Hallo @Tammie1970 Wat vervelend allemaal.
Ik kan het niet voor je oplossen.
Ik heb wel een opmerking over het niet meer terug kunnen. Dat is de schuld van de KPN en niet van Odido.
De KPN sluit namelijk overal de koper lijnen af Ik zit nu ook nog op DSL maar ook ik ga over op glasvezel.
Let op je rekening niet betalen is niet slim en geeft veel problemen. (Maar dat is aan jou).
Hopelijk kunnen de moderators je snel helpen. Lees mijn onderschrift en zet je klantnummer vast in je profiel.
Fijne avond.
KPN stopt met de dienstverlening op koper. Per 22 februari 2023 geldt dit voor de eerste 2 miljoen adressen waar glasvezel nu al beschikbaar is. Daarna worden elk kwartaal batches adressen uitgeschakeld en na ongeveer drie jaar is koper echt helemaal uitgefaseerd.
Bedankt cristien
Het is echt tegek. Heb nu echt om de 10 min stilstaand beeld. Snap niet waarom het allemaal zo lang moet duren. Ben nu al weer 14 dagen bezig
En de wifi is echt niet goed.
Ik heb mijn klantnummer van internet thuis in mijn profiel staan
Hi @Tammie1970, ik kijk graag met je mee, echter lijkt het klantnummer niet te kloppen. Kan je dit nakijken? Klantnummer is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen → Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds → Klantnummer: ABC12345.
@Tommie van Odido
Heb,de,gegevens veranderd. Het klantnummer staat in mijn profiel
Gr Tamara
Update. Hoe,het gaat
Is nog steeds het zelfde liedje,,om de 10 min valt de wifi weg. En staat ook het beeld van, tv stil pfpfpf. Wordt hier zo moe van.
Spijt van de glasvezel aansluiting werkt voor geen meter ellende allemaal
Hey @Tammie1970, je hebt een factuur nummer toegevoegd maar dat geeft niet. Zo heb ik het abonnement ook kunnen vinden.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb je netwerk onderzocht, echter zie ik eigenlijk geen fouten omhoog komen. Je zou eventueel de wifipunten bedraad nog aan kunnen sluiten voor een nog betere verbinding. Wel zie ik een TP-Link in je netwerk. Zou je die er tussen uit willen halen om te kijken of dit de boosdoener is? Je WLan kanalen heb ik wel aangepast naar (auto) die stonden vast op een druk kanaal.
Waarop ervaar je precies de problemen met wifi? Kan je het MAC-adres delen van deze cliënt?
Kan je de TV Box voorzien van een harde rest? Dit doe je door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken. Probeer ook een andere internetkabel, wellicht zit er een kink of defect in de kabel waardoor je de verstoringen ervaart.
@Tommie van Odido
Hoi
Dit is allemaal al,gedaan
Ik heb net weer met odido gebelt en er is een nieuw ticket aangemaakt. Want vorige week hebben ze blijkbaar een verkeerde monteur gestuurd
Vanmiddag tussen 12 uur en half 1 was de wifi er weer prompt uit. Normaal,draagd de verbinding dan maar nu ging alles uit
Ik heb nu zelfs meer storing op mijn computer. Die zit via de wifi.
Die tp link zal mijn usb wifi stickje zijn deze geeft geen storing dit is een nieuwe
Nu weer 3 dagen wachten op antwoord.
Ben er echt helemaal klaar mee
Dit is echt frustrerend steeds al je camera s en je deurbel op nieuw aanzetten
@Tommie van Odido
De tv box kan je geen,harde reset geven zit geen knopje op !!
@Tammie1970 Ook nieuwe Producten kunnen storing geven. Test het even om alles uit te sluiten.
Ik snap je frustratie maar volg het advies op dan kunnen ze verder kijken.
@Tommie van Odido
Ik heb de wifi Adapter de tp link er uit gehaald
Ik heb een half uurtje de link eruit gehad maar het bleef de storing was niks veranderd
Ligt niet aan de tp link
Hoi @Tammie1970,
Het resetknopje zit goed verstopt. Je vindt het aan de achterkant onder de USB-aansluiting. Met een satéprikker of iets dergelijks kun je het indrukken. Dan start de TV-box opnieuw op en haalt hij de software opnieuw binnen. Hopelijk lost dat al wat op. Nog één vraag: je geeft aan dat de TV-box met een UTP-kabel verbonden is. Is dat rechtstreeks met het modem of zit hier nog wat tussen? Een laatste optie zou zijn om de TV-box om te ruilen voor een Mediabox. Mocht je dat willen, dan kan @Tommie van Odido dat voor je regelen.
@TMTV
Hoi ik heb het gevonden is nu bezig met upgraden
Het media kastje zit rechtstreeks met een nieuwe utp kabel in het modem
Wat is het verschil van de tv box en Mediabox ?
@TMTV
Ik heb de tv box. Gereset zo als jullie hebben geschreven.
Dit is gelukt. Maar mijn tv beeld blijft nog steeds om de 10 min stilstaan. Pfpfpfpf
Heeft niet geholpen. Helaas
Hier lees je alles over de nieuwe Mediabox @Tammie1970:
Als je het wilt, ruil ik hem voor je om!
@Tommie van Odido
Daar ga,ik over naar denken want als,het dan niks opleverd en we nog steeds die storing hebben om de 10 min stilstaand beeld en de wifi die om de 10 min er uit klapt. Zwaar irritant
Maar ik denk dat het probleem of in de modem zit of bij het naar binnen komen van de glasvezel. Vooral ook omdat het al vanaf 26 aug 2023 speeld en ze het niet opgelost krijgen
Ik ga,Dit weekend er over na,denken wat ik er mee ga doen want misschien stap ik wel over weer terug naar de adsl want dit schiet gewoon niet op. Het duurt allemaal telang. En ik heb,een maand opzegtermijn dus,ga hier serieus over na denken hoe spijtig ik het ook vindt .
Terwijl ik de schrijf stond mijn tv beeld en klapte de wifi er al weer 6 x uit.
Je hoort me maandag
Fijn weekend. !!
Nogmaals @Tammie1970 Waar glasvezel ligt kan je niet terug naar ADSL.
Succes met denken
@Cristien
Wel als je overstapt naar een andere provider. Dan kan je gewoon weer terug via adsl. Hen ik geïnformeerd
Maar gaan ook steeds meer neigen om over te stappen. Nu is mijn wifi van mijn airco er af. Heeft altyd goed gewerkt. Nu krijg ik de airco niet op de wifi verbonden. Krijg steeds foutmelding. Ben er echt zo klaar mee hé. Pfpfpf
@Cristien
Wel als je overstapt naar een andere provider. Dan kan je gewoon weer terug via adsl. Hen ik geïnformeerd
Maar gaan ook steeds meer neigen om over te stappen. Nu is mijn wifi van mijn airco er af. Heeft altyd goed gewerkt. Nu krijg ik de airco niet op de wifi verbonden. Krijg steeds foutmelding. Ben er echt zo klaar mee hé. Pfpfpf
Waar Odido via glasvezel beschikbaar is kun je bij Odido niet terug naar ADSL. Bij een andere provider zou het kunnen als KPN netwerk bij jou nog geen glasvezel kan leveren (je glasvezel is van Delta of Open Dutch fiber waarover KPN niet wil leveren).
Als je media box (of wat dan ook) via een ethernet kabel is aangesloten en je hebt nog problemen dan is WIFI niet de boosdoener, maar je router/modem. Heb je daar instellingen in veranderd (DNS server of zo)? Kijk eens in de logfile van het modem of daar iets te zien is?
Geef je modem anders eens een factory reset
@Cristien
@Tommie van Odido
Hoi ik heb de beslissing genomen en heb toch odido vandaag opgezegd
Ga naar kpn en daar kan ik wel via de adsl aansluiting.
Vindt het jammer. Maar helaas
@Tammie1970 Was je contract al afgelopen? Vergeet niet dat je een maand opzegtermijn hebt!
Jammer maar veel geluk bij je nieuwe provider (waar ik juist om dezelfde reden ben weggegaan)
Groetjes
@Cristien
Ik heb een maand opzeg termijn en,die heb,ik ook in acht genomen
Mijn contract loopt 26 aug 24 af. Dus,ik was optyd met opzeggen
En ik heb goede ervaring met mijn nieuwe provider. We zullen het gaan,zien. We gaan,van,het beste uit
Ik blijf met mijn mobiel en andere abonnementen wel bij odido daar ben ik wel tevreden over
@Cristien
Even een update van mijn .
Ik ben tot 26 aug 24 klant bij odiido en heb mijn internet en tv opgezegd want ik had 1 maand opzeg termijn
Maar ik ben nu klant geworden bij kpn via adsl en ik ben echt happy de peppie want nu werkt wel alles super. Geen storing met de tv en ook niet met internet. Alles werkt zoals het hoort.vindt het nog steeds jammer dat odido steeds alles afschoof dat er niks aan de hand was.de monteur van kpn was bezig met aansluiten en zag ook de storing een paar keer omdat ik alles van odido nog had aangesloten.hij zei dus ook dat er een storing zat en dat dit waarschijnlijk buiten mijn huis zat.
Maarja helaas voor odido maar mijn probleem is nu opgelost nu is het afwachten tot wanneer we via de kopere leiding kunnen blijven zitten
Gr Tamara
ADSL, of VDSL zijn op zich prims technieken zolang je niet in de hoogste versnelling hoeft qua bandbreedte en zolang het wordt eengeboden door KPN, als netwerk beheerder. De koper uitfasering duurt voor heel Nederland tot 2030, maar het gaat wel gestaag waarbij na het voltooien van een KPN glasvezel je brieven ontvangt dat het koper "uit" gaat.