Skip to main content

Beste,

Vanwege veel problemen is mijn bestelling pas halverwege deze maand doorgekomen, waar ik deze oorspronkelijk had besteld met aansluitingsdatum 10dec. Na een aantal keer bellen met de klantenservice is het gelukt om de bestelling te plaatsen.

Nu is vandaag het aansluitpakket binnengekomen, maar was de eerstvolgende mogelijkheid voor de monteur pas 7jan. Dit duurt te lang, vooral als je twee dagen thuiswerkt, en internet dus gewoon echt nodig is. Ik had het abonnement in eerste instantie zo gepland dat de aansluiting direct na de verhuizing was geweest. Vanwege het nog lopende abonnement van de vorige bewoner was dit niet mogelijk (ook Odido).

Nu wil ik de boel zsm aansluiten, en dat wil ik zelf kunnen doen. Omdat het vorige abonnement op dit adres ook al Odido was, hoeft er enkel een modem aangesloten te worden. Er hangt al een Huawei mediaconverter, dus ik hoef niet te knoeien aan de glasvezelkabels zelf.

Echter staat er online dat dit dus ook niet mag, en ik kon niet kiezen voor de optie zelf aansluiten. Waarom niet? Ik heb niet de luxe hierop te wachten. Ook heb ik veel geprobeerd om alsnog het abonnement op tijd te krijgen, maar omdat het systeem niet om kan gaan met een aanvraag als er nog een abonnement op het adres staat is dit dus niet gelukt.

Hoe kunnen we dit oplossen? Kan ik het niet alsnog zelf doen, en de eventuele administratieve handeling zelf naar jullie communiceren? Dat het niet mogelijk is lijkt me onzin; technisch kan het, en gezien mijn eigen technische achtergrond moet het lukken.

Vriendelijke groet, en ik hoor graag van jullie!

Hoi ​@boonmeister, allereerst super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik geef je graag meer informatie over de installatie van Glasvezel. De glasvezelapparatuur is zeer fragiel, daarom sturen we altijd een monteur aan. Zo weten we zeker dat jij direct kunt genieten van Internet en dat doen we ook omdat anders de servicegarantie op losse onderdelen vervalt. Bovendien dient de nieuwe apparatuur aangemeld te worden op de aansluiting en dat doet Guidion voor je. Kies je er toch voor om zelf te installeren (dit raden we niet aan!), dan kunnen we je in de toekomst niet meer kosteloos helpen wanneer 1 van de onderdelen niet meer functioneert. Houd hier alsjeblieft rekening mee! Groetjes, Ishana

Dag Ishana,

Bedankt voor je antwoord. Zoals ik zei hoef ik niet aan de glasvezelapparatuur te komen, dit hangt er al en is van jullie afkomstig. Daarom is er mijns inziens geen harde afhankelijkheid van de monteur. Als ik de gegevens van de apparatuur met jullie deel, dan kan het aangesloten worden, lijkt mij. Daarnaast kan ik niet blijven wachten. Mijn eerste aanvraag voor een aansluiting komt al uit oktober, maar kon niet verwerkt worden door de situatie die ik heb geschetst, dus ik neem aan dat je begrijpt waarom ik niet langer kan en wil wachten.

Kortom, waar kan ik de apparatuur aanmelden?

Eerst zal de lijn met de Zyxel router opgeleverd worden. Als alles OK is en de monteur vertrokken kan een klant eigen apparatuur gebruiken. Zo wordt ook garantie op een goede verbinding gegeven.

Eerst zal de lijn met de Zyxel router opgeleverd worden. Als alles OK is en de monteur vertrokken kan een klant eigen apparatuur gebruiken. Zo wordt ook garantie op een goede verbinding gegeven.

Wat voegt dit toe aan het gesprek? Zoals ik zei wil ik de apparatuur uit het installatiepakket zelf aansluiten. De media converter ( = glasvezelapparatuur) hangt er al en hoef ik dus niet aan te komen. Ik moet dus enkel het modem aansluiten, en jullie moeten de MAC adressen van wat er bij mij hangt weten (lijkt mij).

De vraag is dus, waar kan ik de apparatuur uit het installatiepakket aanmelden bij jullie?

Ik heb het niet over eigen apparatuur in deze topic

Hi ​@boonmeister, wij adviseren echt een monteur. Dat doen wij niet voor niks, ook zal zonder monteur het abonnement niet van start gaan in onze backend en missen wij de rapportage en metingen vanaf de start van je abonnement. Dat is meer dan handig. Wil je dit om welke reden dan ook niet, kun je zelf de installatie doen op eigen risico. Je dient mij dan wel te informeren zodra het gelukt is, dan push ik de order door aan de achterkant, anders start je abonnement niet.

Verder is er niks voor nodig als je geen eigen apparatuur gebruikt, dan kan je de installatie gewoon doen!

Hi ​@boonmeister, wij adviseren echt een monteur. Dat doen wij niet voor niks, ook zal zonder monteur het abonnement niet van start gaan in onze backend en missen wij de rapportage en metingen vanaf de start van je abonnement. Dat is meer dan handig. Wil je dit om welke reden dan ook niet, kun je zelf de installatie doen op eigen risico. Je dient mij dan wel te informeren zodra het gelukt is, dan push ik de order door aan de achterkant, anders start je abonnement niet.

Verder is er niks voor nodig als je geen eigen apparatuur gebruikt, dan kan je de installatie gewoon doen!

Top, bedankt! Ik begrijp dat voor de meeste mensen het geen goed idee is, maar gezien mijn eigen achtergrond ben ik bereid het risico op mij te nemen. De mediaconverter hing al in de meterkast vanuit de vorige bewoners, en ik heb zojuist het modem eraan gehangen. Hebben jullie nog gegevens nodig? Zo ja, waar moet ik die naartoe sturen?

Alvast bedankt!

Hi ​@boonmeister, prima! Het aansluiten heeft nu nog geen zin. Ik heb eens in je abonnement gekeken en zie dat de patch door Delta Fiber niet is gedaan. Zij lopen tegen een probleem aan, namelijk dat de poort al in gebruik is. Hier zijn zij momenteel nog mee bezig. Er staat dus nog geen licht op je verbinding. Ik wil je dan ook vragen, voor de zekerheid, de al gemaakte afspraak met Guidion te laten staan voor 7 januari. Je weet maar nooit, misschien is de monteur alsnog nodig om de patch om te prikken. Ik wil je vragen dit af te wachten!

Ah, vervelend, maar hier hebben jullie ook geen invloed op. Als de patch gedaan wordt, dan kan ik dat als het goed is zien op de mediaconverter (LOS lampje brandt inderdaad nu ook, dus geen licht). Mocht het voortijdig verholpen zijn, en er loopt licht over de lijn, dan laat ik het hier weer weten. Als het niet zo is, dan blijft ik wachten op de monteur.

Bedankt in ieder geval!

Reageer