Skip to main content

Al meer dan drie weken hebben wij geen internet meer thuis. De service van Odido laat veel te wensen over. Tot nu toe zijn er alleen monteurs geweest om het probleem buiten ons huis aan te pakken. Maar we zijn nog geen stap verder gekomen. Elke keer worden we van het kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice.

Dagelijks hebben we contact gehad met de medewerkers, maar steeds kregen we hetzelfde antwoord: "Wacht nog een paar dagen, dan is het misschien opgelost." In het begin werd zelfs gezegd dat het probleem binnen één dag zou worden verholpen.

Vandaag hebben we opnieuw contact gehad met de klantenservice. Daar werd ons op een nogal luchtige manier verteld dat we nog tot en met woensdag moeten wachten, en daarna zelf maar moeten bellen als het nog niet is opgelost.

Ik vind de service en de manier van handelen van Odido echt ondermaats slecht. Al jaren ben ik klant, maar op deze manier zal ik op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider die het probleem wel snel en adequaat kan oplossen.

Ik wil dit even gezegd hebben, zodat andere klanten of aanstaande klanten op de hoogte zijn van hoe Odido met dergelijke problemen omgaat.

Zou u zich nader kunnen verklaren?

U maakt gebruik van het Zyxel modem in combinatie met een ONT. Klopt dat?

 

Heeft u de kabels al eens vervangen?

Heeft u de ONT al opnieuw laten registreren

Hebben de Zyxel en de ONT de meest actuele firmware?

Maakt u gebruik van de meest actuele Zyxel versie (T56 meen ik)

Wat hebt u lokaal gedaan om uw storing te verhelpen?


Odido heeft vastgesteld dat de storing zich buiten ons huis bevindt. Dit is ook meerdere keren bevestigd door de servicemedewerkers en monteurs van Odido. Daarnaast zijn wij nog geen half jaar geleden overgestapt naar Odido. Hiervoor hadden wij KPN, en toen hebben wij geen problemen ervaren.


Hi @Njanssen, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.


Hi @Njanssen, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Hi @Tommie van Odido, ik heb deze zojuist toegevoegd aan mijn profiel.


Hoi @Njanssen, fijn dat je jouw klantnummer hebt toegevoegd! Ik heb direct je hele dossier doorgespit en ik zie dat de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL op 30 juli met twee monteurs je verbinding heeft geprobeerd te herstellen. Het is hen niet gelukt en zij geven aan dat er “technisch beletsel” is. Sinds 30 juli heeft KPN NetwerkNL tweemaal bij ons aangegeven dat ze het probleem nog niet op kunnen lossen omdat er nog steeds technisch beletsel is. Voor mij is het erg onduidelijk welk beletsel er precies speelt en wanneer de verwachting is dat dit wordt opgelost. Daarom ga ik navraag voor je uitzetten bij de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zo verwacht ik dat wij je snel meer informatie kunnen geven over de exacte oorzaak en de verwachte oplossing.

Ik ga hier voor je achteraan, wij laten het hier niet bij zitten!


Hoi @Njanssen, fijn dat je jouw klantnummer hebt toegevoegd! Ik heb direct je hele dossier doorgespit en ik zie dat de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL op 30 juli met twee monteurs je verbinding heeft geprobeerd te herstellen. Het is hen niet gelukt en zij geven aan dat er “technisch beletsel” is. Sinds 30 juli heeft KPN NetwerkNL tweemaal bij ons aangegeven dat ze het probleem nog niet op kunnen lossen omdat er nog steeds technisch beletsel is. Voor mij is het erg onduidelijk welk beletsel er precies speelt en wanneer de verwachting is dat dit wordt opgelost. Daarom ga ik navraag voor je uitzetten bij de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zo verwacht ik dat wij je snel meer informatie kunnen geven over de exacte oorzaak en de verwachte oplossing.

Ik ga hier voor je achteraan, wij laten het hier niet bij zitten!

Hi @Cal van Odido, bedankt voor je reactie. We zijn inmiddels alweer een aantal dagen verder, maar tot op heden hebben wij nog niets vernomen van Odido. Daarnaast hebben wij op dit moment nog steeds geen internet na 26 dagen. Op dit moment heb ik er weinig vertrouwen in dat wij op korte termijn weer internet zullen krijgen.


Hey @Njanssen, Cal had om een update gevraagd, echter moeten wij nu wachten op de netwerkbeheerder. Zij moeten het technisch beletsel oplossen. Ik hoop oprecht dat er nu vaart in gaat komen! 


We zijn inmiddels ruim twee maanden verder en hebben helaas nog steeds geen internet. Wel is er meer duidelijkheid gekomen en zal de netwerkbeheerder op 21 oktober langskomen.

In de tussentijd hebben wij van Odido tijdelijk 4G-internet aangeboden gekregen. Helaas heeft dit maar één maand gewerkt en zitten we nu opnieuw zonder internet. Na zelf contact te hebben opgenomen met Odido om de status van ons internet te controleren, bleek dat deze over twee dagen zou verlopen. Een medewerker van de klantenservice gaf aan dat dit verlengd zou worden tot 21 oktober. Helaas was dit wederom niet het geval en kregen we een WhatsApp-bericht van Internet On Demand met de vraag of we de router retour wilden sturen.

Opnieuw contact opgenomen met de klantenservice. Na zes keer te zijn doorverbonden en telkens het hele verhaal te hebben uitgelegd, kreeg ik eindelijk een collega van Odido aan de lijn. Zij gaf aan dat alles geregeld zou worden en dat we verder niets hoefden te doen. Wat bleek: op maandag 16 oktober hadden we nog steeds geen internet. Wederom contact opgenomen met de klantenservice en na opnieuw zes keer te zijn doorgestuurd, begreep geen van de collega's het probleem en werden we van het kastje naar de muur gestuurd. Ook een poging om contact op te nemen met Internet On Demand leverde niets op; zij konden ons niet verder helpen. Uiteindelijk sprak ik weer een collega die aangaf dat het opgepakt zou worden en dat we een terugkoppeling zouden krijgen. Zoals verwacht op basis van eerdere beloftes, hebben we hierop geen reactie ontvangen.

Vandaag hebben we opnieuw contact opgenomen in de hoop dat het nu wel geregeld zou worden. Na 40 minuten bellen en zes keer te zijn doorgeschakeld, werd de telefoon opgehangen. Uiteindelijk zou de oplossing zijn om een geheel nieuw kastje naar ons op te sturen.

Ik wil hierbij nogmaals aangeven dat ik absoluut niet te spreken ben over Odido, en met name over de klantenservice. Jarenlang tevreden geweest, maar op dit moment ben ik er echt klaar mee.

 


@Njanssen Goed dat je dit via deze weg nogmaals bij ons meldt. Mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet onze bedoeling. Ik wil je graag verder helpen!  

Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan ik meteen met je meekijken! Ik ga er uiteraard gelijk voor zorgen dat het 4G modem wordt verlengd. 

Geef je mij een seintje als je zover bent?


Reageer