Skip to main content

Ik krijg binnenkort 2GB internet van Odido en stap over van KPN. Glasvezelverbinding.

Heb in huis 4 Experia wifi versterkers en 2 super wifi versterkers. Kan ik die bedraad blijven gebruiken op het Zyxel T56 modem (na een harde reset van die versterkers?)

Verder nog advies hierbij? (moet wifi op T56 uit?)

Zal WiFi6 werken?

Hallo @FrankMaartense 

Volgens KPN werken ze wel bij andere providers, 1 versterker moet wel bekabeld aangesloten worden en dan kan de WiFi op de Zyxel uit.

Als de versterkers WiFi 6 ondersteunen dan zal dat ook werken.

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor je info.

Als ik het goed begrijp moet ik dus wel wifi op de T56 uitzetten en wifi dekking door de versterkers (allemaal bekabeld achter managed switch met QoS) in huis laten verzorgen?

Blijft het wel een mesh netwerk?

Moet ik de monteur dit al laten doen en testen?

@FrankMaartense 

De WiFi punten vormen geen mesh netwerk met de Zyxel, de Zyxel zal een eigen netwerk uitzenden.

De monteur zal alleen het Odido apparatuur aansluiten, de versterkers kan je achteraf zelf aansluiten.

Nogmaals bedankt.

De versterkers vormen nu nog een (mesh?) netwerk snelheid 500-600 Mbps) met of zonder het KPN modem.

Gaat dat naadloze netwerk ook nu lukken achter de T56?

Als je de wifi van de t56 gewooon uitzet, dan kun je de wifi oplossing die je nu hebt als standalone laten werken in je huis. Je sluit 1 zo'n unit met een kabel op de router aan.

Reageer