaas geen LAN aansluit mogelijkheid. Ik heb ook iets gelezen over een firmware update bij een andere Odido klant waarbij ook problemen waren met de wifi connectie van een warmtepomp.

Alle routers hebben de update gehad. Je moet het nu zoeken in de tip van Waqqas of experimenteren met bijvoorbeeld wifi 6 UIT en de beveiliging van WPA2/WPA3 naar WPA2 PSK zetten.

Ga ik proberen.

hoe zet je wifi6 uit en de beveiliging naar wpa2?

Reputatie 7
Badge +15

@Maurice van tiggelen 

Maar hij verbindt met de TP-LINK adapter? Dan zou je daarop even moeten kijken wat je kan wijzigen maar probeer ook eens de reset.

Reputatie 7
Badge +3

Zou, zoals @Waqqas ook al aangeeft, eens beginnen met elk device een factory reset te geven. Heb het vermoeden dat er ‘data’ is blijven hangen van de voorgaande ISP, waardoor zaken in een ander ‘netwerk’ hangen.

Heb je zelf al gekeken, of je kan connecten op de Wifi die ook door de pomp gebruikt zou moeten worden.

Als je dan connect op dat punt, ga dan eens kijken onder de connectie of hij wel een IP heeft of uitgeeft in de range 192.168.1.xx. De Zyxel router werkt namelijk in de range 192.168.1.2 - 192.168.1.254, dus alles buiten of anders dan die range … herkent de Zyxel router dus niet.

Reageer