F.A.Q.

De Overstapservice: hoe en wat

De Overstapservice: hoe en wat
Reputatie 7
Badge +16

Wil je overstappen naar Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido?

 

Gaaf! We maken de overstap zorgeloos met onze Overstapservice! We doen er alles aan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij zeggen je huidige provider voor je op en zorgen ervoor dat je vlekkeloos overgaat op onze verbinding. 

  

Is je Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido bestelling geplaatst? Lees dan verder hoe je de Overstapservice aanvraagt voor een zorgeloze overstap. We behandelen de belangrijkste punten zodat voor jou helemaal helder is wat er gebeurt tijdens de overstap en hoe we het aanpakken. 


 

Wat zijn de belangrijke tips voor de Overstapservice?

Bij je bestelling op onze website of via de telefoon kan je aangeven gebruik te willen maken van de Overstapservice. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hierover sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, check dan deze uitleg

  • Geef binnen drie dagen na je bestelling bij ons de gegevens van je huidige internetaanbieder door. 

  • Controleer of de gegevens die je aan ons doorgeeft, overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij je huidige aanbieder. Vaak vind je deze gegevens in je persoonlijke omgeving of e-mails van je huidige aanbieder. 

  • Controleer of het adres van je abonnement overeenkomt met het vorige (huidige) abonnement. 

  • De ingangsdatum voor Internet + TV van Odido moet minimaal 15 dagen en maximaal 112 dagen in de toekomst liggen. Dit is de afspraak tussen de aanbieders die je kunnen helpen met een overstap. 

  • Er moet minimaal een Internetabonnement voor thuis actief zijn. Overstapservice geldt niet bij alleen TV of Vast Bellen. 

  • Maximaal één Overstapservice per abonnement. Je kunt niet bij meerdere providers gebruik maken van de Overstapservice.  

 

Ik ben de Overstapservice vergeten aan te vragen. Kan dat alsnog?

Ja, dit kunnen we binnen zeven dagen na je aanvraag nog voor je aanpassen, hierna is dit niet meer mogelijk en zal je zelf het abonnement bij je huidige provider op moeten zeggen.​​​​​ De enige voorwaarde hiervoor is dat je wensdatum voor de start van je nieuwe abonnement minstens 15 dagen in de toekomst ligt. Neem voor het aanvragen van de Overstapservice contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door (één van de vier voldoet): 

  

Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer of 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN of 

  • Je telefoonnummer of 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

 

Bij welke aanbieders is de Overstapservice eigenlijk mogelijk?

Op onze website kun je een mooie lijst vinden met alle aanbieders die meedoen aan de Overstapservice: Overstapservice: wie doen er mee? 
  

Vind je jouw huidige aanbieder niet in dit rijtje terug? Dan kunnen we de overstap jammer genoeg niet voor je regelen. Hieronder lees je hoe je zelf eenvoudig je huidige abonnement opzegt. 

 

De Overstapservice: wat gebeurt er nu?

Je hebt bij je bestelling aangegeven dat je onze Overstapservice gebruikt. Om dat goed te doen, moeten we dat snel aangeven bij je huidige aanbieder. In de eerste paar dagen sturen we je daarom elke dag een herinnering. 

Om de overstap aan te vragen, hebben we gegevens van je huidige aanbieder nodig. Dat kan het contractnummer zijn, maar ook de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer of het bij hun bekende telefoonnummer is een geldige validatie. Je hoeft van die gegevens er maar één in te vullen.  

Als je de gegevens hebt ingevuld, dan versturen we direct de aanvraag naar je huidige aanbieder. Binnen een dag krijgen we dan een antwoord terug. Dat kan een akkoord zijn, maar ook een afwijzing. Als het een afwijzing is, dan kan de klantenservice voor je nakijken waarom de Overstapservice niet gelukt is. Je abonnementsaanvraag loopt dan wel door. 

We gaan er even van uit dat je aanvraag goedgekeurd wordt. In dat geval stuurt jouw aanbieder ons ook de datum waarop je mag overstappen zonder bijkomende kosten. Is je contract afgelopen? Dan is dat meestal een maand na de aanvraagdatum. Wij kijken dan gelijk naar de wensdatum van je abonnement bij ons en passen die datum aan als dat nodig is, zodat je geen dubbele kosten hebt. 

Vanaf het moment van aanvragen hebben we 120 dagen de tijd om de overstap in orde te maken. Als we het modem online zien op jouw adres, laten we aan je vorige provider weten dat ze het abonnement kunnen stopzetten. Ze zetten dit dan dezelfde dag nog stop, zodat je geen dubbele kosten hebt en niet zonder internet zit. Als we op dezelfde lijn leveren als je vorige aanbieder, dan wordt in de ochtend de lijn in de centrale al omgezet. Totdat je het aansluit, of totdat de monteur het aansluit, heb je dan even geen internet. Wil je dan gelijk je oude apparatuur even uitzetten? Dat spaart stroom, maar voorkomt ook storing op ons netwerk. 

 

Hoe zeg ik zelf mijn huidige abonnement(en) op?

Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatieafspraak bekend is. Houd ook rekening met de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Zo voorkom je dat je offline raakt of met dubbele kosten zit.

We helpen je graag bij het opzeggen. Daarom hebben we een opzegformulier die je kunt gebruiken. Je hoeft alleen nog jouw gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je een lijst met de adressen van providers. Heel simpel!

 

Opzegformulier

Adressenlijst andere aanbieders

 

Waarom kan ik niet kiezen voor de Overstapservice?

Het kan zijn dat je tijdens het bestellen niet kunt kiezen voor de Overstapservice. Er zijn dan twee scenario's.

Nieuwe glasvezel aanvraag: in dit geval is glasvezel in jouw straat of wijkcentrale nog niet gereed en kunnen we geen vaste aansluitdatum met je afspreken. Omdat een vaste aansluitdatum nodig is voor het gebruik van de Overstapservice, vragen we je in dit geval om je vorige provider zelf op te zeggen. Dit kun je in orde maken zodra we een vaste aansluitdatum met je delen en je weet wanneer de monteur bij je langskomt voor de installatie. Hou altijd rekening met de maand opzegtermijn!

Je stapt te snel over: bij gebruik van de Overstapservice dient de gewenste overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst te liggen. Zeg in dit geval je oude provider zelf op!

Andere vragen over de Overstapservice? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met T-Mobile voor thuis.


82 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Bij ziggo zit je ook vast aan een eerste jaarcontract, als je niet verlengd loopt het contract door maar is dan maandelijks opzegbaar. Zodra jij een afspraak kunt inplannen met Guidion, het monteursbedrijf wat NA de installatie van de glasvezel FTU door de netbeheerder je modem komt aansluiten, heb je een prima indicatie wanneer je jouw aansluiting bij Ziggo kan opzeggen.

Hallo @Hidden.nld, dit keer alles helemaal los gehaald en weer opnieuw aangesloten en ik heb internet! Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @supercop1973 

Het gaat om glasvezel? Na het plaatsen van je bestelling met de overstapservice zal je een mail van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie, als je een afspraak maakt voor begin januari dan zal je huidige abonnement doorlopen tot die datum.

Goededag,

Even een vraag ter bevestiging. Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als hierboven.

Gisteren glasvezel besteld maar kon alleen kiezen voor "Ik stap over naar T-Mobile Thuis”. Verder geen mogelijkheid om de overstap service te selecteren.

Mocht er een geheel nieuw glasvezelnetwerk in jouw regio worden aangelegd, dan bieden wij niet in alle gevallen overstapservice aan.

Nu zie ik een paar berichten hierboven bovenstaande quote te staan. En er wordt hier in de regio idd een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd. Hoe kom ik er achter of ik wel of niet van de overstap service gebruik kan maken?

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jos.D , welkom bij de community.

Als je overstapt naar een nieuw aan te leggen glasvezel aansluiting is er geen concrete datum waarop jouw T-Mobile glasaansluiting gegarandeerd opgeleverd zal worden. Het opzeggen van jouw oude aansluiting is normaal gekoppeld aan de opleverdatum van de nieuwe aansluiting. 

Door het ontbreken van die opleverdatum kun je alleen zelf jouw aansluiting opzeggen bij de oude provider.

Duidelijk, bedankt. Dan wacht ik voorlopig even af totdat ik bericht krijg.

Reputatie 2
Hallo,



Na 5 maanden afwezigheid (was klant van Vodafone Thuis) ben ik op "hangende pootjes" teruggekomen na het vroegtijdig beëindigen van mijn abonnement bij NLEx.



Ik wil gebruik maken van de overstapservice, maar kon NLE niet in de lijst vinden. Na telefonisch contact met de klantenservice bleek dat in jullie lijst NEM te zijn. Misschien handig om dat te veranderen in NLE(x), aangezien die naam door de provider wordt gebruikt ;-)



Maar oke, in het veld contractnummer wilde ik mijn 11 cijferige contractnummer invullen, maar krijg direct een foutmelding omdat het contractnummer maar uit 10 cijfers mag bestaan. Echter mijn contractnummer is toch echt 11 cijfers en start/eindigt niet met een 0.



Hoe kan ik nu mijn correcte oude contractnummer doorgeven?



Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +16

Hi @fdamaral, normally I don't respond to offensive comments on our Community but this post is degrading to every Customer Service out there. Stating things like “The Netherlands isn't a customer oriented society and that you only make promises that are empty” can be very hurtful and is totally unnecessary. I completely understand your frustration but making such heinous comments won't help defend your argument. 

Back on topic: the reason you didn't have the Overstapservice activated is because you didn't apply for it, not because T-Mobile didn't fill in the required information. I get that it's difficult to understand information when it's only given in Dutch, but your English seems perfect so being able to use Google Translate or conversing in English shouldn't have been a problem. I don't mean to make the same assumptions like you did, but I do want to fix the issue so I offer the following option: I'll reimburse the first invoice (€ 30,99) and make sure the amount will be deducted from a following invoice. Please refrain from using such hurtful comments, it's not really inspiring toward other users - even though I do understand why this feeling has been prevalent. 

Reputatie 1

Sorry for my frustration. I wasn't offensive against customer service workers. I was offensive against large businesses that make use of dark patterns and misleading information to aggressively make people believe they'll have a better deal than what they actually get.

Sorry if what I said might give the impression I have anything against any customer service representative. Please let me make it clear it's not the case and I apologize if I didn't express myself well.

I really appreciate your assistance making things right and understanding my anger comes from frustration and not hate. 

 

Reputatie 7
Hey @Rayver86,



Tof dat je overweegt om over te stappen! Heb je momenteel ook een alles-in-1-pakket bij je huidige provider? In dat geval zeggen we netjes alles voor je op wanneer je besluit om gebruik te maken van een overstapservice.Heb je een internetabonnement bij één provider en je TV-abonnement bij een ander. Dan dien je zelf je TV-abonnement op te zeggen.
Reputatie 7
Hi @TZCT1FX, wat fijn dat er eindelijk Glasvezel beschikbaar is op jouw adres! Maak je geen zorgen, bij de overstap zeggen we Internet, Vast bellen en TV voor je op. Ik heb de aanvraag meteen even voor je gecontroleerd en de overstap is inmiddels goedgekeurd door Ziggo, dat gaat dus helemaal lukken! 😉
Als T mobile niet eerst controleert of de monteur wel kan iets installeren, dan is deze overstapservice een wassen neus. De monteur stelde vast dat ik "geen signaal had" (terwijl ik notabene de overstap maakte van glasvezel naar glasvezel) en vertrok onverrichterzake, en vergat gemakshalve ook nog om een ticket aan te maken voor de technische dienst. Mijn abonnement met de oude provider was door T mobile per die datum reeds opgezegd helaas... Zodoende zit ik nu al 10 dagen zonder internet, ondanks de (loze) belofte van T mobile dat je met de overstapservice geen dag zonder internet komt te zitten. T mobile: zorg dat het werkt vóórdat je het contract met de oude provider opzegt!!
Reputatie 7
weet je zeker dat je het kleine zwarte kastje naast de glasvezel kabeltje van de stroom heb gehaald ?

het is bekend dat als hier het signaal even van af is geweest deze niet meer werkt.

haal de ethernet kabel er uit en zet hem weer aan. wacht tot er 3 lampjes branden op de media convertor, stop de utp kabel er weer in en dan branden er 6. op je modem gaat dan de wan branden en daarna internet. (duurt max 2 min)
Reputatie 7
Badge +16

No worries, I must have misinterpreted your post - that's on me! 😊 Thank you for replying with such understanding, it says a lot about your character and I really appreciate that.

If there's anything else I can do, please let me know.

Hallo, mijn odido abonnement is zojuist opgeleverd. Mijn KPN abonnement is echter ook nog actief ondanks dat ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice. 

 

Ik heb een tijd geleden een mail van KPN gekregen die zegt dat mijn abonnement wordt gestopt als odido aan hun bevestigt dat mijn abonnement bij odido actief is. Wanneer doen jullie dit?

______________________________________________

Krijg net bericht van KPN dat de overstap verwerkt is. Helemaal goed! 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @fdamaral 

When you place an order online you can use the overstapservice, afterwards you'll receive an email to provide information from your current ISP.

Did you place you order via the customer support? Not sure why the overstapservice couldn't be selected.

Reputatie 7

Hi @fdamaral, I'm sorry for the confusion and that you counted on the Overstapservice! Yesterday we've also had contact via Twitter. I really want to help you, but I can't arrange anything for the Overstapservice anymore. I asked one of my colleagues this morning to also take a look at it, because I wanted to know if there really isn't anything I can't do about this. My colleagues told me we don't offer the Overstapservice to the new Fiber Optic construction. So it wasn't possible to request the Overstapservice. It's not that we don't want to help because I want to help you the best way I can, but I just can't fix this for you. I hope you understand this and can cancel Ziggo yourself. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PatrickSteegh 

Dan heb je deze optie misschien over het hoofd gezien, standaard staat hij op ik heb nog geen aanbieder.

Annuleren en opnieuw aanvragen kan ook.

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh Top, dankjewel voor je snelle terugkoppeling! Ik zet de wensdatum in de toekomst zodat je via de My alsnog de Overstapservice kunt aanvragen. Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken, geef een seintje, dan doe ik het handmatig voor je! 

@Jason het gaat om bestaande woning. Vezel moet nog wel het huis in idd. Ik hou het even allemaal in de gaten wat de datums betreft zodat het dan geregeld kan worden. 
 

 

dank voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh Ze noemen een nog niet afgeronde vezelaansluiting ook “nieuwbouw”; hoe verwarrend wellicht ook, zo wordt de aansluiting an sich genoemd, niet per definitie de toestand van de woning zeg maar.

Thanks voor je medewerking en geef het aan als ik je kan helpen!

Bedankt @eric, dan zal ik gaan informeren hoe dat werkt bij Ziggo.

Of heb je toevallig hier weleens gehoord hoe dat gaat?

Is voornamelijk wel handig te weten of opzeggen alleen aan het begin/einde van een termijn kan of op elk willekeurig moment. Dan kan ik zelf wat gaan plannen zodra de opleverdatum bekend is.

Zou jammer zijn als ik enkele weken dubbel betaal. Daarom leek me die overstapservice zo handig.

Reputatie 1

Hi @fdamaral, I'm sorry for the confusion and that you counted on the Overstapservice! Yesterday we've also had contact via Twitter. I really want to help you, but I can't arrange anything for the Overstapservice anymore. I asked one of my colleagues this morning to also take a look at it, because I wanted to know if there really isn't anything I can't do about this. My colleagues told me we don't offer the Overstapservice to the new Fiber Optic construction. So it wasn't possible to request the Overstapservice. It's not that we don't want to help because I want to help you the best way I can, but I just can't fix this for you. I hope you understand this and can cancel Ziggo yourself. 

 

I did cancel the service myself after all but I was counting on your service so I'd not have to pay both, Ziggo and T Mobile, for more than an entire month, which is what happened. :(

I assumed that when things went wrong T Mobile would be reliable to make good on it and assign me credit for the amount I lost by paying for both services simultaneously (I had the 1 Gbps plan with Ziggo).

Reputatie 1

Goededag,

Even een vraag ter bevestiging. Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als hierboven.

Gisteren glasvezel besteld maar kon alleen kiezen voor "Ik stap over naar T-Mobile Thuis”. Verder geen mogelijkheid om de overstap service te selecteren.

Mocht er een geheel nieuw glasvezelnetwerk in jouw regio worden aangelegd, dan bieden wij niet in alle gevallen overstapservice aan.

Nu zie ik een paar berichten hierboven bovenstaande quote te staan. En er wordt hier in de regio idd een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd. Hoe kom ik er achter of ik wel of niet van de overstap service gebruik kan maken?

 

As I don't speak Dutch I likely used this option too. There was nothing saying I'd have to pay for Ziggo and T Mobile for an entire month simultaneously and I was counting that the information I had obtained before (that I'd not have to pay for both at the same time as I was Ziggo's customer for more than 5 years) would be accurate and that the system would understand that if I am switching providers it has to arrange that stuff automatically like what happens when we switch energy providers.

Reputatie 1

Hoi @Jos.D , welkom bij de community.

Als je overstapt naar een nieuw aan te leggen glasvezel aansluiting is er geen concrete datum waarop jouw T-Mobile glasaansluiting gegarandeerd opgeleverd zal worden. Het opzeggen van jouw oude aansluiting is normaal gekoppeld aan de opleverdatum van de nieuwe aansluiting. 

Door het ontbreken van die opleverdatum kun je alleen zelf jouw aansluiting opzeggen bij de oude provider.

Yes, but then T Mobile should account for that and give us the first month for free to make up for it. Otherwise we'd not need the overstap service anyways, since we'd just schedule the new contract in 30 days and cancel the previous one in advance.

Reageer