Skip to main content

Hallo, ik blijf maar problemen hebben met de printer die ‘offline’ staat. Hij staat zo ingesteld dat hij ook in off mode aan zou moeten springen maar zelfs als hij al aan staat (en in de buurt van de router) dan nog zegt hij offline te staan. Zojuist een diagnose (software van Canon) uitgevoerd en die geeft code C3:

C-3

Er is geen IP-adres toegewezen.

  • Als u het IP-adres van de printer automatisch opgeeft, moet u DHCP op de router inschakelen.

  • Als u het IP-adres van de printer handmatig opgeeft, is het adres uitgeschakeld omdat het buiten de geldige waarde ligt. Stel dat u (0.0.0.0) hebt opgegeven als IP-adres.

    Geef het geldige IP-adres op.

 

Kan iemand mij helpen met advies / tips?

Dank, JB

Hallo @jbh9 

Wat vaak helpt voor printers is:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Schakel 5 GHz uit bij de WiFi instellingen of als dat niet werkt ga dan naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Hallo @Waqqas, helaas was het maar zo simpel want 5 GHz staat uit en WPA2-PSK aan. 


@jbh9 

Heeft de printer een WPS functie? Daarmee kan je het ook eens proberen.


Het heeft helaas niets met WPS te maken want zo nu en dan print hij wel.


@jbh9 

Kijk anders eens of het uitvoeren van een fabrieksreset uitvoeren helpt:

https://www.uwcartridgewinkel.nl/klantenservice/canon-printer-resetten


Helaas dat helpt ook niet. Ik zag overigens zojuist dat het IP adres verspringt wanneer ik probeer te printen vanaf mijn telefoon 

 


In de wifi connectie assistant van Canon ziet hij de printer als IPv6 ..

 


@jbh9

Odido heeft nog geen ondersteuning voor IPv6.


@Waqqas werkt het dan ook niet in je eigen netwerk?

Ik dacht dat het dan alleen naar buiten een probleem is?

Wel vreemd dat de router dan kennelijk wel een ipv6 adres uitgeeft, of begrijp ik het verkeerd….

@jbh9 je kan nog proberen in de router op basis van het macadres van de printer dat ook in je afbeelding staat een vast ip adres te geven. Dan is het wel ipv4 en wisselt het niet meer


Reageer