Skip to main content
Beantwoord

Probleem Odido modem installeren bij overstap van ziggo coax

  • 14 July 2024
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

Overgestapt (met internet en tv) van Ziggo naar Odido. SDL. Het huidige Ziggo  modem is in de meterkast  aangesloten met coax. Bij het afsluiten van het nieuwe abonnement (ook nog geen glasvezel) is op de postcode gecontroleerd of Odido aangesloten kon worden. Daarop vertrouwend hebben wij het nieuwe abonnement afgesloten.

De bij het installatiepakket van Odido meegeleverde stekkers passen echter niet op de  huidige installatie, voor zover wij dat zien.

Wat is hiervoor de oplossing?

 

 

 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rootring 

Voor DSL internet zou 1 van onderstaande aanwezig moeten zijn in de woning:

 

Als ik in de meterkast zoek, is het kastje op de foto 2e van linksaf inderdaad aanwezig. Dus dat is waarschijnlijk heel fijn. Maar wat me zorgen baart, is dat het huidige modem van ziggo, en dat werkt goed, niet op dit kastje is aangesloten. Dit modem is rechtstreeks aangesloten op een dikke groene draad die vanuit een eveneens dikke pijp rechtstreeks uit de bodem van mijn meterkast komt. De vraag rijst of het kastje (foto 2e van links) nog wel aangesloten is of door Ziggo vervangen is door het huidige modem met coax aansluiting.

Reputatie 7
Badge +15

@Rootring

Het COAX netwerk staat los van het kopernetwerk.

Wanneer is/was de installatiedatum? Kun je het Odido modem eens aansluiten op lijn 1 van dat aansluitpunt in de meterkast mbv de groene PHONE kabel? Lijn 2 kan je ook proberen 

@Rootring

Het COAX netwerk staat los van het kopernetwerk.

Wanneer is/was de installatiedatum? Kun je het Odido modem eens aansluiten op lijn 1 van dat aansluitpunt in de meterkast mbv de groene PHONE kabel? Lijn 2 kan je ook proberen 

 

 Bedankt Waqqas, ik moet inpakken voor de vakantie, maar heb wel goede hoop. Na de vakantie ga ik hiermee aan de slag.

Reputatie 7
Badge +15

@Rootring

Houd je er wel rekening mee dat 14 dagen na de installatiedatum het contract vanzelf start en de facturatie begint?

Reageer