Hoi @BvdGraaf, we kunnen je een wachtwoord toesturen zodat het weer werkt. Stuur @Demi van Odido een privébericht, dan pakt zij het morgen met je op!
Ook ik ben op zoek naar de juiste gegevens om SIP te activeren op een softphone.
Ook ik ben op zoek naar de juiste gegevens om SIP te activeren op een softphone.
Ik denk dat je momenteel het beste een privé bericht naar @Demi van Odido kunt sturen zij is on staat om je SIP password te geven je username kun je online bij instellingen vinden.
Ben een apart topic begonnen om dit verder te debuggen. Inmiddels incoming werkend, maar uitgaand niet. Lijkt erop dat de odido kant de verbinding verbreekt.
https://community.ui.com/questions/Setting-up-unifi-talk-with-ODIDO-formerly-T-Mobile-Thuis-in-The-Netherlands/35e116ad-0646-47d2-8b28-b483afcad8ce
Graag ontvang ik ook van een moderator de sip gegevens voor het instellen van telefonie op een eigen modem. Heb Demi bericht gestuurd maar zie dat die al tijdje niet actief is op het community forum, vandaar dit bericht. Alvast bedankt!
Heb inmiddels @Tommie van Odido bericht gestuurd, via het profiel van Demi werd dit gesuggereerd. Wellicht relevante informatie voor anderen die momenteel in deze situatie zitten
Hi @fanteplantje & @AM52, ik heb jullie het SIP wachtwwoord doorgestuurd via privéberichten!
Goed nieuws! De problemen bij het instellen van een VOIP-wachtwoord zijn opgelost. Toegegeven, ze hebben er hun tijd voor genomen, maar het belangrijkste is dat het weer werkt. Je kunt nu dus zelf een wachtwoord instellen via Mijn Odido. Dat hoeft niet meer via een moderator. Eind goed, al goed. Hopelijk kan mijn script nu definitief met pensioen.
Goed nieuws! De problemen bij het instellen van een VOIP-wachtwoord zijn opgelost. Toegegeven, ze hebben er hun tijd voor genomen, maar het belangrijkste is dat het weer werkt. Je kunt nu dus zelf een wachtwoord instellen via Mijn Odido. Dat hoeft niet meer via een moderator. Eind goed, al goed. Hopelijk kan mijn script nu definitief met pensioen.
Slecht nieuws, ben de hele avond bezig geweest en krijg het niet aan de praat, nu werkt de zyxel modem ook niet meer en kan ik helemaal niet meer bellen of gebeld worden .
De script is nu ook offline, waardoor ik nu dus zonder telefoon zit. Hopen dat ze me morgen dan maar verder kunnen helpen.
@Tommie van Odido Kan jij mij morgen nog wachtwoord sturen? ik heb de telefoon echt nodig voor 1400 uur.
@Dxue
Waarschijnlijk is je modem behoorlijk in de war, heb je al eens een factory reset gedaan?
Door een factory rest worden alle eigen ingevoerde gegevens gewist, zodat je het eens vanuit een schone install kan proberen.
@Dxue
Waarschijnlijk is je modem behoorlijk in de war, heb je al eens een factory reset gedaan?
Door een factory rest worden alle eigen ingevoerde gegevens gewist, zodat je het eens vanuit een schone install kan proberen.
Dankjewel voor je snelle reactie!
De fritzbox heeft geen reset gehad, de zyxel ook niet. De zyxel was vanmorgen geïnstalleerd en heeft dus alleen wifi gegevens aangepast gehad. (En krijg er daarna ook geen wifi 6 signaal er meer mee, maar dat is een andere topic).
Ik wil de Fritzbox liever niet resetten want ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen… teveel shit uit het verleden wat de huidige netwerk opstelling nodig heeft om goed te werken en vergeten waar ik wat heb moeten instellen. Maar goed, als er geen keus is, zal ik dat moeten doen, maar dan wil ik liever morgen eerst de zyxel aan de praat hebben met bellen, zodat ik later op een dag dat telefonie niet nodig is, verder kan klooien. Ik was er nooit aan begonnen als er ergens bijstond dat het niet werkt! Maar het zou nu juist moeten werken volgens de post hierboven, maar helaas was dat van erg korte duur :(
Edit: ben nu thuis en kan morgenochten pas weer proberen om instellingen aan te passen op de locatie waar vandaag de migratie tweak odido heeft plaatsgevonden
Update, telefonisch contact gehad vanmorgen met de helpdesk, hij heeft een factory reset gedaan op de modem en het heeft niet mogen helpen, zal nu moeten wachten totdat iemand maandag er mee aan de slag kan. Heb wel via de website doorschakelen kunnen inschakelen, ben ik toch nog even bereikbaar.
De helpdesk was ook niet bekend met telefonie op eigen modem gebruiken, en kon niet 1, 2, 3 iets erover vinden. Ook niet raar aangezien ze waarschijnlijk andere prioriteiten hebben met problemen oplossen
Hallo @Dxue
Brandt het telefonie lampje wel op de Zyxel en kan je de telefoonkabel eens in de andere PHONE testen?
@Dxue Bij het instellen moet je minimaal één speciaal teken gebruiken, maar ik weet dat het systeem daar soms niet mee overweg kan. Een streepje (-) werkt wel, dus zou je eens kunnen proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen met alleen een streepje als speciaal teken? Wat zegt de Fritzbox in de logs?
@Dxue Bij het instellen moet je minimaal één speciaal teken gebruiken, maar ik weet dat het systeem daar soms niet mee overweg kan. Een streepje (-) werkt wel, dus zou je eens kunnen proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen met alleen een streepje als speciaal teken? Wat zegt de Fritzbox in de logs?
Oh mij god, dit was het probleem! Ik heb een andere teken gebruikt die werd genoemd (de $) en toen werkte het niet!
Dankjewel voor je hulp.
Wel raar dat ik niks meer van Odido zelf heb vernomen nadat ik zondag een ticket had aangemaakt. Beetje jammer dat ze me zo laten hangen.
vanavond maar kijken of ik direct de oude glasvezel kabel kan gebruiken en de mediaconverter ertussen uit kan halen
edit: te vroeg gejuicht, de verbinding is weer verbroken nadat ik de modem even van het stroom had gehaald en daarna de doorschakeling had uitgezet. 1 van de 2 heeft de verbinding weer onmogelijk gemaakt :(
@Dxue Sorry voor de late reactie. De mails van de Community komen niet altijd binnen. Bedoel je met ‘de verbinding’ het gehele internet of alleen de telefoonlijn? En de doorschakeling was naar je mobiele nummer? Als je in de logs van de Fritzbox kijkt, zou daar een foutcode of reden moeten staan waarom het niet werkt. Kun je dat hier plaatsen? Dan kijken we van daaruit verder.