Skip to main content

Goedendag community ( en ODIDO moderators),

Graag spui ik even mijn verbazing en frustratie omtrent de aanleg glasvezel en het gebruik van een gammel isdn lijntje, welke afgelopen periode al een paar keer in storing heeft gelegen.

Verbazing nog steeds om de constructie welke er wordt gehanteerd, terwijl ik als afnemer van een internetdienst met 1 partij een contract heb afgesloten.

Bedoel voornamelijk hiermee dat ik mij  blijf verbazen dat ik als klant van odido achter de billen van  derde partijen mag aan gaan omtrent de oplevering van glasvezel in de woning.

De frusstratie: In mijn postcodegebied verzorgt TOF Group schouwingen en aanleg / aansluitingen m.b.t. de glasvezelinstallaties.

Ondanks dat deze door mij benadert zijn in juni en vandaag , krijg ik vandaag een antwoord terug waarvan ik toch mijn ene wenkbrauw  optrek.

Wij hebben hier geen bouw document van deze moet nog steeds opgemaakt worden.

Zodra deze is gemaakt kunnen wij de aansluitingen in gaan plannen.

Er is een opdracht uitgezet om dit pand te gaan schouwen.

Zodra dit pand geschouwd gaat worden wordt er contact met U opgenomen.

Verbazend en frustrerend antwoord, mede omdat de aanleg van alles in 2022 is begonnen, dat er nauwelijks beweging is en nauwelijks uitzicht op een daadwerkelijke aanleg van een werkende glasvezel verbinding.

Welke in mijn opinie stabieler en sneller is dan de huidige isdn verbinding welke ik nu ter beschikking heb om toch digitaal verbonden te zijn ( en dingen te kunnen regelen welke alleen maar digitaal kunnen worden geregeld), mits dat deze functioneert en geen haperingen heeft of storingen.

Hey @VincentB01, ik begrijp je sentiment hierin volledig.

Echter is dit wel onze werkwijze, wij werken nu eenmaal met 3e partijen voor de aanleg van glasvezel en zij zijn verantwoordelijk voor het gehele proces. Wij huren de glasvezellijnen van verschillende partijen en hierdoor komen er heel wat partijen aan zet. Dit werkt niet altijd even soepel, daar ben ik het met je mee eens. Hierdoor kunnen we wel leukere prijzen aanbieden. 

Op jouw adres is er op dit moment een pre-order mogelijk met een NL9HB status. Dit houdt in dat het gaat om een nieuwe aanleg van glasvezel, dat de glasvezel nog naar binnen getrokken moet worden en dat dit gemeten en pre-orderbaar is door een haalbaarheidsonderzoek. Het kan dus inderdaad nog even duren voordat het gereed is voor de huisaansluiting.

Hey @VincentB01, ik begrijp je sentiment hierin volledig.

Echter is dit wel onze werkwijze, wij werken nu eenmaal met 3e partijen voor de aanleg van glasvezel en zij zijn verantwoordelijk voor het gehele proces. Wij huren de glasvezellijnen van verschillende partijen en hierdoor komen er heel wat partijen aan zet. Dit werkt niet altijd even soepel, daar ben ik het met je mee eens. Hierdoor kunnen we wel leukere prijzen aanbieden. 

Op jouw adres is er op dit moment een pre-order mogelijk met een NL9HB status. Dit houdt in dat het gaat om een nieuwe aanleg van glasvezel, dat de glasvezel nog naar binnen getrokken moet worden en dat dit gemeten en pre-orderbaar is door een haalbaarheidsonderzoek. Het kan dus inderdaad nog even duren voordat het gereed is voor de huisaansluiting.

Als het goed is staat de pre order uit op mijn adres, ik heb bij afsluiten van het internet ( nu isdn ) aangegeven dat ik de overstap naar glasvezel wilde zodra beschikbaar zou zijn, wat ook theoretisch mogelijk is, alleen de kabels welke nu nog voor de portiekdeur liggen hoeven alleen nog maar in de woningen gebracht te worden

Ben wel van mening dat het beter gestroomlijnd mag worden, ik krijg namelijk het nare gevoel dat ik eerder met een 90-jarige met rollator en hevige reuma te maken heb dan met usain bolt met een nieuw wereldrecord.als het gaat om soepel verlopen en blijf de mening houden ondanks dat deze constructie er is, dat de aanbieder van een product  zijn verantwoordelijkheid heeft richting klant, omdat deze partijen nu eenmaal een overeenkomst zijn aangegaan.

Even buten ODIDO, ik heb langer het gevoel dat het over teveel schijven gaat en dat hierdoor de foutmarge en storinggevoeligheid oploopt, daarnaast heb ik het idee dat ( in de constructie zoals die is) teveel naar elkaar gewezen wordt.

Echter wil ik wel glasvezel, mede omdat dit, in mijn optiek, voor mijzelf de beste oplossing bied qua internet gebruik, weet zelf nog niet welke snelheid ik af ga nemen.

Reageer