Ik heb het volgende probleem. Ik heb een contract voor glasvezelinternet en tv bij online.nl tot 30 september. Het glasvezelnetwerk is van KPN. Via de overstapservice heb ik vanaf 30 september internet+tv van TMobile.
Tot mijn verrassing had ik vanaf 30 augustus 12.00 uur geen internet meer. Lang verhaal kort: bij zowel online.nl en Tmobile stond 30 september als overstapdatum in de administratie. Maar bij de KPN is op 30 augustus al de switch omgezet.
Ik heb online.nl gebeld (ik had bij hun immers een contract tot 30 september): het zou 11 a 12 dagen duren voordat dat weer teruggezet kon worden. Advies en overeengekomen dat het wellicht handiger was om de stap naar TMobile te vervroegen.
TMobile heeft zich daarvoor erg ingespannen waardoor er al een monteur op 8-9 langs kon komen ipv 30-9. Daarnaast 2 vouchers gehad voor onbeperkt mobiel internet van 1 week om de week door te komen. Ik moest daarvoor wél 2 simkaartjes a 10 euro per stuk aanschaffen. Daarnaast hebben we 3 dagen geen internet gehad waardoor we onze (er zijn 4 gezinsleden) mobiele bundel moesten gebruiken. Gelukkig hadden we grote bundels. Mijn zoon moest echter 20 euro aan extra bundels bij kopen. Daarnaast heeft het me veel tijd gekost aan bellen etc. Maar laat ik dat even buiten beschouwing laten.
Bij online.nl moet ik de maand september gewoon betalen. Dat vind ik overigens vreemd want ze leveren geen internet. Maar blijkbaar is het zo geregeld bij een overstapservice dat je die dubbele kosten kan laten vergoeden door tmobile. Dus dat stukje lijkt prima geregeld.
Ik blijf echter met extra kosten zitten van 40 euro totaal. Terwijl ik geen fout gemaakt heb. Ik zou dat graag op KPN verhalen omdat die blijkbaar een fout hebben gemaakt. Maar ik ben geen klant van hun. Ik heb het bij online.nl geprobeerd . Maar die geven aan dat ik bij tmobile moet zijn. Hoewel TMobile al erg meewerkend is, zijn zij wel de enige partij die KPN hierop kan aanspreken, denk ik. Ik vind het namelijk zelf vervelend als KPN hier ook makkelijk mee weg komt.Er kunnen natuurlijk altijd fouten gemaakt worden. Maar je kan anderen daar niet de dupe van laten worden.
Hebben jullie ideeën of ervaring hiermee?