Skip to main content

Wil je overstappen naar Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido?

 

Gaaf! We maken de overstap zorgeloos met onze Overstapservice! We doen er alles aan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij zeggen je huidige provider voor je op en zorgen ervoor dat je vlekkeloos overgaat op onze verbinding. 

  

Is je Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido bestelling geplaatst? Lees dan verder hoe je de Overstapservice aanvraagt voor een zorgeloze overstap. We behandelen de belangrijkste punten zodat voor jou helemaal helder is wat er gebeurt tijdens de overstap en hoe we het aanpakken. 

 

Wat zijn de belangrijke tips voor de Overstapservice?

Bij je bestelling op onze website of via de telefoon kan je aangeven gebruik te willen maken van de Overstapservice. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hierover sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij  Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, check dan  deze uitleg

  • Geef binnen drie dagen na je bestelling bij ons de gegevens van je huidige internetaanbieder door. 

  • Controleer of de gegevens die je aan ons doorgeeft, overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij je huidige aanbieder. Vaak vind je deze gegevens in je persoonlijke omgeving of e-mails van je huidige aanbieder. 

  • Controleer of het adres van je abonnement overeenkomt met het vorige (huidige) abonnement. 

  • De ingangsdatum voor Internet + TV van Odido moet minimaal 15 dagen en maximaal 112 dagen in de toekomst liggen. Dit is de afspraak tussen de aanbieders die je kunnen helpen met een overstap. 

  • Er moet minimaal een Internetabonnement voor thuis actief zijn. Overstapservice geldt niet bij alleen TV of Vast Bellen. 

  • Maximaal één Overstapservice per abonnement. Je kunt niet bij meerdere providers gebruik maken van de Overstapservice.  

 

Ik ben de Overstapservice vergeten aan te vragen. Kan dat alsnog?

Ja, dit kunnen we binnen zeven dagen na je aanvraag nog voor je aanpassen, hierna is dit niet meer mogelijk en zal je zelf het abonnement bij je huidige provider op moeten zeggen.​​​​​ De enige voorwaarde hiervoor is dat je wensdatum voor de start van je nieuwe abonnement minstens 15 dagen in de toekomst ligt. Neem voor het aanvragen van de Overstapservice contact op met de  klantenservice  en geef de volgende informatie door (één van de vier voldoet): 

  

Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer of 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN of 

  • Je telefoonnummer of 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

 

Bij welke aanbieders is de Overstapservice eigenlijk mogelijk?

Op onze website kun je een mooie lijst vinden met alle aanbieders die meedoen aan de Overstapservice:  Overstapservice: wie doen er mee? 
  

Vind je jouw huidige aanbieder niet in dit rijtje terug? Dan kunnen we de overstap jammer genoeg niet voor je regelen. Hieronder lees je hoe je zelf eenvoudig je huidige abonnement opzegt. 

 

De Overstapservice: wat gebeurt er nu?

Je hebt bij je bestelling aangegeven dat je onze Overstapservice gebruikt. Om dat goed te doen, moeten we dat snel aangeven bij je huidige aanbieder. In de eerste paar dagen sturen we je daarom elke dag een herinnering. 

Om de overstap aan te vragen, hebben we gegevens van je huidige aanbieder nodig. Dat kan het contractnummer zijn, maar ook de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer of het bij hun bekende telefoonnummer is een geldige validatie. Je hoeft van die gegevens er maar één in te vullen.  

Als je de gegevens hebt ingevuld, dan versturen we direct de aanvraag naar je huidige aanbieder. Binnen een dag krijgen we dan een antwoord terug. Dat kan een akkoord zijn, maar ook een afwijzing. Als het een afwijzing is, dan kan de klantenservice voor je nakijken waarom de Overstapservice niet gelukt is. Je abonnementsaanvraag loopt dan wel door. 

We gaan er even van uit dat je aanvraag goedgekeurd wordt. In dat geval stuurt jouw aanbieder ons ook de datum waarop je mag overstappen zonder bijkomende kosten. Is je contract afgelopen? Dan is dat meestal een maand na de aanvraagdatum. Wij kijken dan gelijk naar de wensdatum van je abonnement bij ons en passen die datum aan als dat nodig is, zodat je geen dubbele kosten hebt. 

Vanaf het moment van aanvragen hebben we 120 dagen de tijd om de overstap in orde te maken. Als we het modem online zien op jouw adres, laten we aan je vorige provider weten dat ze het abonnement kunnen stopzetten. Ze zetten dit dan dezelfde dag nog stop, zodat je geen dubbele kosten hebt en niet zonder internet zit. Als we op dezelfde lijn leveren als je vorige aanbieder, dan wordt in de ochtend de lijn in de centrale al omgezet. Totdat je het aansluit, of totdat de monteur het aansluit, heb je dan even geen internet. Wil je dan gelijk je oude apparatuur even uitzetten? Dat spaart stroom, maar voorkomt ook storing op ons netwerk. 

 

Hoe zeg ik zelf mijn huidige abonnement(en) op?

Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatieafspraak bekend is. Houd ook rekening met de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Zo voorkom je dat je offline raakt of met dubbele kosten zit.

We helpen je graag bij het opzeggen. Daarom hebben we een opzegformulier die je kunt gebruiken. Je hoeft alleen nog jouw gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je een lijst met de adressen van providers. Heel simpel!

 

Opzegformulier

Adressenlijst andere aanbieders

 

Waarom kan ik niet kiezen voor de Overstapservice?

Het kan zijn dat je tijdens het bestellen niet kunt kiezen voor de Overstapservice. Er zijn dan twee scenario's.

Nieuwe glasvezel aanvraag: in dit geval is glasvezel in jouw straat of wijkcentrale nog niet gereed en kunnen we geen vaste aansluitdatum met je afspreken. Omdat een vaste aansluitdatum nodig is voor het gebruik van de Overstapservice, vragen we je in dit geval om je vorige provider zelf op te zeggen. Dit kun je in orde maken zodra we een vaste aansluitdatum met je delen en je weet wanneer de monteur bij je langskomt voor de installatie. Hou altijd rekening met de maand opzegtermijn!

Je stapt te snel over: bij gebruik van de Overstapservice dient de gewenste overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst te liggen. Zeg in dit geval je oude provider zelf op!

Andere vragen over de Overstapservice? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met Odido.

Hi badipras, excuses voor de late reactie hier, mocht je nog vragen hebben van mijn eerdere antwoord via Twitter/Facebook laat het dan gerust weten!
We hebben een maand geleden T-mobile thuis besteld en daarna afspraak gemaakt met Guidion om vandaag (5 dec) te laten installeren want volgende week gaan we op vakantie.

Gisteren ontvangen we de modem nog niet en daarnaast vandaag lees ik mijn email dat de overstap datum gewijzigd is naar 18 december, wanneer we al op reis zouden moeten zijn.



Hoe kan dit gebeuren en wat kan jullie ons voorstellen?
Hi Mirrie004, wat Hidden zegt klopt helemaal! Ik heb het meteen even voor je nagekeken en je wordt op 14-11 aangesloten. We hebben dit uiteraard ook doorgegeven aan je oude provider en pas wanneer wij aan je oude provider doorgeven dat je bij ons online bent meldt je oude provider je af. Zo kom je dus nooit zonder internet te zitten! Kortom, dat gaat dus helemaal lukken Mirrie! 😉
Hallo @Mirrie004,



De datum van je aanvraag is een wetsdatum, deze datum kan niet altijd gehaald worden. in dat geval loopt het internet via je oude provider nog een aantal dagen door. Als guidion de lijn actief gemaakt heeft gaat er een signaal naar de oude provider dat de oplevering is gelukt en stopt de oude aansluiting.
hoi, ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice, met overstapdatum op 9 november (een vrijdag), nu belde gideon en die kunnen pas 14 november bij mij komen installeren. op zich geen probleem als ik het pakket heb en de lijn geactiveerd is moet het appeltje eitje zijn, heb nu ook glasvezel dus lijkt me 1 op 1.

krijg ik een mailtje van T-Mobile dat jullie de lijn ook pas 14 november overzetten???



ik heb net een half uur in de telefoonqueue gehangen, maar daar lijkt geen schot in te zitten. dus vandaar mijn vraag hier:


  • per wanneer is mijn lijn nu door jullie overstapservice beeindigd?
  • hoe kan ik voorkomen dat ik 5 werkdagen geen internet heb, en dus ook niet vanuit huis kan werken?

zou heel erg helpen moest hier duidelijkheid in komen. (had ook een beetje verwacht dat overstapdagen alleen beschikbaar zouden zijn op basis van de beschikbaarheid van jullie installateur)
@Brian



Thanks, Heb het gezien! Heb nu nog wel een andere vraag. Ik zie dat T-Mobile een nieuwe actie heeft; men kan tijdelijk gratis overstappen. Ik vraag me af of ik nog gebruik kan maken van deze actie aangezien ik vorig week mijn overstap heb aangevraagd en nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Ik ga namelijk nog 30 euro activatiekosten en 37,50 installatiekosten betalen.


Ik heb tijdens mijn bestelling aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice, alleen staat mijn provider (Caiway) niet in de lijst.



Nu zie ik staan dat ik het zelf moet regelen. Op zich geen probleem uiteraard. Echter is mijn vraag hoe het dan gaat met het verzoek van overstapservice in mijn bestelling?
@John_T Allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Als het niet lukt met het het contractnummer van je huidige provider dan kan je ook alleen je provider (NEM), je naam, IBAN en telefoonnummer invullen die bekend is bij de NEM. Dan gaan we aan de hand daarvan je gegegevens 'matchen' en dan komt dat helemaal goed! :)



@sandrazz Wat Fred_M zegt klopt helemaal, we kunnen één aanvraag doen en dus één contract voor je opzeggen. Als je meerdere contracten hebt lopen dan zal je de andere twee dus inderdaad zelf op moeten zeggen. Om je hierbij te helpen hebben we al wel een opzegbrief voor je klaar staan!
Hoi Sandra,



Het antwoord staat al bovenaan in het eerste bericht. Als je op "toon inhoud" drukt onder "Wat heb ik nodig voor de overstapservice" dan staat er o.a. dit:



"Let op: we kunnen maar één provider voor je opzeggen. Neem je je diensten af bij verschillende providers zal je een keuze moeten maken welke provider wij voor je opzeggen. De andere provider(s) zal je vervolgens zelf moeten opzeggen."



Je zult de andere twee dus zelf op moeten zeggen.
Hallo

ik heb zojuist t-mobile thuis aangevraagd, internet en tv dus. Ik wil de overstapservice gebruiken, maar kan maar 1 oude aanbieder invullen (deze aanvraag is overigens al meteen goedgekeurd).

Ik heb 2 oude abonnementen lopen bij Ziggo, (blijkbaar is het daar onmogelijk om de abonnementen op 1 adres op 1 naam te krijgen), en een abonnement bij Online.

Ik heb nu dus 1 abonnement bij Ziggo kunnen doorgeven voor de overstapservice, maar wat doe ik nu met die andere twee ?



ik hoor het graag, aangezien ik maar 3 dagen tijd heb om alles door te geven voor de overstapservice.



Gr Sandra
Hallo,



Zelfde probleem als Fred, wil overstappen van NLEx naar T-Mobile. Het overstapformulier lijkt nog niet aangepast te zijn! Ik krijg de 11 cijfers van mijn NLEx/NEM contractnummer niet ingevoerd.

Is dit op te lossen, of moet ik het contract zelf opzeggen?
@bertus.



Welkom op het forum en bedankt voor je interesse! Ik heb je bericht hier geplaatst, omdat hierboven de overstapservice wordt uitgelegd. Lukt het met die informatie? De overstapservice vraag je direct bij je aanvraag aan.



@Fred



Aww, dat vind ik jammer. Het lijkt erop dat de DSL lijn inderdaad niet helemaal stabiel is. Dan zal je last krijgen bij alle providers inderdaad. Goed dat je voor glas hebt gekozen, dat is toch de toekomst. Hopen dat de monopolie op glas snel verdwijnt.



Blijf je wel op het forum? :8
Hey Sander,



Leuk om je hier weer te zien. Zo te zien zijn heel wat oudere Vodafone Thuis moderatoren vertrokken 😞 Ik was heel snel met mijn bericht en ga je teleurstellen. Ik heb de aanvraag geannuleerd. Dat heeft helemaal niets met T-Mobile te maken. Om een lang verhaal kort te houden, vertrouw ik mijn telefoonlijn niet meer. Tijdens het half jaar NLEx is mijn verbinding iedere twee maanden ingestort (NLEx levert eigenlijk gewoon Telfort), iets wat bij T-Mobile niet gebeurde. Echter om een jaar DSL via T-Mobile aan te gaan en misschien toch in dezelfde situatie terecht te komen, ben ik uiteindelijk toch maar voor glas gegaan. Geheel tegen mijn principe bij Caiway, maar T-Mobile Thuis levert niet via glas op mijn adres..... Anders was de keuze heel makkelijk geweest 🙂 Maar ik wil het mezelf en jullie niet aandoen als er echt wat mis is met de lijn (buitenshuis), dat gaat dan heel veel tijd en geld kosten ;-)



Ik kon het bericht helaas niet meer weghalen...



Groeten!

Fred
Hey Fred_M!



Welkom terug! Super om je hier weer te treffen. Hangende pootjes of niet, ik ben blij dat je weer terugkomt. Graag maak ik die overstapservice dan ook voor je in orde. NLEx of NEM, ik regel 't. Stuur mij jouw postcode, huisnummer, laatste vier cijfers van je banknummer en vaste telefoonnummer (zoals bekend was bij NLEx) in een privébericht en ik ga mijn best voor je doen. 😃
Als het goed is krijg je een bericht van je oude provider dat de datum verschoven is, als je de bevestiging van Guidion hebt gehad, maar dat zal waarschijnlijk pas dinsdag worden.

Goedemorgen @PatrickSteegh, superleuk dat je een account hebt aangemaakt: welkom op de Community en bij T-Mobile voor thuis! 😄

Je kunt tijdens het aanvragen van de bestelling op onze website kiezen voor Overstapservice, maar dat kan alleen wanneer je niet voor de vroegst mogelijke wensdatum kiest. Omdat je nu als wensdatum zo snel mogelijk hebt, kan er geen Overstap worden aangevraagd - de opzegtermijn bij je huidige aanbieder is immers altijd een maand. 

Geen zorgen! Mocht jij de wensdatum willen uitstellen, dan doe ik dat voor je en kun je via My T-Mobile Thuis alsnog een Overstapservice aanvragen: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.


Hoi, ik heb een bestelling geplaatst voor t-mobile thuis internet  en heb nog geen link ontvangen voor de overstap service.

Zag ook nergens de optie voor overstapservice staan bij de aanvraag. Evenals een overstap datum. Kan het met het aansluiten van glasvezel te doen hebben? En krijg ik die link dan nog? Zit nu nog bij KPN.

Thanks


Hey @BrandonJans,

Tof dat je gaat overstappen, welkom! :smile: Onze monteur gaat niet je huidige opstelling demonteren. Wanneer je huidige NLEx modem aangesloten is op de installatie dag dan is dat geen enkel probleem en sluit onze monteur probleemloos je nieuwe T-Mobile Thuis modem en eventuele TV Box(en) aan. Hier vind je meer informatie over de installatie. 


Goedemorgen,

28 November komt de Guidon monteur mijn NLEx glasvezel abbonement overzetten naar T-Mobile.

Ik vroeg me echter af of de monteur ook de huidige opstelling demonteerd met de overstapservice, of dat ik het modem e.d. zelf dien te verwijderen voor aanvang.

 

Groeten,

Brandon


Hey @bebek,



Ik hoop dat je je gegevens nog op tijd hebt weten door te geven! Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen binnen je My T-Mobile Thuis dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik ervoor dat je met een tijdelijk wachtwoord weer kunt inloggen. ☺️
Hoi,



Ik heb zojuist mijn T-Mobile Thuis besteld en account geactiveerd, maar het inloggen met privé e-mail adres of @t-mobilethuis.nl e-mail adres lukt niet. Ook het opnieuw aanvragen van een wachtwoord met beide adressen lukt niet.



Ik wil graag kunnen inloggen want ik moet binnen 3 werkdagen gegevens doorgeven voor de overstapservice. Kunnen jullie mij helpen?



Groet Tim
Hey @mulliej,



Tof dat je naar ons gaat overstappen!😄 NEM is inderdaad de juiste keuze, dus daar zal de fout niet liggen. Kun je contact opnemen met je huidige provider en vragen naar het "overstapnummer". Dan weet je zeker of het nummer juist is. Vervolgens kun je dit aan ons doorgeven en dan zorgen wij ervoor dat je overstapservice alsnog in orde wordt gemaakt!☺️
Beste T-mobile,



Ik heb zojuist ook T-mobile thuis afgesloten en zit tot op heden nog bij Nederlandse Energie Maatschappij (NLE?) voor een glasvezel verbinding.



Ik wil graag gebruik maken van jullie overstapservice maar in eerste instantie kon ik NLE niet vinden, hoewel deze wel op de volgende pagina van jullie wordt weergegeven als optie zie: https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/



In het overstapformulier is er echter wel de keuze 'NEM' die ik uiteindelijk maar gekozen heb als optie voor NLE (later lees ik op dit forum dat dit de juiste keuze is). Maar binnen een tijdsbestek van 10 minuten krijg ik een mailtje dat de gegevens incorrect zijn en ik de overstap zelf moet regelen.



Mijn naam, rekeningnummer en telefoonnummer kloppen, dit weet ik zeker. Maar er wordt om een contractnummer gevraagd maar zover ik kan vinden (op mijn NLE contract) staat daar alleen een klantnummer (wat overigens overeenkomt met de gevraagde 11 karakters).



Kunnen jullie mij a.u.b. helpen door de overstap alsnog te regelen?



Groeten,

Mulliej

@Jason dankje voor je reactie. Mijn glasvezel is pas in week 21 beschikbaar op mijn adres. Dat is nog een week of zeven. 
 

wil wel gebruik maken van de overstap service zodat ik niet zonder internet en niet met dubbele kosten zit. 


Hallo ik heb net een installatie afspraak gemaakt bij guidion echter is deze later dan de ingang van het abonnement. Regelen jullie dit automatisch met mijn andere provider? Ik heb gekozen voor de overstap service. Leverdatum abonnement is 24 juni installatie datum is 3 juli.

Reageer