Kan Mijn Vaste Telefoon Fritzfon c6 niet Registeren Modem Fritzbox 7590 AX


ik krijg mij vaste telefoon niet geregisteerd het nummer niet.
ik krijg een melding in mijn modem.
aanmelding van het internetnummer dit is mijn vaste telefoonnumer denk ik,ik krijg een melding in mijn modem en op mijn telefoon dat het nummer niet geregisteerd kan worden en dan de melding

is niet geslaagd.Remote site meldt de oorzaak 401
ik heb geen idee wat dat betekent,ik heb zaterdag een mail gestuurd naar avm service daar is het fritzbox modem van ik heb gister een mail terug gehad van hun zijn zeggen dat mijn Dect aangemeld is maar mijn telefoonnummer is niet geregisteerd hij zei toen dan moet je ff in je log kijken.
dat heb ik gedaan en daar stond die melding.
ik heb mijn telefoon via een handleiding op hun website geinstalleerd dus dat zou goed moeten zijn.
ik heb er maar ff een andere vaste telefoon op aangesloten aan de zijkant van het modem zolang ik ik die fritzfon c6 niet kan gebruiken

ik heb bij username mijn SIP ingevuld in mijn modem en het wachtwoord die ik zelf moest aanmaken in mijn T-mobile Thuis Account,verder kan ik daar niks invullen

ik heb bij Telefonie dus mijn handset 1 Dect dat is die fritzfon en de telefoon die ik ff op het modem heb aangesloten heet Telefoon dan mijn naam en dan fon1 met mijn telefoonnummer uitgaand en bij telefoonummer inkomend alle

bij locatie gegevens heb ik het volgende ingevuld

land nederland

landnummer 0031 niet aan elkaar zoals ik hier tik

netnummer 035

 

bij uitgaand telefoonummer mijn eigen telefoonnummer

 

ik heb mijn pc en tv bedraad aangesloten

bij aanbieder internettelefonie  Voip.t-mobilethuis.nl

 

DNSv4-server gebruiken aanbevolen door de internetaanbieder

ik heb openbare DNS-server heb ik aangevinkt

bij DNS storing uitwijken naar een openbare DNS-server

bij internetaanbieder heb ik T-Mobile Thuis geselecteerd

 

ik heb ff 2 screenshots bijgevoegd

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

 

 

 

 

TMTV 1 jaar geleden

Hoi @Doommaniac,

Het goede nieuws is dat je waarschijnlijk niets fout doet. Dit is het gevolg van een hardnekkige bug in My T-Mobile Thuis. Daardoor wordt er een ander wachtwoord ingesteld dan je hebt ingevoerd. Op dit moment is de enige manier om hier omheen te komen het volgen van de handleiding waar ik in dit topic naar link. Zo krijg je te zien welk wachtwoord er nu echt is ingesteld. Als je dat invoert in je Fritzbox moet het lukken. Het is een flinke omweg, maar in afwachting van een definitieve oplossing wel de enige weg. Mocht je er niet uitkomen, laat het gerust weten. Succes!

PS Ik heb @Jason om een update gevraagd over deze bug. Hopelijk is de oplossing nabij!

Bekijk origineel

33 reacties

ik ben sinds 27 maart 2023 naar T-mobile overgestapt.

ik ga het straks ff proberen gewoon,en anders maak ik wel ff een nieuw wachtwoord aan.

dat kun je gewwon doen bij waar je SIP gebruikernaam staat.

 

in ieder geval harstikke bedankt voor je hulp

Ben al een tijdje bezig om vast bellen aan de praat te krijgen op mijn Fritzbox 5530. Helaas nog zonder resultaat.

Daarom maar de methode uit dit topic geprobeerd om mijn wachtwoord te achterhalen. Hiervoor mijn Zyxel T54 terug aangesloten. Helaas geeft het script een foutmelding. Iemand een idee wat ik verkeerd doe? 

Python 3.10. 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Tom456 Zo te zien kan het script geen verbinding maken met de server. Zou je kunnen controleren of er verbinding is op VLAN 100? Dat doe je door in te loggen op de T54 en naar Systeeminformatie te gaan. Zie je bij ETH_MGNT een IP-adres in de 10.x.x.x-reeks staan?

@TMTV . Het IP adres bij ETH_MGNT is inderdaad in de 10.x.x.x. reeks. Heb een keer op vrijgeven en vernieuwe gedrukt. Nu is het wel gelukt mijn wachtwoord te achterhalen met het script. 

Heb het nu aan de praat op mijn Fritzbox. Bedankt.

Zou wel handig zijn als T-mobile op mijn T-mobile duidelijk vermeld dat het niet werkt om je SIP wachtwoord aan te passen.

Reputatie 7
Badge +6

@Tom456 Fijn dat het gelukt is! Er zit een bug in My T-Mobile Thuis waardoor het tijdelijk niet werkt. Ze zijn er nog mee bezig, maar het zou inderdaad handig zijn als ze een melding plaatsen met eventueel een link naar het topic zodat mensen het op een andere manier kunnen oplossen.

Is deze ellende ook (nog) geldig op een DSL aansluiting met de 7590?

Reputatie 7
Badge +6

@berendjV Ja, er is op dit moment geen andere manier om aan je VoIP-wachtwoord te komen dan mijn script te gebruiken. Het duurt inderdaad al erg lang, maar ik heb afgelopen week nog iemand van Odido aan de mouw getrokken, waardoor het weer wat aandacht heeft gekregen.

Dank je, tussen de bedrijven door dat maar zien uit te vogelen.

Reageer