Hoi @SmokeyWhiskey, sorry dat dit zo de mist in gaat en bedankt voor je uitgebreide verhaal, het liefst zie ik je zo snel mogelijk ongeremd genieten van glasvezel internet! Ik ben meteen je dossier ingedoken en zo te zien heeft de aannemer van Open Dutch Fiber je initiële ticket om stipt 11:00 afgesloten. Ik zie alleen nog geen nieuw ticket in het systeem staan. Wellicht dat Open Dutch Fiber het nieuwe ticket alleen intern heeft geopend. Hoe dan ook ga ik hier voor je achteraan en ik hoop dat Open Dutch Fiber zo snel mogelijk contact met je opneemt voor een vervolgafspraak.
Hiermee is het knelpunt in ieder geval verholpen, ik hoop dat je ook zeer snel meer over een vervolgafspraak met Open Dutch Fiber hoort!
PS: Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met een telefonische collega en dat zij bij de glasvezelafdeling hebben bevestigd dat er een nieuw verzoek bij Open Dutch Fiber wordt ingeschoten, dit moet helemaal goedkomen!
Ik heb zojuist gebeld met Open Dutch Fiber, wie mij gelukkig / eindelijk het nummer van de aannemer zelf heeft doorgegeven. Ik heb zojuist de aannemer zelf gesproken.
- Het ticket van 11 April is inderdaad afgemeld (zoals @Cal ook aangeeft).
- De aannemer die zag nog geen nieuw (spoed) ticket.
Het is mij verteld door T-Mobile zelf en zojuist bevestigt door de aannemer dat er een 24-uur durend process tussen kan zitten voordat het ticket aankomt bij Open Dutch Fiber / de aannemer.
Ik word morgen gebeld om een afspraak te maken, zo niet dan bel ik er zelf achteraan nu ik het nummer van de aannemer heb. Wel zal ik alvast Open Dutch Fiber bellen om na te gaan wat de tijdspanne zou zijn om een expert in te plannen wanneer het ticket uiteindelijk aankomt.
Ja, er zit voortgang in echter enorm teleurstellend dat dit zo moet. Ik verwacht dat dit kastje naar de muur verhaal voor een niet IT’er nog langer zou duren gezien die niet gemakkelijk zelf informatie kan door communiceren richting alle (inmiddels) 4 partijen.
@Cal, de exacte symptomen die ik ervaar zijn al heel vaak benoemd op dit forum en ben benieuwd, is er geen draaiboek binnen T-Mobile met een simpel stappenplan om dit soepeler te laten verlopen?
Hoi @SmokeyWhiskey, logische frustratie! Normaliter is het ook voor mij een stuk overzichtelijker bij wie de bal nu precies ligt, alleen zorgt de vergeten afmelding voor een hoop verwarring in de systemen.
Bij de symptomen die jij ervaart is het ‘normale draaiboek’ een aansturing van Guidion, die het 9/10 keer kan oplossen, en mocht het onverhoopt toch niet lukken dan kan de netwerkbeheerder, in dit geval Open Dutch Fiber, het signaal fiksen. Als het hen beiden niet lukt, wat eigenlijk een zéér klein deel van de gevallen betreft, dan wordt het wel een lastig verhaal. In dat geval gaan we, zoals je zelf ook merkt, weer over op het controleren van de binnenshuis-situatie via Guidion en weer de buitenshuis-situatie via de netwerkbeheerder totdat een van hen het knelpunt heeft kunnen vinden. Uiteindelijk moet de beperking zich toch op een van die twee plekken bevinden.
Wij blijven hier bovenop zitten en ik hoop dat wij je zo snel mogelijk met goed nieuws kunnen berichten!
Het is 5 dagen later en dacht dat het wel tijd zou zijn om een update te schrijven over de situatie.
De afgelopen maandag (17 April) is de expert van Open Dutch Fiber langs geweest en die was binnen 5 minuten weer weg. De conclusie is simpel, een “rogue” ONT / media converter op dezelfde splitter.
De reden dat die dit binnen 5 minuten wist? Simpel, omdat er ook al een of meerdere andere meldingen hierover waren gemaakt. Dit stelt me toch wel teleur dat er blijkbaar geen goed overzicht is (of niet naar gekeken is) van meldingen in de buurt.
De tijd om dit op te lossen? Waarschijnlijk 1,5 tot 2 weken. Deze 1,5 to 2 weken is opgebouwd (volgens de klantenservice van T-Mobile) uit +/- 4 of 5 dagen vanuit T-Mobile om Open Dutch Fiber aan te sturen en nog eens +/- een week voor Open Dutch Fiber om een expert in te plannen dit te onderzoeken.
Deze 1,5 tot 2 weken neemt nog niet mee de tijd dat het onderzoek zelf zal innemen en of het überhaupt tijdig opgelost gaat worden.
Ik heb ervoor gekozen om mijn abonnement bij T-Mobile “stop te zetten” (alhoewel, deze is nog niet eens actief geweest) en over te stappen naar KPN wie mij binnen 2 werkdagen werkend internet kunnen leveren, zonder tussenkomst van een monteur die ingepland moet worden.
Natuurlijk is er bij KPN net zo’n grote kans dat er een “rogue” ONT / media converter wordt aangesloten door een andere klant, echter neem ik dat risico met alle liefde, anders zou ik sowieso 1,5 to 2 weken zonder internet blijven zitten.
De voornaamste reden voor mijn overstappen is de (naar mijn ervaring) slechte processen binnen T-Mobile welk ervoor zorgde dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd en geen goede samenwerking tussen de verschillende partijen die naar elkaar wijzen in plaats van 15 minuten met elkaar bellen om tot een oplossing te komen.
Ik heb verschillende werknemers van de klantenservice gesproken, de ene een stuk aardiger en hulpvaardiger dan de ander die simpelweg niet verder kijkt dan zijn of haar neus lang is.
Hi @SmokeyWhiskey, bedankt voor het delen van een update en je ervaring.
Ik ben het helemaal eens met dat dit sneller en beter moet kunnen. De lange wachttijd wordt inderdaad opgebouwd door de verwerkingstijden van de desbetreffende partijen. Door drukte kan dit tot de laatste dag(en) oplopen, dit is dan wel binnen de verwerkingstijd alleen willen we dit natuurlijk sneller realiseren. We zijn ook erg druk bezig om elk proces sneller en beter te laten verlopen. Jammer genoeg lukt dit niet altijd. Uiteraard begrijp ik je beslissing en wil ik je succes wensen bij je nieuwe provider!
Het is een drama, ongelooflijk ik ben zo te zien niet de enigste.
Hoi @Yugeseyo, ik snap je sentiment zeker en zie dat je al actief bent in je eigen topic. Graag wil ik je vragen om jouw reacties daar te plaatsen, het is niet toegestaan om bij andere topics in te breken. Dit wordt gezien als spam en zal verwijderd worden. Onze moderators zullen het in je andere topic oppakken: Na 8 maanden nog geen glasvezel. | T-Mobile Community.
Mocht je nog niet bekend zijn met onze Huisregels, neem ze dan door wanneer je de tijd hebt: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Communit. Bedankt voor je begrip!
@Jason, @Yugeseyo breekt niet in op dit topic.
@Yugeseyo brengt geen informatie m.b.t. zijn eigen problemen in dit topic en laat alleen blijken dat dit vaker gebeurt welk belangrijk is voor toekomstige of zelfs huidige klanten van T-Mobile.
@SmokeyWhiskey zoals @Jason ook al vermeld, het is simpelweg niet toegestaan om te spammen. Als we dit. toelaten worden de topics onoverzichtelijk en kunnen belangrijke klantvragen over het hoofd gezien worden.
Ook staat in het bericht hierboven een link naar onze huisregels, neem gerust een kijkje als er onduidelijkheden zijn
Nou ik zal het niet meer doen hoor, o wee als er mensen gaan samen werken om alle fouten en incompetentie van Tmobile in het daglicjt ye zetten. Angst spam.
Wie dit leest, KPN heeft binnen 2 dagen een werkende internetverbinding kunnen opleveren, zonder bijkomst van een installateur, plug & play.
Wie weet zal ik ooit nog terugkomen bij T-Mobile mits KPN me niet zint, maar voor nu, tot ziens!