Hallo @wvdlee
Normaal geef je bij het plaatsen van je bestelling aan dat je de overstapservice wilt gebruiken zodat je niet zonder diensten komt te zitten. Je krijgt dan een email waarin ze om gegevens van je Ziggo contract vragen. Ik weet niet of het nog te regelen is door een moderaror maar zelf kun je dat niet.
Je kunt er ook voor kiezen om Ziggo zelf op te zeggen met een maand opzegtermijn zodra je een installatiedatilum hebt gekregen van Guidion.
Bij het plaatsen van de bestelling heb ik dat ook aangegeven, maar toen kwam de verkoper dus met een vaag verhaal dat dit pas later kon als de installatiedatum beter bekend was o.i.d. Inmiddels is de glasvezel bij mij binnen gebracht, maar omdat ik een van de eersten ben hier in de wijk die glasvezel besteld vrees ik nu als proefkonijn te worden gebruikt. Als het werkt is het mooi, maar als het niet werkt zit ik weken zonder internet omdat ze ergens kabels moeten gaan opgraven ofzo. Zie ik spoken of is deze vrees terecht?
Ik overweeg nu om Ziggo pas op te zeggen als T-Mobile daadwerkelijk werkt, maar dan heb ik dus wel dubbele kosten, dus ik voel mij een beetje genaaid nu. Geen beste start voor T-Mobile.
@wvdlee
In de meeste gevallen gaat het wel gewoon goed
Zeg Ziggo gewoon op wanneer de installatiedatum vanuit Guidion bekend is dan heb je altijd nog een maand opzegtermijn, binnen de opzegtermijn zal T-Mobile hopelijk worden geïnstalleerd en dan betaal je bij Ziggo misschien maar een halve maand dubbele kosten. Dan heb je iig ook zekerheid dat je niet zonder internet komt te zitten.
90% kans dat het goed gaat denk ik, maar die 10% kans dat het mis gaat is nu geheel voor mijn risico en dat vind ik toch niet netjes van T-Mobile.
@wvdlee
Blijf positief, het komt altijd goed. De kans dat het niet meteen de eerste keer goed gaat is erg klein maar als dat gebeurt dan zorgt Guidion dat de netwerkbeheerder het gaat oplossen.
Op 24/12 eindigt mijn jaarcontract bij XS4ALL/KPN. Aangezien dat een zaterdag is en feestdagen er kort achteraan komen is wil ik eigenlijk pas op maandag 2/1/2023 overstappen. ook omdat een monteur van Guidion blijkbaar e.e.a. moet installeren. En om te voorkomen dat er iets mis gaat en iedereen vrij is. Ik lees toch best veel horror verhalen….zonder Internet thuis is geen optie kan ik jullie vertellen.
Kan dat met de door jullie geregelde overstapservice? Of moet ik een ander traject bewandelen?
Een waarschuwing voor iedereen die een bestelling i.v.m. een aanpassing wil annuleren en opnieuw plaatsen. Niet doen ondanks dat de klantenservice aangeeft dat het kan!
Ik sloot een TMobile abo af voor alleen internet voor het aanbod van 30 euro. Zouden TV kijken via een app. Bij het uitproberen bleek mijn vrouw dit niet te waarderen.
Contact gezocht met TMobile. Wijzigen aanvraag (TV toevoegen) kon niet, annuleren wel. Daarna opnieuw voor actietarief internet + tv abo aanvragen. Dit direct gedaan.
Wat gebeurt er nu. De overstapservice raakt helemaal in de war. Bij de 2e aanvraag gaat de opzegtermijn van de oude provider opnieuw in. Vervolgens trekt TMobile de overstapservice voor de 1e aanvraag in na ontvangst van de apparatuur. Dit was echter NA het afsluiten van de 2e aanvraag. Hierdoor dacht mijn oude provider (Ziggo) dat mijn abo bij hun toch door zou blijven lopen. Heb ik weer moeten opzeggen en ging wederom de opzegtermijn in.
‘Mijn T-Mobile’ snapt het ook niet meer, want daar loopt alles door elkaar heen.
Ik hoop dat alles nog goed komt (aansluiten TMobile 20/7, afsluiten Ziggo 5/8), maar moet zeggen dat ik wel zo mijn twijfels heb :-(
Het gaat idd om glasvezel. Enige wat me tegen houdt op dit moment zijn die al horrorverhalen die ik lees van overstappen en dan om wat voor reden geen aansluiting hebben/krijgen. En als toefje op de taart dagen/weken wachten tot dat het goed komt.
Goededag,
Even een vraag ter bevestiging. Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als hierboven.
Gisteren glasvezel besteld maar kon alleen kiezen voor "Ik stap over naar T-Mobile Thuis”. Verder geen mogelijkheid om de overstap service te selecteren.
Mocht er een geheel nieuw glasvezelnetwerk in jouw regio worden aangelegd, dan bieden wij niet in alle gevallen overstapservice aan.
Nu zie ik een paar berichten hierboven bovenstaande quote te staan. En er wordt hier in de regio idd een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd. Hoe kom ik er achter of ik wel of niet van de overstap service gebruik kan maken?
As I don't speak Dutch I likely used this option too. There was nothing saying I'd have to pay for Ziggo and T Mobile for an entire month simultaneously and I was counting that the information I had obtained before (that I'd not have to pay for both at the same time as I was Ziggo's customer for more than 5 years) would be accurate and that the system would understand that if I am switching providers it has to arrange that stuff automatically like what happens when we switch energy providers.
Hallo @John1989nl
Ik raad je aan om over te stappen via breedbandwinkel.nl, de eerste 6 maanden betaal je 30 euro en met klantvoordeel de eerste 6 maanden 25 euro met 35 euro cashback.
Je kan tijdens het bestellen aangeven dat je gebruik wilt maken van de overstapservice. Met de overstapservice hoef je zelf niks op te zeggen, dat doet T-Mobile voor je en je huidige provider blijft zijn diensten leveren tot de datum waarop T-Mobile zijn diensten gaat leveren.
Hoi @John1989nl , welkom bij de community.
Wat een slechte vergelijk site.. het wordt allemaal heel onoverzichtelijk gepresenteerd. De zogenaamde aanbiedingen krijg je ook als je rechtstreeks bij een provider klant wordt zonder deze tussenpartij. Vul hier je postcode maar eens in, dan zie je gelijk de aanbieding en wat voor verbinding er op jouw adres mogelijk is.
I just switched from Ziggo to T Mobile (Fiber). I was supposed to have you handling everything so I'd not have to pay both simultaneously. Instead, when asking for help, I was just told it wasn't “requested” in your system and instead of fixing it and making an adjustment so I don't lose your company just says “sorry, we can't help you”. If you don't want to offer the overstapservice you should just not have it, so we'd not count on it.
Now I am taking the loss without anybody interested in actually solving my problem. Saying you're sorry but “can't help” doesn't resolve anything and it's no wonder we become unhappy when these situations happen. We just expect you'll deliver what you promise, or that you will not promise what you can't deliver. It should be this simple. This way everybody knows what to expect and what to plan for.
Hi, hoe werkt de overstapservice precies. Geldt dat ook als je via een internet vergelijk site doet. Ik wil namelijk overstappen naar T mobile thuis. Kan dat gewoon via een vergelijk site? Ik heb namelijk een leuke aanbieding gezien maar weet niet of hun nou wel of niet met jullie samenwerken? Zie https://overstappenvanprovider.nl/internet-tv/internet-vergelijken/
ze bieden ook t mobile thuis aan en zag dat jullie als goedkoopste provider uit de bus kwamen. Of moet ik gewoon via jullie website overstappen want ik wil wel gebruik maken van de overstapservice
groetjes
No worries, I must have misinterpreted your post - that's on me! Thank you for replying with such understanding, it says a lot about your character and I really appreciate that.
If there's anything else I can do, please let me know.
No. It is all good. Thanks a lot, again!
Hoi @JWes, super fijn dat het kort na je bericht alsnog is gelukt, nog van harte welkom gewenst bij Odido en ik wens je heel veel plezier met ons Internet toe!
Bedankt @eric, dan zal ik gaan informeren hoe dat werkt bij Ziggo.
Of heb je toevallig hier weleens gehoord hoe dat gaat?
Is voornamelijk wel handig te weten of opzeggen alleen aan het begin/einde van een termijn kan of op elk willekeurig moment. Dan kan ik zelf wat gaan plannen zodra de opleverdatum bekend is.
Zou jammer zijn als ik enkele weken dubbel betaal. Daarom leek me die overstapservice zo handig.
Hi @fdamaral, welcome to the club! I wish I could have done something for you. We just can't do anything about this. You should have applied for the Overstaservice yourself if possible. If a completely new fiber optic network is installed in your region, we do not offer a Overstapservice in all cases. I cannot offer compensation for this.
Thanks I was told I would not have to pay for both services simultaneously and it was very clear in my communication I was getting the new fiber that was being installed here and the overstapservice was appealing exactly because there were no precise date for the new service to start. I surely assumed the overstapservice was being offered to me specifically because there were no guarantees around the start date or even if the service would actually work right away or require further interventions.
It would make LESS sense to have this possibility when things are already working and you can schedule in advance, then you're not losing anything because you are only switching the service after those 30 days anyways. That way the guarantee has zero monetary value because you have enough time to cancel the other service without having both systems working simultaneously. Plus, if anything goes wrong, your new customers risk having no service from either company for several days instead of T Mobile eating some losses to guarantee customer's satisfaction. Get my point?
Sorry for the inconvenience. I know that I don't speak Dutch and I rely on my browser to translate things. It's very reasonable to expect that if you choose “I am switching from another provider” and you inform which one you use, that your connection will be switched over and that this “overstapservice” will be built in the transition.
I am also still learning The Netherlands isn't a customer oriented society and that you only make promises that are empty and have no real cost for the seller. Same thing with discounts. I thought that the promise of not paying for both services simultaneously would apply to me because that's what was advertised. Playing tricks on your customers by not making something in your platform selectable when it's actually valuable is a dark pattern and people can notice it. It creates an image for your business that the company isn't trustworthy.
Hi @fdamaral, welcome to the club! I wish I could have done something for you. We just can't do anything about this. You should have applied for the Overstaservice yourself if possible. If a completely new fiber optic network is installed in your region, we do not offer a Overstapservice in all cases. I cannot offer compensation for this.
Hoi @Jos.D , welkom bij de community.
Als je overstapt naar een nieuw aan te leggen glasvezel aansluiting is er geen concrete datum waarop jouw T-Mobile glasaansluiting gegarandeerd opgeleverd zal worden. Het opzeggen van jouw oude aansluiting is normaal gekoppeld aan de opleverdatum van de nieuwe aansluiting.
Door het ontbreken van die opleverdatum kun je alleen zelf jouw aansluiting opzeggen bij de oude provider.
Yes, but then T Mobile should account for that and give us the first month for free to make up for it. Otherwise we'd not need the overstap service anyways, since we'd just schedule the new contract in 30 days and cancel the previous one in advance.
Hi @fdamaral, I'm sorry for the confusion and that you counted on the Overstapservice! Yesterday we've also had contact via Twitter. I really want to help you, but I can't arrange anything for the Overstapservice anymore. I asked one of my colleagues this morning to also take a look at it, because I wanted to know if there really isn't anything I can't do about this. My colleagues told me we don't offer the Overstapservice to the new Fiber Optic construction. So it wasn't possible to request the Overstapservice. It's not that we don't want to help because I want to help you the best way I can, but I just can't fix this for you. I hope you understand this and can cancel Ziggo yourself.
I did cancel the service myself after all but I was counting on your service so I'd not have to pay both, Ziggo and T Mobile, for more than an entire month, which is what happened. :(
I assumed that when things went wrong T Mobile would be reliable to make good on it and assign me credit for the amount I lost by paying for both services simultaneously (I had the 1 Gbps plan with Ziggo).
Hi Elzinga86, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Caiway is inderdaad niet aangesloten bij de Overstapservice maar om je te helpen vind je op onze website wel een
opzegformulier die kan gebruiken! Je overstapverzoek komt vanzelf te vervallen en daarna loopt je bestelling door. Ik kan de overstap eventueel ook direct voor je annuleren. Als je dit wil laat het mij dan even weten, dan annuleer ik de overstap direct voor je en je aanvraag loopt daarna dan gewoon door! 🙂
Hey,
Vraagje! Als gelukkige huiseigenaar waar afgelopen vrijdag eindelijk glasvezel bij mij thuis is geinstalleerd heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zonet een T-Mobile Thuis glasvezel abonnement afgesloten. Momenteel heb ik internet via de kabel (Ziggo). Ik maak gebruik van de overstapservice.
Mijn vraag is of alleen het internet bij Ziggo wordt opgezegd of ook de televisie en de telefonie? Ik heb namelijk nu een Kabel TV abonnement + Internet en telefonie. Qua constructie ziet het er zo uit:
- Eerst een Ziggo Kabel TV abonnement afgesloten (zie https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/)
- Vervolgens aangevuld met het "tientjes actie" (https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/)
Bij mijn nieuwe abbonement bij T-Mobile heb ik alleen internet afgesloten, ik maak eigenlijk ook in de bovenstaande constructie via Ziggo alleen gebruik van het internet.
Concreet: kan ik erop vertrouwen dat de T-Mobile overstapservice alle diensten beëindigd? Dus
- Product 1: Ziggo Kabel TV, en;
- Product 2: Internet en telefonie?
Ik kon het even zelf niet vinden, dus hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven. Alvast bedankt!
Cheers,
Paul
Hi
@ivanvdheijden, goed dat je aan de bel trekt! Allereerst natuurlijk van harte welkom Thuis!
Ik snap dat jij ook gebruik wil maken van de overstapservice. Bij Solcon is het gebruik van de
Overstapservice niet mogelijk, omdat zij hier niet aan mee doen. Ik vind het ook heel erg jammer, maar wij kunnen de Overstap dus niet voor je regelen op die manier. Het goede nieuws is: je kunt natúúrlijk nog steeds van ons internet gaan genieten. Je dient alleen wel zelf even contact op te nemen met Solcon om dit aan hen door te geven, zodat zij jouw abonnement alsnog op kunnen zeggen. In principe is dit dus in één telefoontje alsnog geregeld!
Voor de zekerheid plaats ik hier nog het
opzegformulier en uitleg over het opzeggen van je huidige provider:
Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:
- Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
- Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.
Ik heb net mijn alles 1 aanvraag bij Tmobile afgerond.
Nu wil Ik de overstap afronden maar mijn huidige provider (Solcon) staat niet in de lijst. Hoe moet ik dit nu verder afronden.
Mvg
Ivan
Hallo allemaal,
Ik ben geïnteresseerd om over te stappen naar T-Mobile 750Mbit internet. Het enige dat ik niet kan vinden en daar gaat mijn vraag over is het volgende.
De overstapservice bij afnemen van alleen internet bij T-Mobile. Wordt naast het internet van mijn huidige provider ook mijn huidige tv en telefoon pakket opgezegd.
Ik hoor het graag.