Overstap van Ziggo (Alles in 1 internet compleet + vast bellen; kabel 300 mbits) naar T Mobile internet only met vast bellen (glasvezel) heb ik onlangs geannuleerd; het was een drama!
De reden was een enorm maandelijks prijsverschil tussen mijn huidige provider Ziggo (€66) en T Mobile (€38,-- ; bedrag NA de extra kortingsperiode).
Alles functioneerde bij mij prima. Twee jaar geleden was er een glasvezelaansluiting door KPN aangelegd.
Vooraf had ik uiteraard geïnformeerd en gegoogeld naar de in en outs betreffende dit gebeuren; mij werd verzekerd dat ik mijn eigen router kon blijven gebruiken. ( het WIFI signaal van het (Ubee) modem van Ziggo stond uit). Na lang wikken en wegen besloot ik de stap te nemen en werd er een afspraak ingepland.
Op het afspraakmoment kwam een enigszins chaotische monteur van Guideon langs die de nodige technische termen uitspuwde;
- Er was geen signaal bij het glasvezel KPN punt, dat moest vermoedelijk worden “gepatched”; de installatie kon niet worden afgerond.
- Mijn huidige router kon ik niet gebruiken met als gevolg dat ik de complete netwerk infrastructuur moest omgooien. Mijn router was ook hopeloos verouderd met een WIFI ? signaal in plaats van een WIFI ?
- Mijn Devolo powerlineadapter zou niet worden ondersteund. Het zou mogelijk wel werken maar..
- Doordat er geen glasvezel signaal was moest dit eerst worden gefixed wat wellicht enige dagen of langer kon duren..
- Voor mij was een ding duidelijk; de hele actie afblazen; Zyxel modem weer verwijderd en Ziggo gemeld dat ik bij hen blijf. Wat een gedoe; betere informatie, ook te begrijpen voor niet techneuten (ik ben absoluut geen digibeet!) zou welkom zijn!