Skip to main content

Sinds kort hangt bij het Zyxel T56 modem/router. Mijn vraag is op de T56 ook kan werken met andere Zyxel access points?

Ik zou graag access points gebruiken die op PoE werken. Zodat ik minder kabels hoef te gebruiken.

Kan de T56 ook beheerd worden middels Zyxel Nebula cloud of via de ZON utilty?

https://www.zyxel.com/global/en/products/management-and-reporting/zyxel-devices-installation-tool-zon-utility

Met vriendelijk groet,

Neo85

Mijn vraag is op de T56 ook kan werken met andere Zyxel access points?

Daar kan ik niet direct een antwoord van vinden, maar wie weet kan een moderator van Odido hier wel een antwoord op geven.

Zie dat ZON en denk ook ZNC, overeenkomsten heeft met TP-Link Omada en Unifi Eco systemen. De firmware op de Zyxel van Odido, is specifiek voor hun connectie. Tevens kun je deze Zyxel zien als een consumenten lijn, alles voor ZON en ZNC is meer semi pro.

Begrijp dat je speelt met meer regie over je eigen netwerk, dan adviseer ik eens te kijken naar een TP-Link Omada systeem of een Unifi Eco systeem. Deze systemen kunnen alles overnemen van de Zyxel, plus daarbij heb jij de volledige controle over jouw netwerk.

Over de aangedragen systemen, kun je binnen de community diverse topics vinden. En mocht je er niet uit komen, zijn er eventueel community members die je graag willen helpen.

Mijn vraag is op de T56 ook kan werken met andere Zyxel access points?

Daar kan ik niet direct een antwoord van vinden, maar wie weet kan een moderator van Odido hier wel een antwoord op geven.

Zie dat ZON en denk ook ZNC, overeenkomsten heeft met TP-Link Omada en Unifi Eco systemen. De firmware op de Zyxel van Odido, is specifiek voor hun connectie. Tevens kun je deze Zyxel zien als een consumenten lijn, alles voor ZON en ZNC is meer semi pro.

Begrijp dat je speelt met meer regie over je eigen netwerk, dan adviseer ik eens te kijken naar een TP-Link Omada systeem of een Unifi Eco systeem. Deze systemen kunnen alles overnemen van de Zyxel, plus daarbij heb jij de volledige controle over jouw netwerk.

Over de aangedragen systemen, kun je binnen de community diverse topics vinden. En mocht je er niet uit komen, zijn er eventueel community members die je graag willen helpen.

Bedankt voor uw antwoord.

Eigen netwerk bouwen en beheren is een hobby van mij. Heb bij een kennis van mij een Unfi Eco systeem opgetuigd en goede ervaring ermee. Zat zelf ook aan een Unfi Eco systeem te denken, maar kan wellicht ook met een Zyxel eco systeem.

Eigen netwerk bouwen en beheren is een hobby van mij.

Leuk om te lezen, van harte welkom binnen de community .. en het is gewoon Pieter 😉

Veel mensen vinden het prijskaartje van Unifi niet altijd even vriendelijk, maar over tijd merk je dat je er geen omkijken naar hebt,

Zelf hier op de WAN een pfsense PC, maar het huis is voor de rest Unifi met de controller op de Synology NAS. Tailscale draait op de pfsense, zodat ik vanuit waar in de wereld zonder poort forwarding bij mijn thuis netwerk kan.

Ken de Zyxel controller software niet, wist trouwens niet eens dat ze zoiets hadden om eerlijk te zijn.

Hier binnen de community wat ik al aangaf, zijn er een aantal members die Unifi Eco hebben of Omada.

Sinds kort hangt bij het Zyxel T56 modem/router. Mijn vraag is op de T56 ook kan werken met andere Zyxel access points?

Weet niet of de moderatoren ​@Tommie van Odido  of ​@Jason van Odido jouw vraag over andere mesh AC’s kunnen beantwoorden.

Reageer