Wil je overstappen naar Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido?
Gaaf! We maken de overstap zorgeloos met onze Overstapservice! We doen er alles aan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij zeggen je huidige provider voor je op en zorgen ervoor dat je vlekkeloos overgaat op onze verbinding.
Is je Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido bestelling geplaatst? Lees dan verder hoe je de Overstapservice aanvraagt voor een zorgeloze overstap. We behandelen de belangrijkste punten zodat voor jou helemaal helder is wat er gebeurt tijdens de overstap en hoe we het aanpakken.
Wat zijn de belangrijke tips voor de Overstapservice?
Bij je bestelling op onze website of via de telefoon kan je aangeven gebruik te willen maken van de Overstapservice. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hierover sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, check dan deze uitleg.
-
Geef binnen drie dagen na je bestelling bij ons de gegevens van je huidige internetaanbieder door.
-
Controleer of de gegevens die je aan ons doorgeeft, overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij je huidige aanbieder. Vaak vind je deze gegevens in je persoonlijke omgeving of e-mails van je huidige aanbieder.
-
Controleer of het adres van je abonnement overeenkomt met het vorige (huidige) abonnement.
-
De ingangsdatum voor Internet + TV van Odido moet minimaal 15 dagen en maximaal 112 dagen in de toekomst liggen. Dit is de afspraak tussen de aanbieders die je kunnen helpen met een overstap.
-
Er moet minimaal een Internetabonnement voor thuis actief zijn. Overstapservice geldt niet bij alleen TV of Vast Bellen.
-
Maximaal één Overstapservice per abonnement. Je kunt niet bij meerdere providers gebruik maken van de Overstapservice.
Ik ben de Overstapservice vergeten aan te vragen. Kan dat alsnog?
Ja, dit kunnen we binnen zeven dagen na je aanvraag nog voor je aanpassen, hierna is dit niet meer mogelijk en zal je zelf het abonnement bij je huidige provider op moeten zeggen. De enige voorwaarde hiervoor is dat je wensdatum voor de start van je nieuwe abonnement minstens 15 dagen in de toekomst ligt. Neem voor het aanvragen van de Overstapservice contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door (één van de vier voldoet):
Je huidige aanbieder
-
Het contractnummer of
-
De laatste 3 cijfers van je IBAN of
-
Je telefoonnummer of
-
De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
Bij welke aanbieders is de Overstapservice eigenlijk mogelijk?
Op onze website kun je een mooie lijst vinden met alle aanbieders die meedoen aan de Overstapservice: Overstapservice: wie doen er mee?
Vind je jouw huidige aanbieder niet in dit rijtje terug? Dan kunnen we de overstap jammer genoeg niet voor je regelen. Hieronder lees je hoe je zelf eenvoudig je huidige abonnement opzegt.
De Overstapservice: wat gebeurt er nu?
Je hebt bij je bestelling aangegeven dat je onze Overstapservice gebruikt. Om dat goed te doen, moeten we dat snel aangeven bij je huidige aanbieder. In de eerste paar dagen sturen we je daarom elke dag een herinnering.
Om de overstap aan te vragen, hebben we gegevens van je huidige aanbieder nodig. Dat kan het contractnummer zijn, maar ook de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer of het bij hun bekende telefoonnummer is een geldige validatie. Je hoeft van die gegevens er maar één in te vullen.
Als je de gegevens hebt ingevuld, dan versturen we direct de aanvraag naar je huidige aanbieder. Binnen een dag krijgen we dan een antwoord terug. Dat kan een akkoord zijn, maar ook een afwijzing. Als het een afwijzing is, dan kan de klantenservice voor je nakijken waarom de Overstapservice niet gelukt is. Je abonnementsaanvraag loopt dan wel door.
We gaan er even van uit dat je aanvraag goedgekeurd wordt. In dat geval stuurt jouw aanbieder ons ook de datum waarop je mag overstappen zonder bijkomende kosten. Is je contract afgelopen? Dan is dat meestal een maand na de aanvraagdatum. Wij kijken dan gelijk naar de wensdatum van je abonnement bij ons en passen die datum aan als dat nodig is, zodat je geen dubbele kosten hebt.
Vanaf het moment van aanvragen hebben we 120 dagen de tijd om de overstap in orde te maken. Als we het modem online zien op jouw adres, laten we aan je vorige provider weten dat ze het abonnement kunnen stopzetten. Ze zetten dit dan dezelfde dag nog stop, zodat je geen dubbele kosten hebt en niet zonder internet zit. Als we op dezelfde lijn leveren als je vorige aanbieder, dan wordt in de ochtend de lijn in de centrale al omgezet. Totdat je het aansluit, of totdat de monteur het aansluit, heb je dan even geen internet. Wil je dan gelijk je oude apparatuur even uitzetten? Dat spaart stroom, maar voorkomt ook storing op ons netwerk.
Hoe zeg ik zelf mijn huidige abonnement(en) op?
Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatieafspraak bekend is. Houd ook rekening met de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Zo voorkom je dat je offline raakt of met dubbele kosten zit.
We helpen je graag bij het opzeggen. Daarom hebben we een opzegformulier die je kunt gebruiken. Je hoeft alleen nog jouw gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je een lijst met de adressen van providers. Heel simpel!
Waarom kan ik niet kiezen voor de Overstapservice?
Het kan zijn dat je tijdens het bestellen niet kunt kiezen voor de Overstapservice. Er zijn dan twee scenario's.
Nieuwe glasvezel aanvraag: in dit geval is glasvezel in jouw straat of wijkcentrale nog niet gereed en kunnen we geen vaste aansluitdatum met je afspreken. Omdat een vaste aansluitdatum nodig is voor het gebruik van de Overstapservice, vragen we je in dit geval om je vorige provider zelf op te zeggen. Dit kun je in orde maken zodra we een vaste aansluitdatum met je delen en je weet wanneer de monteur bij je langskomt voor de installatie. Hou altijd rekening met de maand opzegtermijn!
Je stapt te snel over: bij gebruik van de Overstapservice dient de gewenste overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst te liggen. Zeg in dit geval je oude provider zelf op!