Skip to main content
Ik heb de apparatuur na beëindigen van mijn abonnement keurig teruggestuurd, modem, harddiskrecorder en alle adapters en kabels.



Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails. Ook het dreigement dat er 175 euro in rekening gebracht zal worden vindt ik niet gepast.



In het mailtje staat dat als de apparatuur reeds teruggestuurd is, het mailtje als niet verzonden beschouwd mag worden, maar ik ben er niet gerust op. Apparatuur is 5-4-2019 teruggestuurd.



Graag oppakken door klantenservice.

@locadia Daarom maak ik altijd een foto van de inhoud van het pakket.

Post hier even je aflever-bonnetje! Zet je klantennummer in je forumaccount met geboortedatum. Bij DHL kan je ook nog de datum van ontvangst zien, dat kan je eventueel ook hier posten.

Vandaag en morgen werken de moderators met een weekend rooster dus je moet wel even geduld hebben.

Fijn uiteinde.

 


Mijn code wat ik heb gekregen was: QR3STML010162193


Hoi.

23 december jl. heb ik een tv-box ingeleverd bij D(uurt) H(eel) L(ang) 😁. Volgens de app van DHL is deze op 27-12 “onjuist gesorteerd, vertraagd door opnieuw sorteren” en het laatste vermeld is op 29-12 “retour verzonden naar verzender”. En dat was het.

Net gechat met Dick van DHL met de vraag of deze nog wordt bezorgd. Het antwoord van Dick was “Nee”. Moest maar met jullie contact opnemen. Dus bij deze. Hieronder screenshot van de zending.

 


Hi @locadia, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor de code.

Ik zie dat we de spullen hebben ontvangen maar het is niet afgemeld in ons systeem. Dit heb ik handmatig voor je gedaan. Alles is nu afgemeld. Veel succes bij je nieuwe provider!

 

 Hey @veenjohn, dat is een vreemd antwoord van Dick. Ik zie ook dat het nog onderweg is. Ik denk dat er een vertragin in zit door de feestdagen. Meerdere klanten hebben hier last van. Zou je eind volgende week opnieuw contact op willen nemen? Dan kunnen we kijken wat de status is en anders melden we het apparatuur handmatig af. Alvast bedankt! 


Hoi @ZQC, het terugsturen van een pakket met apparatuur in bruikleen heeft niets te maken met de overgang naar Odido. Het retourpakket met daarin 3 nieuwe wifipunten, een T-54 modem en 3 TV Boxen is nooit aangemeld bij ons distributiecentrum maar blijkbaar ook niet bij DHL. Het wordt nu een welles-nietesspelletje waar niemand wat aan heeft. Kun jij je heugen op welke datum je het naar een verzendpunt gebracht hebt? Welk verzendpunt was dat? Je zou ergens een bewijs van verzending moeten hebben gekregen. Naar mijn weten werkt alleen DPD met verzend-sms’jes waarbij je geen fysiek afleverbewijs krijgt op papier. Ik heb even gebeld met DHL en de ernst van de situatie aangegeven omdat het om een behoorlijk bedrag gaat: zij geven te kennen dat de retourzending met het bovengenoemde track&trace-kenmerk nooit aangemeld is voor verzending. Wat zoveel betekent als: het is ofwel niet weggebracht naar een afleverpunt, ofwel kwijtgeraakt bij een afleverpunt voordat het aangemeld is voor retourneren - dit laatste zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn omdat er bij inlevering meteen gescand wordt. Als je me de gevraagde info nog kunt aanleveren, kan ik aankloppen bij het desbetreffende afleverpunt en gaan we daar een onderzoek starten. 

 

Beste Jason, ik hoor al tig keren dat jullie een onderzoek gaan starten en als ik steeds meer informatie aanlever dan wordt er nog om andere informatie gevraagd. En de gegevens die ik aanlever die trek jij in twijfel. Zoals dat ze met smsjes werken, ik bedoel dat fysiek afleverbewijs heb ik toch niet zelf lopen namaken? 

Verder schrijft jij wel zo mooi dat er niets mee te maken heeft maar toevallig zag ik Odido ook op kassa voorbij komen. En er zou een soepele overgang zijn maar toch gaat er vanalles mis. Dan kun je 2 dingen doen of met de billen bloot of alles ontkennen en dan kom je in het programma kassa. Wel gratis reclame natuurlijk! Bovendien ben ik al maanden met jullie bezig eerst met de installatie nu met de klantenservice. 

En nu krijg zelfs buitengerechtelijk incassokosten terwijl ik met jullie gewoon in dispuut ben. Ik bedoel dit zou ook niet mogelijk moeten zijn maar toch gebeurd het. Kijk ik probeer echt mee te werken maar op een gegeven moment dan houdt het ook een keer op natuurlijk. ik lees veel berichten wat allemaal mis gaat op community en ook rare berichten zoals bijv:

 

Ik heb de modem en mediabox incl afstandsbediening in 1 doos/pakket teruggestuurd. Nu krijg ik het bericht dat ik mijn mediabox niet heb opgestuurd. Mijn modem is dus wel aangekomen blijkbaar. Best knap.

 

wat ik wil zeggen is dat je opgegeven ook naar een oplossing moet gaan werken en niet steeds vragen naar de zaken of informatie die er gewoon weg niet is. 


Hoi @ZQC, het terugsturen van een pakket met apparatuur in bruikleen heeft niets te maken met de overgang naar Odido. Het retourpakket met daarin 3 nieuwe wifipunten, een T-54 modem en 3 TV Boxen is nooit aangemeld bij ons distributiecentrum maar blijkbaar ook niet bij DHL. Het wordt nu een welles-nietesspelletje waar niemand wat aan heeft. Kun jij je heugen op welke datum je het naar een verzendpunt gebracht hebt? Welk verzendpunt was dat? Je zou ergens een bewijs van verzending moeten hebben gekregen. Naar mijn weten werkt alleen DPD met verzend-sms’jes waarbij je geen fysiek afleverbewijs krijgt op papier. Ik heb even gebeld met DHL en de ernst van de situatie aangegeven omdat het om een behoorlijk bedrag gaat: zij geven te kennen dat de retourzending met het bovengenoemde track&trace-kenmerk nooit aangemeld is voor verzending. Wat zoveel betekent als: het is ofwel niet weggebracht naar een afleverpunt, ofwel kwijtgeraakt bij een afleverpunt voordat het aangemeld is voor retourneren - dit laatste zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn omdat er bij inlevering meteen gescand wordt. Als je me de gevraagde info nog kunt aanleveren, kan ik aankloppen bij het desbetreffende afleverpunt en gaan we daar een onderzoek starten. 

 

Beste Jason, ik hoor al tig keren dat jullie een onderzoek gaan starten en als ik steeds meer informatie aanlever dan wordt er nog om andere informatie gevraagd. En de gegevens die ik aanlever die trek jij in twijfel. Zoals dat ze met smsjes werken, ik bedoel dat fysiek afleverbewijs heb ik toch niet zelf lopen namaken? 

Verder schrijft jij wel zo mooi dat er niets mee te maken heeft maar toevallig zag ik Odido ook op kassa voorbij komen. En er zou een soepele overgang zijn maar toch gaat er vanalles mis. Dan kun je 2 dingen doen of met de billen bloot of alles ontkennen en dan kom je in het programma kassa. Wel gratis reclame natuurlijk! Bovendien ben ik al maanden met jullie bezig eerst met de installatie nu met de klantenservice. En misschien is het wel ontvangen maar hebben jullie het nog niet afgemeld of afgemeld in het T-mobile systeem en is het niet gemigreerd naar Odido geen idee?

En nu krijg zelfs buitengerechtelijk incassokosten terwijl ik met jullie gewoon in dispuut ben. Ik bedoel dit zou ook niet mogelijk moeten zijn maar toch gebeurd het. Kijk ik probeer echt mee te werken maar op een gegeven moment dan houdt het ook een keer op natuurlijk. ik lees veel berichten wat allemaal mis gaat op community en ook rare berichten zoals bijv:

Hi @locadia, goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor de code.

Ik zie dat we de spullen hebben ontvangen maar het is niet afgemeld in ons systeem. Dit heb ik handmatig voor je gedaan. Alles is nu afgemeld. Veel succes bij je nieuwe provider!

Ik heb de modem en mediabox incl afstandsbediening in 1 doos/pakket teruggestuurd. Nu krijg ik het bericht dat ik mijn mediabox niet heb opgestuurd. Mijn modem is dus wel aangekomen blijkbaar. Best knap.

 

wat ik wil zeggen is dat je opgegeven ook naar een oplossing moet gaan werken en niet steeds vragen naar de zaken of informatie die er gewoon weg niet is. 

 


Hi @ZQC, ik wil ontzettend graag voor je werken naar een oplossing, maar op dit moment geeft ook DHL aan dat het pakket niet bij hun aangemeld is voor verzending. Hierdoor kunnen wij geen onderzoek opstarten voor een pakket wat vermist is geraakt tijdens de verzending, omdat het niet door DHL verzonden is. Zoals Jason aangeeft, lijkt het er nu op dat het pakket of niet afgeleverd is bij het afleverpunt, of dat het daar kwijt geraakt is. Wij willen graag voor je contact opnemen met het afleverpunt om dit voor je te onderzoeken, maar hiervoor hebben we wel de eerder gevraagde informatie nodig. Als je dit naar ons toe wil sturen, dan start ik met alle liefde het onderzoek voor je op! 


Hoi Nora, Jason, en bla bla.

Bespaar mij jullie mooie woorden dat jullie mij willen helpen. Ik ben al maanden door jullie aan het lijntje gehouden en geen meter verder gekomen. Ik stel voor dat jullie maar eens de rest van de aanmelding voor de gek gaan houden. Waardeloos zijn jullie. Je legt steeds het probleem bij mij neer terwijl ik al 1000x aangeef dat het niet bij mij ligt. Ik heb het zelf verder geregeld en het werk voor jullie gedaan. 

 

Begin maar eens onderzoek bij jullie zelf waarom jullie niet bewegen en zaken laten ligggen en het gewoon domweg niet oplossen! Gisteren onderstaande mail ontvangen van Odido. 

Dus ook goed nieuws voor jullie ik heb jullie hul niet meer nodig en jullie hoeven niks meer te doen!!!! NOGMAALS DANK VOOR JULLIE VERTROUWEN!!!!

Goed nieuws: de terugbetaling waar we elkaar over spraken is goedgekeurd.


Je terugbetaling
We gaan dit zo snel mogelijk voor je regelen. Het besproken bedrag € -555.00 (een 'min' bedrag betekent dat je geld van ons terug krijgt), wordt op je eerstvolgende factuur of de factuur daarna verrekend. Heb je geen lopend abonnement meer bij Odido? Dan maken we het bedrag rond je oude factuurdatum naar je over.

Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.

We staan voor je klaar,
Odido


@ZQC Fijn om te lezen dat het verzoek is goedgekeurd en je het bedrag niet hoeft de betalen! @Jason van Odido @Nora van Odido Hebben echt hun best voor je gedaan, maar zij gaan zelf niet over dit soort beslissingen. Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen! 


Hoe bedoel je over dit soort beslissingen? Ik heb zwart op wit een email. Waarin staat dat de spullen door odido zijn ontvangen. Jason en Nora blijven volhouden dat ze informatie willen en onderzoek willen bij DHL. Ik bedoel je kan wel 1000 verzoeken indienen bij DHL maar daar ga je de spullen nooit vinden omdat jullie ze allang hebt ontvangen. Hoeveel van de onzin en onterechte verzoeken hebben jullie wel niet ingediend bij DHL? Waren we zo weer maanden verder geweest en dan hadden jullie gezegd dat ik de spullen niet heb afgegeven. Want dat suggestie is al eerder gewekt in jullie vorige posts. "Hun best gedaan"  alles is opgelost en als je 1 dag daarna alsnog om de DHL gegevens gaat vragen en niet even in je eigen systeem gaat kijken maar gewoon hetzelfde verhaal zit af te kondigen tja...... dan ben je volgens mij gewoon aan het slapen. Het siert je om je collega's onterecht blijven te verdedigen, maar ik wens de overige mensen die in mijn zelfde schuitje zaten heel veel succes. 


Hey @ZQC, de vergoeding is goedgekeurd. Het kan een poosje duren voordat het bedrag wordt rechtgetrokken in ons systeem. Daarna zul je hier geen berichten meer over ontvangen.


Reageer