Skip to main content

Wil je overstappen naar Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido?

 

Gaaf! We maken de overstap zorgeloos met onze Overstapservice! We doen er alles aan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij zeggen je huidige provider voor je op en zorgen ervoor dat je vlekkeloos overgaat op onze verbinding. 

  

Is je Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido bestelling geplaatst? Lees dan verder hoe je de Overstapservice aanvraagt voor een zorgeloze overstap. We behandelen de belangrijkste punten zodat voor jou helemaal helder is wat er gebeurt tijdens de overstap en hoe we het aanpakken. 

 

Wat zijn de belangrijke tips voor de Overstapservice?

Bij je bestelling op onze website of via de telefoon kan je aangeven gebruik te willen maken van de Overstapservice. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hierover sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij  Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, check dan  deze uitleg

  • Geef binnen drie dagen na je bestelling bij ons de gegevens van je huidige internetaanbieder door. 

  • Controleer of de gegevens die je aan ons doorgeeft, overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij je huidige aanbieder. Vaak vind je deze gegevens in je persoonlijke omgeving of e-mails van je huidige aanbieder. 

  • Controleer of het adres van je abonnement overeenkomt met het vorige (huidige) abonnement. 

  • De ingangsdatum voor Internet + TV van Odido moet minimaal 15 dagen en maximaal 112 dagen in de toekomst liggen. Dit is de afspraak tussen de aanbieders die je kunnen helpen met een overstap. 

  • Er moet minimaal een Internetabonnement voor thuis actief zijn. Overstapservice geldt niet bij alleen TV of Vast Bellen. 

  • Maximaal één Overstapservice per abonnement. Je kunt niet bij meerdere providers gebruik maken van de Overstapservice.  

 

Ik ben de Overstapservice vergeten aan te vragen. Kan dat alsnog?

Ja, dit kunnen we binnen zeven dagen na je aanvraag nog voor je aanpassen, hierna is dit niet meer mogelijk en zal je zelf het abonnement bij je huidige provider op moeten zeggen.​​​​​ De enige voorwaarde hiervoor is dat je wensdatum voor de start van je nieuwe abonnement minstens 15 dagen in de toekomst ligt. Neem voor het aanvragen van de Overstapservice contact op met de  klantenservice  en geef de volgende informatie door (één van de vier voldoet): 

  

Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer of 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN of 

  • Je telefoonnummer of 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

 

Bij welke aanbieders is de Overstapservice eigenlijk mogelijk?

Op onze website kun je een mooie lijst vinden met alle aanbieders die meedoen aan de Overstapservice:  Overstapservice: wie doen er mee? 
  

Vind je jouw huidige aanbieder niet in dit rijtje terug? Dan kunnen we de overstap jammer genoeg niet voor je regelen. Hieronder lees je hoe je zelf eenvoudig je huidige abonnement opzegt. 

 

De Overstapservice: wat gebeurt er nu?

Je hebt bij je bestelling aangegeven dat je onze Overstapservice gebruikt. Om dat goed te doen, moeten we dat snel aangeven bij je huidige aanbieder. In de eerste paar dagen sturen we je daarom elke dag een herinnering. 

Om de overstap aan te vragen, hebben we gegevens van je huidige aanbieder nodig. Dat kan het contractnummer zijn, maar ook de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer of het bij hun bekende telefoonnummer is een geldige validatie. Je hoeft van die gegevens er maar één in te vullen.  

Als je de gegevens hebt ingevuld, dan versturen we direct de aanvraag naar je huidige aanbieder. Binnen een dag krijgen we dan een antwoord terug. Dat kan een akkoord zijn, maar ook een afwijzing. Als het een afwijzing is, dan kan de klantenservice voor je nakijken waarom de Overstapservice niet gelukt is. Je abonnementsaanvraag loopt dan wel door. 

We gaan er even van uit dat je aanvraag goedgekeurd wordt. In dat geval stuurt jouw aanbieder ons ook de datum waarop je mag overstappen zonder bijkomende kosten. Is je contract afgelopen? Dan is dat meestal een maand na de aanvraagdatum. Wij kijken dan gelijk naar de wensdatum van je abonnement bij ons en passen die datum aan als dat nodig is, zodat je geen dubbele kosten hebt. 

Vanaf het moment van aanvragen hebben we 120 dagen de tijd om de overstap in orde te maken. Als we het modem online zien op jouw adres, laten we aan je vorige provider weten dat ze het abonnement kunnen stopzetten. Ze zetten dit dan dezelfde dag nog stop, zodat je geen dubbele kosten hebt en niet zonder internet zit. Als we op dezelfde lijn leveren als je vorige aanbieder, dan wordt in de ochtend de lijn in de centrale al omgezet. Totdat je het aansluit, of totdat de monteur het aansluit, heb je dan even geen internet. Wil je dan gelijk je oude apparatuur even uitzetten? Dat spaart stroom, maar voorkomt ook storing op ons netwerk. 

 

Hoe zeg ik zelf mijn huidige abonnement(en) op?

Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatieafspraak bekend is. Houd ook rekening met de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Zo voorkom je dat je offline raakt of met dubbele kosten zit.

We helpen je graag bij het opzeggen. Daarom hebben we een opzegformulier die je kunt gebruiken. Je hoeft alleen nog jouw gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je een lijst met de adressen van providers. Heel simpel!

 

Opzegformulier

Adressenlijst andere aanbieders

 

Waarom kan ik niet kiezen voor de Overstapservice?

Het kan zijn dat je tijdens het bestellen niet kunt kiezen voor de Overstapservice. Er zijn dan twee scenario's.

Nieuwe glasvezel aanvraag: in dit geval is glasvezel in jouw straat of wijkcentrale nog niet gereed en kunnen we geen vaste aansluitdatum met je afspreken. Omdat een vaste aansluitdatum nodig is voor het gebruik van de Overstapservice, vragen we je in dit geval om je vorige provider zelf op te zeggen. Dit kun je in orde maken zodra we een vaste aansluitdatum met je delen en je weet wanneer de monteur bij je langskomt voor de installatie. Hou altijd rekening met de maand opzegtermijn!

Je stapt te snel over: bij gebruik van de Overstapservice dient de gewenste overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst te liggen. Zeg in dit geval je oude provider zelf op!

Andere vragen over de Overstapservice? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met Odido.

No worries, I must have misinterpreted your post - that's on me! 😊 Thank you for replying with such understanding, it says a lot about your character and I really appreciate that.

If there's anything else I can do, please let me know.

No. It is all good. Thanks a lot, again! 🤗


Hi, hoe werkt de overstapservice precies. Geldt dat ook als je via een internet vergelijk site doet. Ik wil namelijk overstappen naar T mobile thuis. Kan dat gewoon via een vergelijk site? Ik heb namelijk een leuke aanbieding gezien maar weet niet of hun nou wel of niet met jullie samenwerken? Zie https://overstappenvanprovider.nl/internet-tv/internet-vergelijken/

 

ze bieden ook t mobile thuis aan en zag dat jullie als goedkoopste provider uit de bus kwamen. Of moet ik gewoon via jullie website overstappen want ik wil wel gebruik maken van de overstapservice

groetjes


Hoi @John1989nl , welkom bij de community. 

Wat een slechte vergelijk site.. het wordt allemaal heel onoverzichtelijk gepresenteerd.  De zogenaamde aanbiedingen krijg je ook als je rechtstreeks bij een provider klant wordt zonder deze tussenpartij. Vul hier je postcode maar eens in, dan zie je gelijk de aanbieding en wat voor verbinding er op jouw adres mogelijk is.


Hallo @John1989nl 

Ik raad je aan om over te stappen via breedbandwinkel.nl, de eerste 6 maanden betaal je 30 euro en met klantvoordeel de eerste 6 maanden 25 euro met 35 euro cashback.

Je kan tijdens het bestellen aangeven dat je gebruik wilt maken van de overstapservice. Met de overstapservice hoef je zelf niks op te zeggen, dat doet T-Mobile voor je en je huidige provider blijft zijn diensten leveren tot de datum waarop T-Mobile zijn diensten gaat leveren.


Een waarschuwing voor iedereen die een bestelling i.v.m. een aanpassing wil annuleren en opnieuw plaatsen. Niet doen ondanks dat de klantenservice aangeeft dat het kan!

Ik sloot een TMobile abo af voor alleen internet voor het aanbod van 30 euro. Zouden TV kijken via een app. Bij het uitproberen bleek mijn vrouw dit niet te waarderen. 

Contact gezocht met TMobile. Wijzigen aanvraag (TV toevoegen) kon niet, annuleren wel. Daarna opnieuw voor actietarief internet + tv abo aanvragen. Dit direct gedaan. 

Wat gebeurt er nu. De overstapservice raakt helemaal in de war. Bij de 2e aanvraag gaat de opzegtermijn van de oude provider opnieuw in. Vervolgens trekt TMobile de overstapservice voor de 1e aanvraag in na ontvangst van de apparatuur. Dit was echter NA het afsluiten van de 2e aanvraag. Hierdoor dacht mijn oude provider (Ziggo) dat mijn abo bij hun toch door zou blijven lopen. Heb ik weer moeten opzeggen en ging wederom de opzegtermijn in. 

‘Mijn T-Mobile’ snapt het ook niet meer, want daar loopt alles door elkaar heen. 

Ik hoop dat alles nog goed komt (aansluiten TMobile 20/7, afsluiten Ziggo 5/8), maar moet zeggen dat ik wel zo mijn twijfels heb :-( 


Hallo, mijn odido abonnement is zojuist opgeleverd. Mijn KPN abonnement is echter ook nog actief ondanks dat ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice. 

 

Ik heb een tijd geleden een mail van KPN gekregen die zegt dat mijn abonnement wordt gestopt als odido aan hun bevestigt dat mijn abonnement bij odido actief is. Wanneer doen jullie dit?

______________________________________________

Krijg net bericht van KPN dat de overstap verwerkt is. Helemaal goed! 


Hoi @JWes, super fijn dat het kort na je bericht alsnog is gelukt, nog van harte welkom gewenst bij Odido en ik wens je heel veel plezier met ons Internet toe! 😃


Reageer