@laurens76 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil genieten van Glasvezel. Ik kijk graag met je mee wanneer we dit kunnen realiseren!
Ik heb meteen een verzoek ingediend bij onze Fiber afdeling met de vraag of zij contact willen leggen met de (externe) netwerkbeheerder over de planning. Zodra zij meer weten, wordt er contact met je opgenomen.
Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik help graag!
Even een update,
Voor degene die ook in krommenie woont de wijk- kast is nog niet gereed
De planning is eind augustus/begin september
Had handiger geweest als een en ander was gecommuniceerd via de mail zoals ook bij de graafwerkzaamheden en plaatsen huisaansluiting
Groet, laurens
Hoi @laurens76, bedankt voor je feedback! Dit zullen we zeker intern meenemen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana
Ik woon ook in krommenie 1562 en wacht al vanaf december op de aansluiting.
December is bij mij en de buren de glasvezel naar binnen gebracht en 3 dagen later kreeg ik een door met modem etc maar geen aansluiting. Januari gebeld en kreeg ik te horen dat de wijkcentrale er nog gebouwd moest worden maar gereed zou zijn rond 12 april, daarna gebeld en werd verteld dat de wijkcentrale pas rond 14 juni gereed zou zijn en vandaag 18 juni gebeld en kreeg te horen dat het pas aug/sept gaat worden. Inmiddels mijn aanvraag glasvezel geanuleerd en doos met moden etc gaat retour omdat ik het onbeschoft vind om mensen aan het lijntje te houden terwijl wat ik gelezen heb de centrale er is (KPN) waar Odido het gaat delen maar ze moeten hun apparaatuur nog steeds plaatsen.
Hoi @jeba28, ik zie dat je opzegging inmiddels is doorgegeven en verwerkt. In ieder geval mijn oprechte excuses voor deze ervaring, ik hoop dat we je hebben laten zien dat we ons uiterste best doen, maar soms afhankelijk zijn van andere partijen waardoor we niet meer actie kunnen ondernemen. Hopelijk mogen wij je in de toekomst nogmaals verwelkomen! 💜 Groetjes, Ishana
Wat is de stand van zaken omtrent de wijkcentrale in krommenie want ik hoor nu steeds geruchten over te weinig inschrijvingen wat zou betekenen dat de bewoners voorgelogen zijn
Hey @jeba28, het lijkt erop dat het gereed is, we krijgen een NL6 status en dat houdt in dat er alleen gepatched moet worden in de wijkcentrale en de installatie van het modem door Guidion. Echter kan ik niet meer zien op dit moment omdat er geel lopende bestelling aanwezig is.
Dat vraag ik mij ook zo onderhand af, krijg geen update of iets via de mail, overstapservice geannuleerd zonder tekst en uitleg
Wel van de week lagen er weer glasvezelkabels op de stoep een paar straten verder
Wat ik laatst wel had gelezen op tweakers dat ODF. zijn werkzaamheden in Nederland op een laag pitje heeft staan ??
@jeba28 wat je schreef over te weinig inschrijvingen is ook apart, lijkt mij dat odido een vooronderzoek heeft uitgevoerd?
Dus ook ik wil graag een update wanneer er een werkende verbinding is, alles heb ik hier zelf al aangesloten omdat het te lang duurde
Als het nog te lang gaat duren zit ik er ook over te denken om dan de boel maar te annuleren en bij Ziggo te blijven
ik heb alles al geannuleerd en terug gestuurd omdat het ten eerste gigantisch in de weg staat en ten tweede stond het er al vanaf november/december.
maar dit wil niet zeggen dat ik geen glasvezel wil alleen ik ga pas opnieuw bestellen als ik 100% zeker weet dat het ook gebeurd en niet weer bijna 10 maanden moet wachten.
nou inderdaad wat je zegt, ben nu ook iets van een jaar verder, Krijg ik dit jaar eind april een installatie pakket toegestuurd, dan zou je toch denken dat je verbinding opgeleverd gaat worden. Daarom ook dit topic aangemaakt, zit niet echt schot in de zaak eerlijk gezegd
misschien dat een moderator hier iets zinnigs over kan melden
als ik op “mijn odido” inlog sta ik nog steeds op fase 1 ?? terwijl er al een tijd terug de glasvezel aansluiting is aangelegd in de meterkast
de communicatie vind ik nou niet heel geweldig, het zou toch fijn zijn als we af en toe een update krijgen over wanneer de wijkcentrale gereed is en wanneer we een monteur kunnen verwachten
even een copy/paste van een deel van het mailtje van eind maart
- Zodra onze aanlegpartner de glasvezelkabel in de straat heeft gelegd, plaatsen ze het glasvezelpunt in je woning. Onze aanlegpartner neemt contact met je op om hiervoor een afspraak te maken.
- We sturen je een Installatiepakket met alles wat je nodig hebt. Dit pakket heb je uiterlijk twee weken vóór de installatieafspraak in huis.
die 2 weken is natuurlijk wel een heel ruim begrip, ondertussen is het september….
kortom wanneer kan ik een werkende verbinding verwachten ? Een indicatie zou fijn zijn. Voor de monteur is er koffie en koek
Goedemorgen, ik woon ook in het 1561 postcode gebied, ik wacht al vanaf augustus 2023.. inmiddels heb ik de glasvezel lijn in de meterkast, modem heb ik zelf al aangesloten, maar inderdaad wacht ik ook op de wijkcentrale.. ik heb elke maand contact direct met open Dutch Fiber (via odido is een gigantische omweg) deze vertellen mij al maanden dat de plaatsing telkens maar uitloopt. Het zou juni 2024 zijn, toen juli 2024 ... Etc. Inmiddels volgens het laatste bericht zou het oktober 2024 zijn dat de wijkcentrale geplaatst zou moeten worden. Op de vraag waar deze dan zou moeten komen krijg ik geen antwoord.. (handig want dan kan ik het zelf in de gaten houden) ik voel me ook een beetje bedonderd. Inmiddels zijn er al veel betere aanbiedingen (eerste 10 maanden voor €30) ik zit nog steeds met eerste 3 maanden voor €30). Communicatie van odido is bar slecht... Slechte start hoor.. ik hou dit topic in de gaten..
Laatste bericht van open Dutch Fiber:
"Graag wil ik u informeren dat de wijkcentrale helaas nog niet gereed is, waardoor het momenteel niet mogelijk is om de patch te plaatsen. We verwachten dat de wijkcentrale in oktober gereed zal zijn, waarna de patch geplaatst kan worden.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben of verdere informatie wensen, dan sta ik uiteraard voor u klaar."
Heerlijk dat aan het lijntje houden van Potentiële klanten.
Kan het misschien zijn dat het probleem ligt in het feit dat er te weinig electra beschikbaar is ?
mijn aanvraag voor een laadpaal is hierdoor namelijk ook al vertraagt. Alleen wees eerlijk tegen je klanten
ondertussen is het al half november
zoals verwacht wederom geen info van odido hoe of wat wanneer
iemand toevallig wat meer info ?
de wijkcentrale is er volgens mij wel al een tijd, alleen waarschijnlijk de apparatuur niet
er staat al zeker een jaar een gebouwtje bij de grote beer thv voetbalveldje
geen sticker van liander dus zal vast de glasvezel pup zijn, geen idee
ik zucht nog maar eens diep……
groet, Laurens
ondertussen is het al half november
zoals verwacht wederom geen info van odido hoe of wat wanneer
iemand toevallig wat meer info ?
de wijkcentrale is er volgens mij wel al een tijd, alleen waarschijnlijk de apparatuur niet
er staat al zeker een jaar een gebouwtje bij de grote beer thv voetbalveldje
geen sticker van liander dus zal vast de glasvezel pup zijn, geen idee
ik zucht nog maar eens diep……
groet, Laurens
Laurens,
Het gebouwtje bij de grote Beer is voor de noorderham en zuiderham, en niet voor onze wijk. Die voor onze wijk moet nog geplaatst worden volgens Open Dutch Fiber, ik bel momenteel elke maand met ze voor een update, het is belachelijk dat het zo lang duurt. Telkens uitstel. Snap niet dat Odido er niet zelf achteraan zit! Laatste update wat de meneer van Open Dutch Fiber mij kon geven, dat de wijkcentrale eind oktober begin november geplaatst zou gaan worden, op mijn vraag, waar deze dan geplaatst zou worden kon hij geen antwoord geven helaas... Ik zie nergens zo een wijkcentrale staan? Jij? We worden nu al 15 maanden aan het lijntje gehouden, we zullen vast het eerste jaar straks gratis krijgen van Odido voor het ongemak? Toch Odido? ;)
Groetjes!
Hi @laurens76@Errie12 , mijn excuses voor het verlate antwoord. Ik vermoed dat het topic tussen wal en schip is beland, waardoor jullie in september geen reactie meer hebben ontvangen. Sorry hiervoor! Ik heb meteen gekeken hoe het ervoor staat met de oplevering op jullie adressen. Jullie zitten beiden op dezelfde wijkcentrale. Ik zie dat de wijkcentrale nog opgeleverd moet worden. Volgens de planning gebeurt dit op 1-12-2024. Dit is alles wat ik voor nu kan inzien, maar hopelijk geeft dit een beetje een inschatting van wat jullie kunnen verwachten. Geef vooral een seintje op 1-12-2024 zodat we dit opnieuw kunnen checken of dit gelukt is en om jullie anders een nieuwe update te geven over de planning. Bedankt!
@Demi van Odido Bedankt voor je reactie! Ik ben wel eens benieuwd wat er nou echt daadwerkelijk aan de hand is, want elke maand uitstellen zijn we nu wel gewend ondertussen. Dit is al vanaf april aan de gang. Maar zijn er gemeente vergunningen die ontbreken voor het plaatsen van een wijkcentrale? Niemand kan mij überhaupt vertellen waar deze wijkcentrale geplaatst zou moeten worden namelijk. En ik ben daadwerkelijk benieuwd hoe het kan zijn dat klanten vanaf 8-2023 een glasvezel abonnement kunnen afnemen, terwijl de infrastructuur ontbreekt? Duik er eens dieper op in, waarom wordt de opleverings datum van de wijkcentrale telkens met een maand uitgesteld?
@Demi van Odido is er toevallig ook al bekend wat de status is voor 1562 ZA ook in krommenie want ik lees dat er een gebouwtje bij de grote beer staat en deze voor de noorder en zuiderham is en aangezien ik bij de zuiderham hoor zouden wij eindelijk aangesloten kunnen worden al zal ik opnieuw een aanvraag moeten doen. alvast bedankt
@jeba28
het gebouwtje staat er ondertussen bijna een jaar, ik vermoed dat het voor glasvezel is maar zeker ben ik daar niet van, geen sticker van liander in iedergeval
bij het zwembad staat ook zo'n zelfde gebouwtje al geruime tijd
lijkt erop dat het een leeg ding is zonder apparatuur ? is er überhaupt een aansluiting actief in krommenie
maar eens gaan speuren met het uitlaten van de honden, misschien nog 1 in de buurt verdacht opgesteld ergens, wie weet
gr laurens
ik heb nog eens gebeld met de helpdesk van odido en daar vertelde ze mij dat alles gereed was en dat ik gewoon kon aanvragen en vanaf 27 november aangesloten kon worden maar toch knaagt er iets aan mij doordat dit al te vaak verteld is dus ik wacht nog even tot er ook hier een melding komt dat het ook echt gereed is want in een andere chat hier ook door iemand in ons postcode gebied kreeg een melding dat het niet gereed is en pas december wordt.