Beantwoord

Teruggestuurde apparatuur niet ontvangen, wat nu?


Ik heb de apparatuur na beëindigen van mijn abonnement keurig teruggestuurd, modem, harddiskrecorder en alle adapters en kabels.

Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails. Ook het dreigement dat er 175 euro in rekening gebracht zal worden vindt ik niet gepast.

In het mailtje staat dat als de apparatuur reeds teruggestuurd is, het mailtje als niet verzonden beschouwd mag worden, maar ik ben er niet gerust op. Apparatuur is 5-4-2019 teruggestuurd.

Graag oppakken door klantenservice.
icon

Beste antwoord door Piotr 9 May 2019, 15:16

Bekijk origineel

61 reacties

 

Hey @ZQC, zou je toevallig navraag willen doen bij DHL? Als ik het verzendnummer invoer op de website van DHL krijg ik namelijk dat de zending niet te vinden is. Ik wil het heel graag voor je rechttrekken maar ik heb alleen een verzendbewijs met een niet gevonden zending. 

zie reactie van dhl

Bedankt, dat bedoel ik inderdaad. 3STML010104304 is het zendingsnummer van de zending. Ik heb de zending even nagekeken en zie dat er bij ons enkel een vooraanmelding bekend is. Het is normaal dat je geen updates ziet bij een retourzending. Een retourzending krijgt na de retourscan in ons sorteercentrum geen scans meer, daarom zie je het verdere verloop niet in de track & trace. Het bedrijf waaraan je retourneert stuurt je een ontvangstbevestiging als ze je retour hebben verwerkt. Voor vragen over de retourzending kun je het beste even contact opnemen met het bedrijf waaraan je het pakket hebt geretourneerd, het verschilt namelijk per bedrijf hoelang het kan duren voordat zij een retourzending verwerkt hebben. Indien het bedrijf het pakket na de retourtermijn niet retour heeft ontvangen, kunnen zij bij ons een onderzoek opstarten om meer duidelijkheid te krijgen over de situatie en om het pakket zo snel mogelijk in bezorging te krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +2

@ZQC Goed dat je via dit kanaal nogmaals aan de bel trekt! Ik ben direct het systeem ingedoken en heb jouw e-mail met bewijs gevonden. Echter kan ik met de track & trace geen pakket vinden. Ook in ons eigen systeem staat dat het pakket nooit afgeleverd is. Heb je toevallig een geldig verzendbewijs wat wij wel kunnen traceren? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ralicia, je teruggestuurde pakket is netjes aangekomen bij ons eind september, dankjewel! Door een vertraging in het aanmelden van de retourpakketten kan het echter voorkomen dat deze te laat worden geregistreerd waardoor je onterechte waarschuwingen ontvangt. Sorry voor de overlast! Alle toekomstige e-mails met aankondigingen en waarschuwingen kun je negeren. 

Hoi @sennaluca Je geeft aan dat je drie maanden bezig bent met de verwerking, dat is natuurlijk veel te lang en daarvoor een oprecht excuses namens ons team! Zoals mijn collega per e-mail in augustus al aangegeven heeft, was de apparatuur niet correct verwerkt waardoor er ook nog geen boete op een factuur kwam te staan. Hierdoor was het nog niet mogelijk om een vergoeding aan te maken, dat kan namelijk pas wanneer de boete op een factuur staat. Mijn collega heeft na de officiële retourmelding op 7 oktober een vergoeding aangemaakt en deze zal op de factuur van oktober verrekend worden met het openstaande bedrag van € 305,00. 

Je zegt: “als ik hierover een topic plaats worden ze gesloten” → Dat kan en mag nooit zomaar gebeuren, daarom heb ik dit meteen gecheckt, maar ik zie dat je eerste topic (de link is klikbaar) 15 uur geleden aangemaakt is en niet gesloten is. Onze richtlijn voor het beantwoorden van topics geeft een tijdsindicatie aan van 24 tot 48 uur. Geef ons alsjeblieft de tijd om te reageren, want we lossen alles met alle liefde op, maar binnen 15 uur is op dit moment niet realistisch, sorry. Verder zie ik dat je twee uur geleden nog een topic gestart bent met exact hetzelfde onderwerp. Deze is inderdaad gesloten omdat het tegen de huisregels ingaat om nog een topic met dezelfde strekking/hetzelfde onderwerp aan te maken wanneer je al elders in gereageerd hebt, of wanneer je al eenzelfde topic hebt aangemaakt. Probeer in het vervolg alsjeblieft naar de huisregels te kijken, dan kunnen we het met alle aandacht oppakken en ontstaat er ook geen verwarring over wat wel/niet mogelijk is.

Bedankt alvast voor je begrip en een prachtig weekend toegewenst! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ZQC, zou je toevallig navraag willen doen bij DHL? Als ik het verzendnummer invoer op de website van DHL krijg ik namelijk dat de zending niet te vinden is. Ik wil het heel graag voor je rechttrekken maar ik heb alleen een verzendbewijs met een niet gevonden zending. 

Reputatie 7
Badge +14

@ZQC  Kijk eens in de DHL app want daar moet het ook staan incl. Datum

Die van mij van meer dan een maand oud staat er ook nog.

https://www.dhl.com/nl-nl/home.html

Beste Cal,

 

Bedankt voor je bericht. Klopt. Ik had ook via messenger een bericht gestuurd. Wacht rustig 6 kalender dagen af en hoop dat het dan opgelost zal zijn.
 

Met vriendelijke groet,

Nathalie Aalbregt

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ZQC, zou je het bewijs dat je van DHL hebt gehad kunnen plaatsen in dit topic? Ik zou graag willen zien dat we dit samen kunnen oplossen!

Ik moet wel zeggen, die modems zijn ietsjes duurder geworden, de mijne was nog 75 euro.

Hoe bedoel je over dit soort beslissingen? Ik heb zwart op wit een email. Waarin staat dat de spullen door odido zijn ontvangen. Jason en Nora blijven volhouden dat ze informatie willen en onderzoek willen bij DHL. Ik bedoel je kan wel 1000 verzoeken indienen bij DHL maar daar ga je de spullen nooit vinden omdat jullie ze allang hebt ontvangen. Hoeveel van de onzin en onterechte verzoeken hebben jullie wel niet ingediend bij DHL? Waren we zo weer maanden verder geweest en dan hadden jullie gezegd dat ik de spullen niet heb afgegeven. Want dat suggestie is al eerder gewekt in jullie vorige posts. "Hun best gedaan"  alles is opgelost en als je 1 dag daarna alsnog om de DHL gegevens gaat vragen en niet even in je eigen systeem gaat kijken maar gewoon hetzelfde verhaal zit af te kondigen tja...... dan ben je volgens mij gewoon aan het slapen. Het siert je om je collega's onterecht blijven te verdedigen, maar ik wens de overige mensen die in mijn zelfde schuitje zaten heel veel succes. 

Geachte heer, mevrouw,

 

Vanmorgen ontving ik een e-mail van T-Mobile met het bericht dat ik mijn apparatuur retour moet sturen, anders worden er kosten á €75,- in rekening gebracht. Loos dreigement, want mijn apparatuur heb ik netjes verzonden aan T-Mobile via PostNL vorige maand!

 

Wil u hierbij verzoeken om mij geen dreigmailtjes toe te sturen. Het pakket is gewoon netjes bij jullie afgeleverd.

 

Met vriendelijke groet,

 

XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens in een openbaar topic plaatsen alsjeblieft.

Reputatie 1
Beste Tmobile, ook ik heb een bericht ontvangen dat de modem nog niet teruggestuurd zou zijn. Tmobile thuis abonnement is sinds augustus opgezegd en 29-07 verzonden. Graag kom ik in contact om de verzendbevestiging te versturen zodat mij niet onnodig kosten in rekening worden gebracht.

Vriendelijke groet,
Kevin
Reputatie 7
Hey @mgennip, ik ben dit gelijk voor je gaan controleren. Gelukkig zie ik dat je inderdaad alles netjes naar ons retour hebt verzonden. Jammer genoeg kan ik de factuur niet meer tijdig tegenhouden, maar maak je geen zorgen, ik ga dit voor je oplossen. Zodra je een bericht krijgt over de factuur dan wil ik je vragen direct met ons contact op te nemen zodat we de "boete" voor je kunnen vergoeden. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 7
Badge +9

Deze zending is niet te vinden @ZQC. Heb je toevallig een e-mail gehad van DHL met de bevestiging? 

Ook ik heb de apparatuur teruggestuurd en tevens contact gehad met de klantenservice dhr Elias. Tevens heb ik het bewijs gemaild van dat ik het heb opgestuurd.  Van mijn bankrekening was ineens 555 euro afgeschreven. Sta je in de supermarkt kun je je boodschappen achterlaten omdat Odido doodleuk 555 euro van je bankrekening afschrijft zo'n afgang gun je je ergst vijand niet eens. Maar goed nu krijg ik nog steeds herinnering -facturen en dreigende oplopende incassokosten. Ik ben helemaal klaar met jullie bedrijf. Ik heb nog 1 telefoon abonnenment bij jullie lopen als die contract termijn is  bereikt zien jullie mij niet meer terug als klant.  Graag kappen met die geautomatiseerde onterechte herinnering te sturen, terwijl nog een dispuut loopt

 


Openstaande facturen

Factuurnummer Datum factuur Vervaldatum Openstaand bedrag in € 
TMT1035404392 02. 11. 2023 21. 11. 2023 € 555,00
                                                                                 Openstaande facturen: € 555,00

                                                         
 

                                                                       Totaal openstaand bedrag: € 555,00

Ik heb geen email van dhl ontvangen 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @ZQC, ik wil ontzettend graag voor je werken naar een oplossing, maar op dit moment geeft ook DHL aan dat het pakket niet bij hun aangemeld is voor verzending. Hierdoor kunnen wij geen onderzoek opstarten voor een pakket wat vermist is geraakt tijdens de verzending, omdat het niet door DHL verzonden is. Zoals Jason aangeeft, lijkt het er nu op dat het pakket of niet afgeleverd is bij het afleverpunt, of dat het daar kwijt geraakt is. Wij willen graag voor je contact opnemen met het afleverpunt om dit voor je te onderzoeken, maar hiervoor hebben we wel de eerder gevraagde informatie nodig. Als je dit naar ons toe wil sturen, dan start ik met alle liefde het onderzoek voor je op! 

Hoi.

23 december jl. heb ik een tv-box ingeleverd bij D(uurt) H(eel) L(ang) 😁. Volgens de app van DHL is deze op 27-12 “onjuist gesorteerd, vertraagd door opnieuw sorteren” en het laatste vermeld is op 29-12 “retour verzonden naar verzender”. En dat was het.

Net gechat met Dick van DHL met de vraag of deze nog wordt bezorgd. Het antwoord van Dick was “Nee”. Moest maar met jullie contact opnemen. Dus bij deze. Hieronder screenshot van de zending.

 

Reputatie 7

Hey @TDorn,

Sorry voor alle automatisch verstuurde e-mails. Soms komt het voor dat e-mails elkaar kruisen en verwarring oproepen. Gelukkig hoef jij je absoluut geen zorgen te maken! Alle apparatuur is netjes retour, hiervan heb je als het goed is gisteren een e-mail over ontvangen. Ik wil je bedanken voor de tijd en het vertrouwen dat je in T-Mobile hebt gehad.

Reputatie 7
Hi @Salim64, ik heb het meteen voor je nagekeken maar het lijkt er op dat we de modem niet hebben ontvangen of niet goed hebben geregistreerd. Maar geen zorgen, als je mij het verzendbewijs door kan sturen dan ga ik er voor je mee aan de slag!
Reputatie 7
Badge +9

Hi @locadia, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor de code.

Ik zie dat we de spullen hebben ontvangen maar het is niet afgemeld in ons systeem. Dit heb ik handmatig voor je gedaan. Alles is nu afgemeld. Veel succes bij je nieuwe provider!

 

 Hey @veenjohn, dat is een vreemd antwoord van Dick. Ik zie ook dat het nog onderweg is. Ik denk dat er een vertragin in zit door de feestdagen. Meerdere klanten hebben hier last van. Zou je eind volgende week opnieuw contact op willen nemen? Dan kunnen we kijken wat de status is en anders melden we het apparatuur handmatig af. Alvast bedankt! 

Ik heb de apparatuur na beëindigen van mijn abonnement keurig teruggestuurd, modem, harddiskrecorder en alle adapters en kabels.

Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails. Ook het dreigement dat er 175 euro in rekening gebracht zal worden vindt ik niet gepast.

In het mailtje staat dat als de apparatuur reeds teruggestuurd is, het mailtje als niet verzonden beschouwd mag worden, maar ik ben er niet gerust op. Apparatuur is 5-4-2019 teruggestuurd.

Graag oppakken door klantenservice.

 

 

Hallo ik probeer voor de zoveelste keer contact op te nemen. Hopen dat dit  u wel werkt...ik heb dus hetzelfde probleem als degene hierboven. Ik heb 30 min eindelijk iemand gesproken. Moet ik mijn bewijs van versturen terug sturen. In deze email staat een handige link waar ik dit bewijsje moet uploaden...nu werkt die handige link gewoon niet. Dus graag actie door service. Want ik heb geen zin om opnieuw 30min te verspillen aan jullie probleem. Dit is het case nr 65837027

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @MStam  Je mag hier ook het bewijs van terugsturen uploaden.

Succes. Verwijder wel eventuele privégegevens 

 

Beste T-Mobile,

Heb onderstaande mail van T-mobile vandaag 31-12-2019 ontvangen over een niet ontvangen Modem, ik heb het oude modem op 17-12-2019 verstuurd op dezelfde dag dat ik het nieuwe Modem heb ontvangen.

 

Beste heer,

We hebben de T-Mobile Thuis apparatuur en accessoires nog niet ontvangen. Wil je deze alsnog binnen 8 dagen opsturen? Alvast bedankt.

Hieronder zie je welke apparatuur we graag terugkrijgen:

1 Modem
0 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-versterker(s)

Lukt het je niet de apparatuur op tijd terug te sturen? Dan moeten we helaas een boete in rekening brengen. Dit kost je € 125.00. Als je de apparatuur al hebt verstuurd, dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Retour sturen
1. Pak een gebruikte doos, bijvoorbeeld een oude schoenendoos
2. Stuur de apparatuur binnen 8 kalenderdagen na dagtekening van deze brief gratis terug
3. Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt (www.postnl.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je van ons bevestiging hebt dat je pakket is aangekomen!

Verstuur ’m naar:

BNS Data Logistics
T.a.v. T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 13545
4130 ZX Vianen UT

Heb je toch nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet op t-mobile.nl/thuis/klantenservice. Of vraag het aan onze specialisten van de Community op t-mobile.nl/vragen.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

 

 

 

 

Reageer