Skip to main content

Op 1 April hebben wij geprobeerd een nummer van KPN naar T Mobile te porteren. Ik heb nu nog 10 gesprekken gehad met de klantenservice, 3 keer verbinding verbroken tijdens gesprek. 3 keer heeft de back-Office ernaar gekeken en gezegd dat alles gelukt was en ondertussen nog niks in orde….wel alle maanden een keurige automatische incasso, dat gaat wel goed.

als ik vanaf het thuisnummer bel naar mijn mobiel nr doet de verbinding het wel maar krijg ik een heel ander nummer in beeld, niet het nr dat wij willen porteren(ook zakelijk nummer, dus al die tijd niet bereikbaar).

Ik ben ten einde raad en denk echt dat niemand binnen T Mobile weet hoe dit op te lossen. Graag hulp!!

Hallo @IngeBouman 

Wil je het nummer van KPN porteren naar je nieuwe T-Mobie thuis abonnement of had je al een T-Mobile thuis abonnement en gaat het enkel om vast bellen en nummerbehoud?

Een nummer uit een andere regio porteren kan niet had ik gelezen, 030 naar 020 bijvoorbeeld.

Hallo @IngeBouman 

Wil je het nummer van KPN porteren naar je nieuwe T-Mobie thuis abonnement of had je al een T-Mobile thuisabonnement en gaat het enkel om vast bellen en nummerbehoud?

Een nummer uit een andere regio porteren kan niet had ik gelezen, 030 naar 020 bijvoorbeeld.

Wij hadden al een T MObile abonnement maar zonder vast bellen. Wij hebben de vast bellen toegevoegd met het verzoek het nr van KPN(in dezelfde regio) te porteren.

Wad dat kpn nummer één analoge pstn aansluiting? Of hoort het bij een internet aansluiting? En staat het nummer bij kpn op hetzelfde adres geregistreerd als de t-mobile thuis aansluiting?

Hi @IngeBouman, welkom op onze Community!

Ik wil graag een poging wagen, echter heb ik deze situatie nog niet eerder meegemaakt. Ik kijk graag met je mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in My T-Mobile → Mijn Gegevens → Bonvenaan de pagina: Jouw klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt! 

Goedemorgen. Ik ben onlangs overgestapt van trined naar Odido. Alles werkt zoals het moet werken na wat opstart problemen, op één ding na. Ik heb namelijk hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven van IngeBouman. We zijn op 11 december 2024 overgestapt van Trined naar Odido met een  vergelijkbaar abonnement. TV, internet en vaste telefonie met nummerbehoud.  Alles werkt, op één ding na. Mensen kunnen mij niet bellen. Ik kan wel naar buiten bellen, maar met een ander nummer. Daarvoor heb ik al vele uren met Odido aan de telefoon gezeten, maar tot nu toe (13-01-2025) is het niet opgelost. Ik heb al diverse tickets aangemaakt gehad (de laatste is 7505-5147), maar ik kom niet verder dan “we lossen het op”. Probleem voor mij is wel dat ik dit nummer ook bedrijfsmatig nodig heb. Afspraken maken voor wat ik doe (apk-keuringen) gaat eigenlijk altijd via de vaste telefoon, en dat is ook de reden dat ik niet meer weet waar ik het moet zoeken. Ik zag op deze community dat Tommie van Odido een poging ging wagen bij Inge Bouwman, en zodoende hoop ik ook dat hij dat bij mijn probleem wil doen. Mijn klantnummer is:  XXXX

Hey ​@xomper, welkom op onze Community!

Ik ben hier even voor je ingedoken en ik zie dat er vele pogingen gedaan zijn, echter wordt hij elke keer afgewezen. Dit komt omdat het nummer nooit actief heeft gestaan bij ons en nog bij TriNed staat. Het nummer is niet actief en daardoor kunnen wij hem niet overnemen. Wat je kunt doen is contact opnemen met TriNed om te vragen hoe het zit, verder kunnen wij in dit opzicht niet zoveel betekenen. Dan moet je het nummer behouden wat je nu hebt. 

Hallo Tommie.  Ja, dat klopt. er zijn vele pogingen gedaan die telkens werden afgewezen. Volgens Trined komt dat door Odido, en volgens Odido komt dat door Trined. En ik zit daar tussenin. Het blijkt nu dat de aanvraag voor het porteren van dat vaste telefoon nummer exact moet overeenkomen met de contractnaam van de vorige aanbieder. In dit geval dus Trined. Er is de ene keer met een spatie teveel  een aanvraag gedaan, en een andere keer met een hoofdletter te weinig. M.a.w. de aanvraag was volgens Trined niet volgens de regels.  Nu speelt dit al vanaf 11-12 2024 en is er dus een complete maand voorbij. Daardoor kan Odido dit nummer nu niet meer porteren, en zal dit nummer via de ACM moeten worden aangevraagd. Hoe moet ik dit dan nu aanpakken. Ik heb hier geen verstand van, maar ik ben als de dood dat ik dit nummer kwijtraak. Dit nummer is al meer dan 50 jaar in ons bezit.

Hey ​@xomper, ik heb het met de technische dienst overlegd maar er is op dit moment niks meer wat wij kunnen doen vanuit ons. 

hoi ​@xomper ,

Je zou eerst even bij de ACM kunnen kijken bij wie het nummer formeel geregistreerd is.

Je ziet dan wie het gehele nummerblok waar jou nummer inzit heeft aangevraagd en indien het nummer geporteerd is kun je ook klikken op die porting info.

In geval dat het nog als geporteerd staat, dan is die provider “in het bezit” van het nummer, en anders is het teruggevallen naar de originele nummerhouder. Normaal wordt een nummer dat wordt beeindigt in een cool down gezet voor een aantal maanden en dan weer ingezet.

Om terug te komen op mijn vorige reactie ​@xomper, we gaan nog 1 poging wagen en direct contact opnemen met TriNed. Dit is wel de laatste hoop die we hebben, soms kan een portering handmatig geregeld worden maar dan moet de andere partij wel mee willen werken. 

Reageer