Beantwoord

Teruggestuurde apparatuur niet ontvangen, wat nu?


Ik heb de apparatuur na beëindigen van mijn abonnement keurig teruggestuurd, modem, harddiskrecorder en alle adapters en kabels.

Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails. Ook het dreigement dat er 175 euro in rekening gebracht zal worden vindt ik niet gepast.

In het mailtje staat dat als de apparatuur reeds teruggestuurd is, het mailtje als niet verzonden beschouwd mag worden, maar ik ben er niet gerust op. Apparatuur is 5-4-2019 teruggestuurd.

Graag oppakken door klantenservice.
icon

Beste antwoord door Piotr 9 May 2019, 15:16

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ZQC, de vergoeding is goedgekeurd. Het kan een poosje duren voordat het bedrag wordt rechtgetrokken in ons systeem. Daarna zul je hier geen berichten meer over ontvangen.

Hoe bedoel je over dit soort beslissingen? Ik heb zwart op wit een email. Waarin staat dat de spullen door odido zijn ontvangen. Jason en Nora blijven volhouden dat ze informatie willen en onderzoek willen bij DHL. Ik bedoel je kan wel 1000 verzoeken indienen bij DHL maar daar ga je de spullen nooit vinden omdat jullie ze allang hebt ontvangen. Hoeveel van de onzin en onterechte verzoeken hebben jullie wel niet ingediend bij DHL? Waren we zo weer maanden verder geweest en dan hadden jullie gezegd dat ik de spullen niet heb afgegeven. Want dat suggestie is al eerder gewekt in jullie vorige posts. "Hun best gedaan"  alles is opgelost en als je 1 dag daarna alsnog om de DHL gegevens gaat vragen en niet even in je eigen systeem gaat kijken maar gewoon hetzelfde verhaal zit af te kondigen tja...... dan ben je volgens mij gewoon aan het slapen. Het siert je om je collega's onterecht blijven te verdedigen, maar ik wens de overige mensen die in mijn zelfde schuitje zaten heel veel succes. 

Reputatie 7
Badge +2

@ZQC Fijn om te lezen dat het verzoek is goedgekeurd en je het bedrag niet hoeft de betalen! @Jason van Odido @Nora van Odido Hebben echt hun best voor je gedaan, maar zij gaan zelf niet over dit soort beslissingen. Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen! 

Hoi Nora, Jason, en bla bla.

Bespaar mij jullie mooie woorden dat jullie mij willen helpen. Ik ben al maanden door jullie aan het lijntje gehouden en geen meter verder gekomen. Ik stel voor dat jullie maar eens de rest van de aanmelding voor de gek gaan houden. Waardeloos zijn jullie. Je legt steeds het probleem bij mij neer terwijl ik al 1000x aangeef dat het niet bij mij ligt. Ik heb het zelf verder geregeld en het werk voor jullie gedaan. 

 

Begin maar eens onderzoek bij jullie zelf waarom jullie niet bewegen en zaken laten ligggen en het gewoon domweg niet oplossen! Gisteren onderstaande mail ontvangen van Odido. 

Dus ook goed nieuws voor jullie ik heb jullie hul[ niet meer nodig en jullie hoeven niks meer te doen!!!! NOGMAALS DANK VOOR JULLIE VERTROUWEN!!!!

Goed nieuws: de terugbetaling waar we elkaar over spraken is goedgekeurd.


Je terugbetaling
We gaan dit zo snel mogelijk voor je regelen. Het besproken bedrag € -555.00 (een 'min' bedrag betekent dat je geld van ons terug krijgt), wordt op je eerstvolgende factuur of de factuur daarna verrekend. Heb je geen lopend abonnement meer bij Odido? Dan maken we het bedrag rond je oude factuurdatum naar je over.

Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.

We staan voor je klaar,
Odido

Reputatie 5
Badge +4

Hi @ZQC, ik wil ontzettend graag voor je werken naar een oplossing, maar op dit moment geeft ook DHL aan dat het pakket niet bij hun aangemeld is voor verzending. Hierdoor kunnen wij geen onderzoek opstarten voor een pakket wat vermist is geraakt tijdens de verzending, omdat het niet door DHL verzonden is. Zoals Jason aangeeft, lijkt het er nu op dat het pakket of niet afgeleverd is bij het afleverpunt, of dat het daar kwijt geraakt is. Wij willen graag voor je contact opnemen met het afleverpunt om dit voor je te onderzoeken, maar hiervoor hebben we wel de eerder gevraagde informatie nodig. Als je dit naar ons toe wil sturen, dan start ik met alle liefde het onderzoek voor je op! 

Hoi @ZQC, het terugsturen van een pakket met apparatuur in bruikleen heeft niets te maken met de overgang naar Odido. Het retourpakket met daarin 3 nieuwe wifipunten, een T-54 modem en 3 TV Boxen is nooit aangemeld bij ons distributiecentrum maar blijkbaar ook niet bij DHL. Het wordt nu een welles-nietesspelletje waar niemand wat aan heeft. Kun jij je heugen op welke datum je het naar een verzendpunt gebracht hebt? Welk verzendpunt was dat? Je zou ergens een bewijs van verzending moeten hebben gekregen. Naar mijn weten werkt alleen DPD met verzend-sms’jes waarbij je geen fysiek afleverbewijs krijgt op papier. Ik heb even gebeld met DHL en de ernst van de situatie aangegeven omdat het om een behoorlijk bedrag gaat: zij geven te kennen dat de retourzending met het bovengenoemde track&trace-kenmerk nooit aangemeld is voor verzending. Wat zoveel betekent als: het is ofwel niet weggebracht naar een afleverpunt, ofwel kwijtgeraakt bij een afleverpunt voordat het aangemeld is voor retourneren - dit laatste zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn omdat er bij inlevering meteen gescand wordt. Als je me de gevraagde info nog kunt aanleveren, kan ik aankloppen bij het desbetreffende afleverpunt en gaan we daar een onderzoek starten. 

 

Beste Jason, ik hoor al tig keren dat jullie een onderzoek gaan starten en als ik steeds meer informatie aanlever dan wordt er nog om andere informatie gevraagd. En de gegevens die ik aanlever die trek jij in twijfel. Zoals dat ze met smsjes werken, ik bedoel dat fysiek afleverbewijs heb ik toch niet zelf lopen namaken? 

Verder schrijft jij wel zo mooi dat er niets mee te maken heeft maar toevallig zag ik Odido ook op kassa voorbij komen. En er zou een soepele overgang zijn maar toch gaat er vanalles mis. Dan kun je 2 dingen doen of met de billen bloot of alles ontkennen en dan kom je in het programma kassa. Wel gratis reclame natuurlijk! Bovendien ben ik al maanden met jullie bezig eerst met de installatie nu met de klantenservice. En misschien is het wel ontvangen maar hebben jullie het nog niet afgemeld of afgemeld in het T-mobile systeem en is het niet gemigreerd naar Odido geen idee?

En nu krijg zelfs buitengerechtelijk incassokosten terwijl ik met jullie gewoon in dispuut ben. Ik bedoel dit zou ook niet mogelijk moeten zijn maar toch gebeurd het. Kijk ik probeer echt mee te werken maar op een gegeven moment dan houdt het ook een keer op natuurlijk. ik lees veel berichten wat allemaal mis gaat op community en ook rare berichten zoals bijv:

Hi @locadia, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor de code.

Ik zie dat we de spullen hebben ontvangen maar het is niet afgemeld in ons systeem. Dit heb ik handmatig voor je gedaan. Alles is nu afgemeld. Veel succes bij je nieuwe provider!

Ik heb de modem en mediabox incl afstandsbediening in 1 doos/pakket teruggestuurd. Nu krijg ik het bericht dat ik mijn mediabox niet heb opgestuurd. Mijn modem is dus wel aangekomen blijkbaar. Best knap.

 

wat ik wil zeggen is dat je opgegeven ook naar een oplossing moet gaan werken en niet steeds vragen naar de zaken of informatie die er gewoon weg niet is. 

 

Hoi @ZQC, het terugsturen van een pakket met apparatuur in bruikleen heeft niets te maken met de overgang naar Odido. Het retourpakket met daarin 3 nieuwe wifipunten, een T-54 modem en 3 TV Boxen is nooit aangemeld bij ons distributiecentrum maar blijkbaar ook niet bij DHL. Het wordt nu een welles-nietesspelletje waar niemand wat aan heeft. Kun jij je heugen op welke datum je het naar een verzendpunt gebracht hebt? Welk verzendpunt was dat? Je zou ergens een bewijs van verzending moeten hebben gekregen. Naar mijn weten werkt alleen DPD met verzend-sms’jes waarbij je geen fysiek afleverbewijs krijgt op papier. Ik heb even gebeld met DHL en de ernst van de situatie aangegeven omdat het om een behoorlijk bedrag gaat: zij geven te kennen dat de retourzending met het bovengenoemde track&trace-kenmerk nooit aangemeld is voor verzending. Wat zoveel betekent als: het is ofwel niet weggebracht naar een afleverpunt, ofwel kwijtgeraakt bij een afleverpunt voordat het aangemeld is voor retourneren - dit laatste zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn omdat er bij inlevering meteen gescand wordt. Als je me de gevraagde info nog kunt aanleveren, kan ik aankloppen bij het desbetreffende afleverpunt en gaan we daar een onderzoek starten. 

 

Beste Jason, ik hoor al tig keren dat jullie een onderzoek gaan starten en als ik steeds meer informatie aanlever dan wordt er nog om andere informatie gevraagd. En de gegevens die ik aanlever die trek jij in twijfel. Zoals dat ze met smsjes werken, ik bedoel dat fysiek afleverbewijs heb ik toch niet zelf lopen namaken? 

Verder schrijft jij wel zo mooi dat er niets mee te maken heeft maar toevallig zag ik Odido ook op kassa voorbij komen. En er zou een soepele overgang zijn maar toch gaat er vanalles mis. Dan kun je 2 dingen doen of met de billen bloot of alles ontkennen en dan kom je in het programma kassa. Wel gratis reclame natuurlijk! Bovendien ben ik al maanden met jullie bezig eerst met de installatie nu met de klantenservice. 

En nu krijg zelfs buitengerechtelijk incassokosten terwijl ik met jullie gewoon in dispuut ben. Ik bedoel dit zou ook niet mogelijk moeten zijn maar toch gebeurd het. Kijk ik probeer echt mee te werken maar op een gegeven moment dan houdt het ook een keer op natuurlijk. ik lees veel berichten wat allemaal mis gaat op community en ook rare berichten zoals bijv:

 

Ik heb de modem en mediabox incl afstandsbediening in 1 doos/pakket teruggestuurd. Nu krijg ik het bericht dat ik mijn mediabox niet heb opgestuurd. Mijn modem is dus wel aangekomen blijkbaar. Best knap.

 

wat ik wil zeggen is dat je opgegeven ook naar een oplossing moet gaan werken en niet steeds vragen naar de zaken of informatie die er gewoon weg niet is. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @locadia, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor de code.

Ik zie dat we de spullen hebben ontvangen maar het is niet afgemeld in ons systeem. Dit heb ik handmatig voor je gedaan. Alles is nu afgemeld. Veel succes bij je nieuwe provider!

 

 Hey @veenjohn, dat is een vreemd antwoord van Dick. Ik zie ook dat het nog onderweg is. Ik denk dat er een vertragin in zit door de feestdagen. Meerdere klanten hebben hier last van. Zou je eind volgende week opnieuw contact op willen nemen? Dan kunnen we kijken wat de status is en anders melden we het apparatuur handmatig af. Alvast bedankt! 

Hoi.

23 december jl. heb ik een tv-box ingeleverd bij D(uurt) H(eel) L(ang) 😁. Volgens de app van DHL is deze op 27-12 “onjuist gesorteerd, vertraagd door opnieuw sorteren” en het laatste vermeld is op 29-12 “retour verzonden naar verzender”. En dat was het.

Net gechat met Dick van DHL met de vraag of deze nog wordt bezorgd. Het antwoord van Dick was “Nee”. Moest maar met jullie contact opnemen. Dus bij deze. Hieronder screenshot van de zending.

 

Mijn code wat ik heb gekregen was: QR3STML010162193

Reputatie 7
Badge +14

@locadia Daarom maak ik altijd een foto van de inhoud van het pakket.

Post hier even je aflever-bonnetje! Zet je klantennummer in je forumaccount met geboortedatum. Bij DHL kan je ook nog de datum van ontvangst zien, dat kan je eventueel ook hier posten.

Vandaag en morgen werken de moderators met een weekend rooster dus je moet wel even geduld hebben.

Fijn uiteinde.

 

Ik heb de modem en mediabox incl afstandsbediening in 1 doos/pakket teruggestuurd. Nu krijg ik het bericht dat ik mijn mediabox niet heb opgestuurd. Mijn modem is dus wel aangekomen blijkbaar. Best knap.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ZQC, het terugsturen van een pakket met apparatuur in bruikleen heeft niets te maken met de overgang naar Odido. Het retourpakket met daarin 3 nieuwe wifipunten, een T-54 modem en 3 TV Boxen is nooit aangemeld bij ons distributiecentrum maar blijkbaar ook niet bij DHL. Het wordt nu een welles-nietesspelletje waar niemand wat aan heeft. Kun jij je heugen op welke datum je het naar een verzendpunt gebracht hebt? Welk verzendpunt was dat? Je zou ergens een bewijs van verzending moeten hebben gekregen. Naar mijn weten werkt alleen DPD met verzend-sms’jes waarbij je geen fysiek afleverbewijs krijgt op papier. Ik heb even gebeld met DHL en de ernst van de situatie aangegeven omdat het om een behoorlijk bedrag gaat: zij geven te kennen dat de retourzending met het bovengenoemde track&trace-kenmerk nooit aangemeld is voor verzending. Wat zoveel betekent als: het is ofwel niet weggebracht naar een afleverpunt, ofwel kwijtgeraakt bij een afleverpunt voordat het aangemeld is voor retourneren - dit laatste zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn omdat er bij inlevering meteen gescand wordt. Als je me de gevraagde info nog kunt aanleveren, kan ik aankloppen bij het desbetreffende afleverpunt en gaan we daar een onderzoek starten. 

 

En bovendien wie zegt er niet dat er bij jullie iets mis is gegaan, tijdens het omzetten van T mobile naar Odido want als ik kassa zo bekijk regent het klachten bij jullie. Bellen en internet wat ineens niet meer werkt. Het zou jullie sieren om ook eens hand in eigen boezem te steken

Ik verwacht van jullie dat jullie met een voorgestelde oplossing komen? 

En dit kun je ook beschouwen als een officiële klacht. Ik het anders voorleggen bij de geschillencommissie want hier komt nogmaals geen einde aan

 

Jij bedankt mij voor het inleveren van het eerste pakket. Maar voor het tweede pakket dat door DHL zoek is geraakt daarvoor bedank je mij niet?

 

Ik bedoel zodra ik een pakket afgeef aan DHL heb ik het niet meer in de hand wat daarna gebeurd. 

DHL geeft aan dat jullie een onderzoek kunnen stellen en ik heb aan jullie alle gegevens gegeven waarmee je dat kunt doen.

Of jullie dit willen doen of niet? dat is aan jullie en niet steeds weer de bal bij mij neerleggen. Jullie mogen ook wel eens wat actie ondernemen!

Vragen waarom er een verschil is die kunnen jullie ook stellen. Ik bedoel jullie hebben DHL gekozen als partner ik neem aan dat hier ook afspraken zijn gemaakt als er pakketten zoek raken. 

Maw voor mij is de zaak nu klaar. Want er komt geen einde aan zo.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ZQC, goed dat je dit bij DHL kon nagaan! Het lijkt er alleen op dat er iets misgaat. Je had destijds twee bestellingen bij ons gedaan. Het ene installatiepakket is volledig teruggekomen met 3STML010036217 als retournummer. Je ziet hier ook duidelijk dat je het pakket hebt ingeleverd. Zoals DHL terecht aangeeft kan je niet zien op welke dag het pakket bij ons retour is, maar je ziet wel duidelijk dat er een pakket is ingeleverd. Dit hebben wij ook voor je verwerkt en ik wil je hartelijk bedanken voor het retourneren van het eerste pakket.

3STML010036217

Daarentegen is bij het tweede pakket met retournummer 3STML010104304 niet zichtbaar dat er ooit een pakket is ingeleverd:

3STML010104304 

Hierdoor kunnen wij lastig een onderzoek instellen als er nooit een pakket is ingeleverd volgens DHL. Zou je bij DHL na kunnen gaan waarom dit verschil tussen beide pakketten bestaat? Het allerliefst zie ik dat het lukt!

Hey @ZQC, zou je toevallig navraag willen doen bij DHL? Als ik het verzendnummer invoer op de website van DHL krijg ik namelijk dat de zending niet te vinden is. Ik wil het heel graag voor je rechttrekken maar ik heb alleen een verzendbewijs met een niet gevonden zending. 

zie reactie van dhl

Bedankt, dat bedoel ik inderdaad. 3STML010104304 is het zendingsnummer van de zending. Ik heb de zending even nagekeken en zie dat er bij ons enkel een vooraanmelding bekend is. Het is normaal dat je geen updates ziet bij een retourzending. Een retourzending krijgt na de retourscan in ons sorteercentrum geen scans meer, daarom zie je het verdere verloop niet in de track & trace. Het bedrijf waaraan je retourneert stuurt je een ontvangstbevestiging als ze je retour hebben verwerkt. Voor vragen over de retourzending kun je het beste even contact opnemen met het bedrijf waaraan je het pakket hebt geretourneerd, het verschilt namelijk per bedrijf hoelang het kan duren voordat zij een retourzending verwerkt hebben. Indien het bedrijf het pakket na de retourtermijn niet retour heeft ontvangen, kunnen zij bij ons een onderzoek opstarten om meer duidelijkheid te krijgen over de situatie en om het pakket zo snel mogelijk in bezorging te krijgen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ZQC, zou je toevallig navraag willen doen bij DHL? Als ik het verzendnummer invoer op de website van DHL krijg ik namelijk dat de zending niet te vinden is. Ik wil het heel graag voor je rechttrekken maar ik heb alleen een verzendbewijs met een niet gevonden zending. 

Ik kan niks terugvinden in de DHL app.  Ik heb alles afgeleverd via DHL en ook het  bewijs zoals je ziet gekregen. Maar als het daar dan verder misgaat ja dan kan ik blijven zoeken totdat ik ons weeg maar ik ga dan niks vinden. Verder wil ik best blijven meewerken maar als we steeds in een cirkeltje blijven dan vind ik dat wel een beetje zonde van de tijd en energie die we erin steken. Terwijl jullie dan meerdere mensen kunnen helpen en ik ook verder kan.

 

Dan samenvattend zou ik graag willen dat jullie de zaak afronden svp.

 

 

 

klantnr  HFF97495  26-06-1981 

 

 

 

 

Tweede betalingsherinnering

S

service@odido.nl

Aan:​U​

Ma 18-12-2023 11:14


 

Tweede betalingsherinnering

 

We stuurden je een herinnering voor je openstaande betalingen. We zien dat het bedrag nog niet op onze rekening staat. Betaal het openstaande bedrag binnen 14 dagen, anders blokkeren we je Odido voor thuis abonnement. Je kan dan niet meer Internetten, tv kijken en/of bellen. Heb je al betaald? Mooi! Dan mag je dit mailtje meteen weggooien.


Openstaande factur(en)
Hieronder zie je een overzicht van je openstaande facturen.

Openstaande facturen

Factuurnummer Datum factuur Vervaldatum Openstaand bedrag in € 
TMT1035404392 02. 11. 2023 21. 11. 2023 € 555,00
                                                                                 Openstaande facturen: € 555,00

                                                         
 

                                                                       Totaal openstaand bedrag: € 555,00

 

Snel betalen via iDEAL
Het bedrag overmaken gaat het snelst via iDEAL. Klik hier of plak deze URL: https://www.odido.nl/online-payment?token=2af8d73e758ca23ec08ab6beae9e1ccd direct in je browser. Je betaling wordt binnen een paar uur verwerkt en zichtbaar in Mijn Odido.

Extra incassokosten
Omdat we de betaling niet op tijd ontvangen hebben, brengen we € 15 buitengerechtelijke incassokosten in rekening. Deze kosten vind je op je volgende factuur.

Zelf overmaken
Wil je het bedrag handmatig overboeken? Geen probleem. Een handmatige betaling heeft een maximale verwerkingstijd van 2 werkdagen. Maak het bedrag over op:

  • IBAN-nummer XXXX
  • op naam van Odido
  • en vermeld je klantnummer XXXX ‘spatie’ factuurnummer(s)

Hulp nodig?
Het kan best een keer gebeuren dat je niet meteen kan betalen. Je kan (onder bepaalde voorwaarden) een betalingsregeling treffen, zodat je het openstaand bedrag in delen betaalt. Ga naar Mijn Odido als je dit wilt aanvragen. Naast de nog niet betaalde facturen staat een knop waarmee je de regeling aanvraagt. Heb je al een betalingsregeling? Dan vind je op Mijn Odido je openstaande facturen.

Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.

We staan voor je klaar,
Odido

Reputatie 7
Badge +14

@ZQC  Kijk eens in de DHL app want daar moet het ook staan incl. Datum

Die van mij van meer dan een maand oud staat er ook nog.

https://www.dhl.com/nl-nl/home.html

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ZQC, goed om te weten! Ik ben dan alleen nog benieuwd wanneer je het pakket teruggestuurd hebt. Misschien moet het nog verwerkt worden. Groetjes, Ishana

Ik heb geen email van dhl ontvangen 

Reputatie 7
Badge +9

Deze zending is niet te vinden @ZQC. Heb je toevallig een e-mail gehad van DHL met de bevestiging? 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ZQC, zou je het bewijs dat je van DHL hebt gehad kunnen plaatsen in dit topic? Ik zou graag willen zien dat we dit samen kunnen oplossen!

Reageer